Silnik na nietypowe paliwo. Japończycy pokazali nową technologię

Silnik na nietypowe paliwo. Japończycy pokazali nową technologię

Autokult
Australijscy inżynierowie Toyoty opracowali prototyp auta dostawczego z wodorowym silnikiem spalinowym. Benzynowa jednostka V6 z Land Cruisera została przystosowana do zasilania sprężonym wodorem.

W Australii inżynierowie Toyoty opracowali prototyp Toyoty Hydrogen HiAce, która jest napędzana silnikiem spalinowym V6 zasilanym wodorem, a moment obrotowy jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem dziesięciobiegowej przekładni automatycznej. To jednostka napędowa, która pochodzi z Land Cruisera 300, a w wodorowej wersji ma moc 163 KM (120 kW) i 354 Nm maksymalnego momentu obrotowego. [...]

#motoryzacja #toyota #prototyp #wodor

Komentarze (7)

Fox

Właśnie się zawsze zastanawiałem nad silnikiem który po uruchomieniu byłby zdolny dostarczyć dość energii aby rozbić np wodę do wodoru i tlenu i samemu sobie je dostarczyć do komór spalania na bierząco.

ZohanTSW

Spodziewałbyś się jakiej produkcji wodoru? Czy na wydłużenie pracy na "jednym baku" czy praca w nieskończoność?

Wiertaliot

@Fox Ignoranckie brednie.

Fox

@Wiertaliot dzięki za wyjaśnienie

LondoMollari

@Fox Elektroliza wody jest koszmarnie niewydajnym procesem. Jeśli miałbyś cokolwiek, co daje na tyle dużo energii aby prowadzić elektrolizę wody, lepiej tą energię przekazać bezpośrednio na koła i pominąć etap wodorowy powodujący duże straty energii.


Fundamentalnym problem wodoru jest to, że aby był paliwem odnawialnym, trzeba użyć elektrolizy, i w realnym scenariuszu (elektrolizy zasilanej z sieci elektrycznej) wydajność tego procesu to między 6.8% - 12.5% (czyli taki procent energii z sieci, po zamianie w wodór a następnie zużyciu przez samochód) trafia na koła (źródło: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360544222016346 ).


W wypadku klasycznych bateryjnych aut elektrycznych to 77% (źródło: https://www.fueleconomy.gov/feg/evtech.shtml ).


Wodór to moim zdaniem ślepa uliczka.

Nedkely

@Fox To musialbys miec akumulatory takie jak w elektrykach, a to bez sensu

kodyak

Mała sprawność jest na razie tej technologii ale wydaje się to dobry kierunek. Chyba dużo lepszy niż akumulatory litowe

Zaloguj się aby komentować