Problemem Allegro jest ich własna krótkowzroczność. Lata przyzwyczajeñ, pozycji monopolisty w Polsce, świetnie działającego modelu biznesowego i ciągłego dokręcenia sprzedawcom wydawały się nie robić na nikim wrażenia. Wreszcie budowa całego ekosystemu z własnymi maszynami, który to ekosystem najwyraźniej nie realizuje strategii patrząc na to na jakie noże poszli z inPostem.
Po raz pierwszy od lat, polscy sprzedawcy i kupujący realnie sprawdzają alternatywy takie jak inne platformy czy bezpośrednio witryny sklepów internetowych sprzedawców. Jakość zakupów, bezpieczeństwo, doświadczenia wcale nie są gorsze. Allegro coraz częściej przestaje być pierwszym wyborem.
Wojna z inPostem zapewne jest wynikiem decyzji kogoś, kto podjął strategiczną decyzję o stworzeniu własnej logistyki z maszynami włącznie z nadzieją, że jednak siądzie tak jak było w planach. Wg mnie to strategiczny błąd.
#allegro #interesy



