Pierwszy zbudowany w Świdniku śmigłowiec aw149
To nie są proste rzeczy xD
#smiglowce #swidnik #pzl #samolotyboners

Pierwszy zbudowany w Świdniku śmigłowiec aw149
To nie są proste rzeczy xD
#smiglowce #swidnik #pzl #samolotyboners

trzeba zbieżność ustawić i będzie śmigał
@entropy_ wszystko jest w porządku, jak się będzie śmigło na ogonie kręciło to ciąg go wyprostuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@entropy_ wszystko jest tak jak ma być. po prostu się cieszy i macha ogonkiem
Świdniczek, Świdniczek
Piękna okolica
Gdyby nie Warszawa
Byłaby stolica

@entropy_ o k⁎⁎wa XD tak się dzieje jak jakość dopuszcza części na jednej granicy tolerancji XD
@maximilianan a ta asymetria nie jest zamierzona?
@Rzeznik wątpię bo i po co xd
@maximilianan nie wiem, nie jestem konstruktorem. Ja z kolei wątpię, żeby tak wadliwa maszyna zeszła z taśmy
@Rzeznik jeśli to model pokazowy to nawet nie będzie latać, więc po co zużywać dobry model na pokazy?
@maximilianan choćby właśnie żeby internetowi specjaliści nie kręcili afer z niczego
@Rzeznik a ktoś kręci?
@maximilianan no dobrze nie afery, a śmieszki które ktoś może wziąć na poważnie. Poniżej screen z filmu producenta sprzed 6 lat.

@Rzeznik ok ok, z tym że jbc to jest inny design.
jeśli to model pokazowy to nawet nie będzie latać
@maximilianan to darowali by sobie wiele szczegółów na wersję pokazową. Użyliby dykty i szpachli. A skoro pokazowy to mógłby coś więcej pokazać... Mam brata co pracuje w Świdniku. Tam składa się to na ramach. Stelaż może w sytuacji teoretycznej i mógłby pójść krzywo ale weź później dopasuj do tego poszycie
@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz po co ten absurd? Auta pokazowe często są pozbawione silnika np.
@maximilianan żaden absurd
@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz okej, okej
@maximilianan czy to w motoryzacji czy inszych dziedzinach technicznych były przypadki, że takie pokazowe czy testowe egzemplarze stawały się egzemplarzami eksploatacyjnymi, bo pochłonęły zbyt dużo środków by móc je wywalić na śmietnik
@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz no tak, ktoś się z tym kłóci? Moja teza: egzemplarze pokazowe nie muszą być w 100% sprawne jeśli są wyłącznie pokazowe, tyle i tylko tyle.
a no z takiego samego względu jak na przykład ruskie śmigłowce są asymetryczne, żeby niwelować moment obrotowy wirnika. W ten sposób, przez między innymi zmianę środka ciężkości, helikopter leci prosto. @maximilianan

@Redwood no tak, już zdążyłem to zauważyć. Tak czy inaczej dzięki za wyjaśnienie
@entropy_ heh

