UE podtrzymuje stanowisko o zakazie sprzedaży samochodów spalinowych po 2035

Komisja Europejska poinformowała w środę o utrzymaniu w mocy przepisów, zgodnie z którymi od 2035 r. na rynku unijnym dopuszczalna będzie sprzedaż jedynie samochodów o zerowej emisji CO2. KE zapowiedziała natomiast, że wkrótce przedstawi zmiany dające producentom samochodów większą elastyczność we wdrażaniu norm. #wiadomosciswiat #motoryzacja

Komentarze (36)

kodyak

Że też jeszcze to ciagna

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@kodyak będą ciągnąć aż zostaną przyparci do muru i wtedy się okaże, że te wszystkie magiczne "wartości" są tyle warte, że zaraz polecą do kosza.

100mph

@NiebieskiSzpadelNihilizmu beda ciagnac az rozpadnie sie UE w wyniku dojscia do wladzy skrajnych prawicowych ugrupowan ... i wtedy zaczna obwiniac o to wszystkich wokolo

kajak98

Czy oni mogą się w końcu odp%erdolić, czy nie mogą?

moll

@kajak98 wszyscy by chcieli, ale jakby tak teraz to odwołali to byłoby im głupio.

Jeszcze dekada tak naprawdę, więc pewnie w ostatnich 5 latach przesuną datę o kolejne 10-15. Te pozostałe "zielone łady" też tak co jakiś czas przesuwali, części starych urzędniczych postulatów chyba do tej pory nie zrealizowano

BoTak

Ogólnie jestem za elektrykami i jest to nie oszukujmy się przyszłość. Natomiast stanowczo za wcześnie na tak radykalne kroki i ograniczenia. Biurokratyczna lokomotywa w Unii jest tak rozpędzona, że nawet gdy widać przepaść dorzuca się do kotła. Obecnie mamy bardziej palące tematy na starym kontynencie niż ekologia.

PanW

@BoTak Dokładnie. Nie jest ani ekologicznie ani tanio teraz, a jeszcze masz problem z naładowaniem. By dla mnie był sens przesiadki to muszę mieć szybką i tanią stację ładowania, nie wolniejszą i nie droższą niż tradycyjne zatankowanie auta. Do tego nawet zimą muszę robić te 1000km na jednym zbiorniku, bo 1100km spokojnie robię teraz swoim i tankuję co 10-12 dni.

BoTak

@PanW Technologia jest. Za granicą w skuterach i samochodach mają ogniwa, które wyciąga się za rączkę wsadza do ładowarki i bierze naładowane zamienniki. W samochodach są podczepiane baterie, które się odpinają po najechaniu na rampę, a w miejsce zużytej dopinana jest nowa. No ale takie bajery to w innych krajach, a nie u nas w cebulandii.


https://youtu.be/HpOQpwKeSnI?si=dD39xcT75VsuW4T0&t=154

https://youtu.be/VcHjXZvEFGU

https://youtu.be/hNZy603as5w

https://youtu.be/WOsy_EvtHr4


No i oczywiście baterie soild state https://www.topgear.com/car-news/tech/what-a-solid-state-battery-and-why-are-they-next-big-thing-evs


Ale jak wspomniałem mamy ważniejsze problemy jako Europejczycy.

kenix11235

@BoTak wszystko fajnie, ale dlaczego mam się wypstrykać z pieniędzy przy kupnie nowego auta, a potem dostać na wymianę jakieś truchło o sprawności dajmy na to 80%? Jasne, zaraz potem znowu jest wymiana przy kolejnym “ładowaniu” ale “mojej” nowiuśkiej baterii już nie zobaczę pewnie

PanW

@BoTak Wiem o tym, bo znajoma z Danii tak używa auta służbowego. To i tak jest półśrodek, bo zasięgi dalej biedne, a auta w cholerę drogie.

100mph

@BoTak w NIO tez mozesz wymienic baterie ... ale problemow z tym jest wiecej niz z ladowaniem xD ogolnie idea fajna ale nierealne do wdrozenia

pacjent44

@BoTak uspołecznienie baterii nigdy się nie sprawdzi. Wyjątkowo marnie dba się o wspólne dobro. Patrz na rowery elektryczne, windy, klatki schodowe, place zabaw

BoTak

@kenix11235 Ale wiesz, że ta twoja nowiuśka bateria po kilku ładowaniach będzie truchłem dajmy na to 80%, po roku może mieć już sprawność 60% a po dwóch latach 40%? Koszt nowej baterii to więcej niż połowa ceny nowego samochodu. W wypadku wymiany na stacjach zazwyczaj dostaniesz dobrą baterię nawet po 5 latach jazdy swoim elektrykiem. Druga sprawa to dostanie w pełni naładowanej baterii zamiast czekania kilku godzin na podładowanie.


