Przejścia urojone, czy jak barany z UM lub sejmu je nazywają - sugerowane, to największe niedo***anie drogowe ostatniej dekady. W Warszawie wstawiają je wszędzie z konsekwencją sfochowanej nastolatki. Na jednym skrzyżowaniu przejścia przez jedną drogę mogą być odsunięte od skrzyżowania o kilkadziesiąt metrów bo bezpieczeństwo / widoczność / miejsce dla samochodow, ale za to przejścia na prostopadłej do niej drodze (te w głównym ciągu komunikacyjnym) są już urojone i "Elo, postarajcie się nie zabić". No debilizm!


Jakby tego było mało, to te niedomózgi z UM w Warszawie zaczęli robić przejścia urojone na chodnikach. Tak! Na PKP Rakowiec chodnik prowadzący do przejścia dla pieszych poprzecinany jest drogami dla rowerów z przejściami urojonymi! Cały chodnik to wysepki, przez które nie da rady przejść bez zatrzymywania się! Stacja kolejowa, przystanki autobusowe, ciąg al. Krakowskiej, a piesi po przejściu przez przejście na jezdni mają do dyspozycji mały placyk z kilkunastu kostek i trzeba się zatrzymać bo przejścia urojone a rowery masz za plecami.


Nie wiem kto w Warszawie odpowiada za rozwiązania drogowe, chodniki itd. ale mam podejrzenia, że jakieś dofinansowania do zatrudnienia tej osoby miasto dostało.


#patowawa #warszawa #piesi #rowery

03c4d44f-8637-4f18-8edb-8e20913abe8f
sireplama userbar

Komentarze (22)

moll

@sireplama Warszawa to stan umysłu, nawet przejścia dla pieszych są tu urojone xD


A tak serio to wszędzie za te slalomy chodnikowo-rowerowe powinno się autorów razić prądem.. chociaż moim ulubionym combo jest to, że taka ścieżka w pewnym miejscu zjeżdża na jezdnię i jest to w sumie jazda uciętym poboczem, którego już nie ma

sireplama

@moll ale powiem Ci, że tych przejść sugerowanych to nie rozumiem, nigdy nie rozumiałem i nie zrozumnę. To tak zbyteczna rzecz, która tylko zwiększa problemy, zamieszanie i brak bezpieczeństwa pieszych.


W całym to pędzie by likwidować przejścia bo niebezpieczne, by wrzucać wszędzie sygnalizatory, by odsuwać te przejścia od skrzyżowań, nagle wpadki na pomysł: "Tu obniżymy chodnik, spróbuj przejść na przełaj, ale omijaj samochody". Ale nawet! Jakby na tym skończyli to pal licho, ot narobili jakiś niebezpiecznych, dodatkowych punktów przejścia - da się żyć. ALE CI DEBILE (przynajmniej z Warszawy) LIKWIDUJĄ NORMALNE PRZEJŚCIA I DAJĄ W ICH MIEJSCE UROJONE! Przecież to pod każdym względem krok wstecz! A działało to moim zdaniem dobrze. Masz 100m do przejścia to masz obowiązek z niego skorzystać, nie masz? To przechodz, ale ustępujesz samochodom.

moll

@sireplama ale to zbyt proste i nikt na tym nie zarobi, a chodzi o to, żeby zarabiać

jajkosadzone

Warszawa ma fenomenalna komunikacje miejska( do tego ekstremalnie tania) i akurat mnie to nie dziwi,ze robia wszystko,zeby zniechecic ludzi do nadmiernego jezdzenia samochodem

sireplama

@jajkosadzone fe-no-me-nal-ną... No nie.