@entropy_ przecież nikt z tego strzelać nie będzie
@entropy_ ja jednak sądzę, że o budowaniu śmigłowców PZL Świdnik wie trochę więcej niż typowy tomeczek w internecie.
@MostlyRenegade to post generała brygady WP
@maximilianan
po 1) poje*bało ci się z innym Bondarykiem. Generałem brygady jest Krzysztof. Paweł jest autorem książek o lotnictwie i redaktorem branżowym.
po 2) Nie wygląda mi na to, że ten wpis twitterze miał na celu kpiny lub ośmieszanie kogokolwiek. Raczej chodziło o żartobliwą grę słów,
po 3) miałem na myśli OPa,
po 4) jak sobie poszukasz dobrze w internecie (mnie zajęło to 5 minut), to znajdziesz, że taka asymetria jest zamierzona i ma ponoć na celu lepszą kompensację momentu obrotowego pochodzącego od śmigła głównego, w rezultacie czego śmigłowiec może osiągać wyższe prędkości i zużywać mniej paliwa, czy coś w ten deseń.
@MostlyRenegade op udostępnia wpis i tyle
@maximilianan tak tak, a wyżej z @Rzeznik kłócisz się o co?
@MostlyRenegade w sumie nie wiem, ja się nie kłócę tylko śmieję z działów jakości
@maximilianan śmiejesz się z kogoś na podstawie własnej niewiedzy?
@MostlyRenegade nie, śmieje się z działów jakości, a nie z jakości śmigłowca
@maximilianan no mówię przecież...
@MostlyRenegade skoro tak twierdzisz. Widziałem nie raz sytuacje jak jakość puszczała non stop dostawy w tolerancji, ale przy granicy i jak te nieścisłości się dodawały powodując, że procesowane produkty już w połowie nie miały szansy na spełnienie swoich wymogów. Także skoro wiesz lepiej.
@maximilianan ja nie wiem, jakie wy tam macie kontrole jakości. W lotnictwie takie rzeczy są niedopuszczalne - każdy egzemplarz statku powietrznego przechodzi oblot i dostaje certyfikat zdatności do lotu.
Poza tym, założyłeś, że w tym wypadku krzywizna ogona wynikała ze słabej kontroli jakości, a nie z samej konstrukcji, na co nie miałeś zupełnie podstaw. Teraz próbujesz udawać, że nie napisałeś tego, co napisałeś, albo że miałeś na myśli coś innego.
I jeszcze na zakończenie dodam, że "tak że" w znaczeniu "więc", "zatem", "dlatego", "tak więc" pisze się rozdzielne. "Także" pisane łącznie używane jest wyłącznie w znaczeniu "również", "też".
@MostlyRenegade nie, nie założyłem tylko śmiałem się z działów kontroli jakości, to dość drobna różnica, mogłeś nie zauważyć jak zwróciłem na to uwagę kilkukrotnie. To że ty takich działów nie poznałeś to twój biznes i nie zarzucaj mi jakiś rzeczy wynikających z twojej niewiedzy. Natomiast przyczepienie się ortografii to już wyższy poziom.
Tak, chodziło mi o dział jakości w Świdniku, takie debile tam pracują że hej, goście w ogóle nie znają się na pracy hehe. Ja to bym im pokazał.
@maximilianan no i pokazałeś
@MostlyRenegade ty to jesteś
@MostlyRenegade jeżeli ta krzywizna jest celowa, a pewnie jest bo ciężko mi sobie wyobrazić że przypadkiem wypuścili śmigłowiec pół metra krótszy z lewej jak z prawej to jest jeszcze śmieśniejsze.
Gra słów. To dla żartu kolego. Zart to takie coś żeby się usmiechnąć a nie pół dnia zastanawiać nad areodynamiką śmigłowca xD
Przepraszam że takie wzburzenie przy piatku wywołałem. Mogłem dodać #heheszki
@maximilianan niesamowite, zamiast po prostu przyznać, że ta asymetria jednak do czegoś może służyć i że może niepotrzebnie wyśmiewało się dział jakości Świdnika, to mamy tu piękny pokaz wyparcia i odwracania kota ogonem. Będzie w podręcznikach.
Na mój komentarz mi zaraz odpowiesz, ale ja drugiego komentarza już nie napiszę.

@RogerThat no tak, tutaj napisałem błędnie, a potem przyznałem, że rozumiem sens. Gdzie tu wyparcie.

@entropy_ widzisz jakie problemy mi zrobiłeś?
@entropy_ jako ciekawostkę dodam, że w samolotach, szczególnie małych, jednosilnikowych maszynach napędzanych śmigłem mamy podobny efekt, jak w śmigłowcach, ale w osi poziomej. Obracające się śmigło powoduje, że samolot zaczyna powoli skręcać jeśli się puści stery.
@MostlyRenegade przy dyskusji z nim pamiętaj, że jest debilem.
To są te co Watykan za nimi lobbował?
Ja tu @Dziwen-ne oczy widzę
@entropy_ ogólnie poszukałem w internecie i chyba te modele tak maja według projektu;


Zaloguj się aby komentować