@pacjent44 Wydaje mi się, że tutaj uspołecznienie baterii ma sens. To nie są paluszki czy power banki tylko ogromne kloce ważące po kilkaset kilogramów. Nie wiem co ludzie musieli by robić aby o nie nie dbać skoro jedyne co mogą to podjechać na stację w celu wymiany albo podpiąć furę pod standardową ładowarkę. System i tak wie kto jaką miał baterie oraz jaką miała sprawność. Gdyby ktoś majstrował przy baterii to producent miałby to w logach i mógł dowalić karę albo bana na stacje wymiany.


O windy, klatki schodowe, place zabaw i rowery publiczne nie dbają bo u nas się nie kara za dewastację. Ale wyobraź sobie np, monitorowaną windę na identyfikator gdzie po jej zdewastowaniu dostajesz rachunek za naprawę albo blokują ci windę, która nie będzie dla wandala jeździć do czasu spłacenia długu. Szybko by się skończyło eldorado.

100mph

@BoTak skad Ty takie bzdury znasz? xD

BoTak

@100mph Z opowieści znajomych co mieli Tesle w hameryce

kenix11235

@BoTak ja wiem że w stanach są inne dystanse ale z tego co czytam w necie to degradacja baterii to ~10% po zrobieniu nia 160k mil, na nasze ~250k km…więc nijak to się ma do sprawności 40% po dwóch latach


Edit: link dorzucam https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

100mph

@kenix11235 @BoTak pomijając przy tym fakt, że Tesla daje 8 lat lub 192kkm gwarancji, że pojemność baterii nie spadnie do 70%, a wymiana baterii to w zależności od pojemności w ASO około 70k pln, a poza aso 2/3 tej ceny xD mało tego, nie trzeba wymieniac calej baterii, a wystarczy poddac ja regeneracji czyli wymianie jedynie wadliwych pakietow, ktore najbardziej degraduja jej pojemnosc LOL

BoTak

@kenix11235 Opieram się na tym co mi mówili znajomi, którzy dużo podróżują po stanach w różnych warunkach pogodowych i używają szybkich ładowarek jeśli jest to możliwe. Bardzo możliwe, że trochę podkoloryzowali


Z drugiej strony nie można też wierzyć zapewnieniom producentów. Już nieraz firmy motoryzacyjne dały ciała i nakryto je na fałszowaniu testów i ukrywaniu wad konstrukcyjnych.

100mph

@BoTak No to sie nie opieraj bo wstyd te brednie powtarzac

Stashqo

@BoTak kurde, chyba złego elektryka kupiłem bo po trzech latach i 50k km mam 3% degradacji baterii. Na ładowarkach za to faktycznie spędzam po kilka godzin... rocznie. A miało być do dupy, znowu mnie oszukali! (╯°□°)╯︵ ┻━┻

a-b

@Stashqo

Kurcze, byłem u 4 dilerów i żaden nie miał w ofercie auta z domem i pv w gratisie, ani nawet miejsca parkingowego z gniazdkiem. Gdzie swój zestaw kupiłeś?

Stashqo

@a-b a widzisz bo ja to prosty człowiek i zamiast dealera to wspólnoty mieszkaniowej pytał. Teraz każde miejsce postojowe, na zewnątrz jak i w garażach ma podciągniętą instalację. No ale rzadko korzystam bo pracodawca mi też darmowe ładowarki na firmowym parkingu postawił ¯\_(ツ)_/¯

BoTak

@Stashqo Bo nie od Niemca co płakał jak sprzedawał


@100mph E tam, inni gorsze głupoty potrafią wygadywać a reszta im jeszcze przyklaskuje i bije pokłony. Ja czasami też mogę się pomylić i palnąć coś głupiego. Mylić się jest rzeczą ludzką. Poza tym mógłbym się czepiać znaczenia słowa "może" oraz "nowej" w mojej wypowiedzi, ale nie będę i wezmę swoją winę na klatę.

grzymislaw-mocowladny

Spoko, stać mnie tylko na kilkunastoletnie gruzy więc zapewne do końca życia będę spaliną jeździł. 🥲

konkarne

Geniusz uczy się na błędach innych

Człowiek mądry na własnych,

A debil nie uczy się nigdy...