MostlyRenegade

@jajkosadzone jeśli dobrze rozumiem, to chodzi raczej o zniechęcenie do nadmiernego chodzenia pieszo

jajkosadzone

@sireplama

a czego w wawie brakuje,jezeli chodzi o komunikacje miejska?

sireplama

@jajkosadzone punktualności, taboru, przestrzeni w pojazdach, rozsądnie wyznaczonych tras, rozsądnie rozplanowanych przystanków, rozsądnie wyznaczonych czasów przejazdu, które chociaż luźno uwzględniałby dzienne korki, kierowców bez dałna, minimalnego szacunku dla mieszkańców spoza centrum, dbania o jakiekolwiek bezpieczeństwo i porządek w pojazdach, dbania o jakiekolwiek bezpieczeństwo i porządek na przystankach, WYŚWIETLANIA CHOLERNEGO NUMERU LINII NA AUTOBUSIE!

SpokoZiomek

@sireplama No ale chociaż tanio jest.

sireplama

@SpokoZiomek jest. To prawda. Z kartą mieszkańca 250zl na 3 mc na dwie strefy to rzeczywiście dobra cena

NatenczasWojski

@sireplama nic nie zrozumiałem. Co z tym przejściem na zdjęciu jest nie tak?

sireplama

@NatenczasWojski piesi muszą ustąpić rowerzystom na chodniku

chimichangas

Przepraszam, bo ja ze wsi. Co to są przejścia urojone?

sireplama

@chimichangas inaczej sugerowane. Takie przejścia, których nie ma, ale trochę są, ale musisz ustąpić pojazdom, ale nadal możesz przejść w dowolnym miejscu 100m od przejścia... No debilizm...

rmbobster

Najwiekszym rakiem jest malowanie na takich przejściach sugerowanych zebry.

sireplama

@rmbobster ha! Przejścia bez znaków pionowych xD Czasami mam wrażenie, że Urzędy Miasta/Gminy biorą udział w jakimś konkursie kto więcej pieszych zabije w danym sezonie.


Tak samo sadzenie krzaków przy przejściach. Jezu! Kocham zieleń w mieście! Nigdy jej za dużo! Ale posadzenie wysokich i gęstych krzaków przy przejściu dla pieszych?! Skąd ten biedny kierowca ma wiedzieć, że chcę przejść? Skąd ja mam wiedzieć, czy pod koła komuś nie wyłażę, jak nic nie widzę póki łba na jezdnię nie wsadzę?!

malkontenthejterzyna

Takie prsejścia mają sens przy dużym ruchu rowerowym, a przy małym w ogóle nie przeszkadzają. Nie wiem w czym problem. Że pieszy wie żeby zwrócić uwagę, co by się pod koła nie wgramolił? W słuchawkach można łatwo wpaść na ostrożnie jadącego rowerzystę. .


Szerokie chodniki i drogi rowerowe odizolowane od ruchu samochodowego to moim zdaniem bardzo dobre rozwiązanie.

sireplama

@malkontenthejterzyna problem jest taki, że ruch pieszych jest tam zdecydowanie większy, obecność przystanków sprawia, że wiele osób się tutaj spieszy, a rowery jadą od tyłu pieszych. Zgodnie z zasadą pieszy > rowery > samochody to zrobienie tam przejścia urojonego to jakiś poroniony pomysł. Sam widziałem już kilka razy jak rowery wjeżdżały tutaj w ludzi goniących do autobusu lub pociągu po drugiej stronie.


I D I O T Y Z M ! ! !

malkontenthejterzyna

@sireplama Ale co to zmienia? Pieszy wciąż ma pierwszeństwo. Gdyby tego przejścia nie było, to rowery i tak by wjeżdżały w ludzi. Z mojego punktu widzenia taka zebra działa jak "uwaga zwolnij, tutaj często łażą piesi" oraz "uwaga zerknij za plecy, żeby coś nie rozjechało" w zależności w której roli się znajduję.

sireplama

Ale co to zmienia? Pieszy wciąż ma pierwszeństwo


@malkontenthejterzyna na przejściach sugerowanych pieszy musi ustąpić pojazdowi (tutaj rowerowi).

tellet

@sireplama bo w Warszawie każdy ma w d⁎⁎ie pieszych, tylko ważne żeby pan spandeksiarz mógł przekurwić przez chodnik jak i ulicę 50km/h bez zatrzymywania się.

sireplama

@tellet trochę jest to prawda

Zaloguj się aby komentować