KonioNT

Ludzie, czym wy się denerwujecie - od 2035 zakaz produkcji ICE, ale będą wciąż na drogach do conajmniej 2050. 25 lat to PRZEPAŚĆ w postępie technologicznym. Wy dzisiaj się podniecacie jak to elektryk ma tylko 500 km zasięgu a potrzeba 1000km na strzala i ładowanie w 3 minuty na następne 1000km bo Chorwacja czy Włochy, a zapominacie że pierwszy REALISTYCZNY elektryk (Nissan Leaf) z zasięgiem 100km powstal w grudniu 2010 roku - zaledwie 15 lat temu. Potem długo były tylko Tesla/Nissan/Renault i nic i dopiero w perspektywie ostatnich może 7 lat producenci zaczęli poważne inwestować w rozwój elektryków (pod przymusem EU i ww zakazu). Zacznijcie myśleć trochę perspektywistycznie w przeciągu następnych 20-25 lat a nie wiecznie te same pierdololo bazowane na już przestarzałych bzdurach i gusłach na temat EV.

100mph

@KonioNT Koniec sprzedazy 2035 oznacza, ze juz zarzucane beda spalinowe platformy, a do tego ETS2 dobije juz uzytkowane auta spalinowe. Oznacza to, ze w 2034 moze i kupisz spalinowe auto ale bedzie to stara technologia, dobita normami spalin, a sama eksploatacja auta bedzie drastycznie droga ze wzgledu na dodatkowe podatki w cenie paliwa. Jezel myslisz, ze do 2050 roku bedziesz jezdzil spalinowcem to sie mocno mylisz. Bedzie drogo, cholerne drogo.


To tylko 10 lat. Przez poprzednie 10 lat nie nastapil zaden znaczacy progres w konstrukcji aut elektrycznych. Przez 10 lat nie przygotujemy systemu energetycznego do wzmozonego zapotrzebowania wynikajacego z elektromobilnosci.


To tylko 10 lat. 5 lat temu mielismy szczyt covidu. 3 lata temu zaczela sie wojna na UA.

RufusVulpes

@KonioNT a po co beda mieli sie starac zwiekszac zasiegi skoro nie bedzie juz wyboru miedzy EV a ICE?

A poza tym takie myślenie to jakbyś powiedział: no kurde jak 10 lat temu bateria w smartfonie wytrzymywała 2 dni to w 2025 juz powinno lekko ze 4 dni wytrzymywać...jest tak?

KonioNT

@RufusVulpes porównywanie smartfona do auta EV jest bez sensu ze względu na znaczące różnice co do tego co od nich wymagasz. Smartfon miał mieć większy ekran, internet, bluetooth, odtwarzać filmy, być platformą do gier, komunikacji etc a jednocześnie zachować rozsądny, mieszczący się w ręku rozmiar.

W EV jest spory nacisk na zasięg i generalnie, dzięki mentalności ludzi, jest to najważniejszy element konkurencyjności pomiędzy producentami samochodów - silniki elektryczne są proste i niewiele tam da się pozmieniać, więc cały wysiłek skupia się na źródle zasilania i jego pojemności/wydajności. I w tej dziedzinie prace są cały czas, mimo tego że nie trąbi się o tym codziennie.

https://www.yicaiglobal.com/news/solid-state-ev-batteries-will-soon-have-1000-km-range-thanks-to-new-breakthroughs-scholar-says

https://cleantechnica.com/2024/03/08/the-search-for-the-perfect-solid-state-battery-continues-self-healing-sulfur-edition/

https://asia.nikkei.com/Business/Technology/Samsung-SDI-to-start-mass-producing-solid-state-batteries-in-2027

https://www.carscoops.com/2024/02/china-forms-solid-state-battery-consortium-with-catl-byd-nio-calb-and-others/

Boski

Szykuje się srogi wzrost bezrobocia i skrajne kryzysy gospodarcze w miejscowościach z rozbudowanym aufomotive.

Spider

Do 2035 to klimat zmieni nam sie nie do

poznania jak widzę te różnice temperatur jak dziś -2 rano a w południe 22 stopnie. Beda większe problemy niż zakaz sprzedaży spalinówek.

adamec

Po co to komu potrzebne? Pomijając środowisko bo to jest bullshit.

Kto ma w tym interes i jaki?

Syster

@100mph Pamiętajmy też, że oprócz EV mamy też mieć (:D ) silniki na paliwa syntetyczne:


https://www.otomoto.pl/news/paliwa-syntetyczne-realna-alternatywa


Podejrzewam, że tak jak poprzednio one też nie będą zakazane po 2035

Zaloguj się aby komentować