Komentarze (18)

@sireplama To będą pierwsze Airbusy we flocie Lotu. Dość ryzykowne i mega kosztowne posunięcie.

@groman43 lol? Raz wzięli Boeingi i teraz do końca świata są z nimi uwiązani? Strach pomyśleć jak przeszli przez tranzycje Tupolew - Boeing albo Embraer - Boing. Trup musiał się kłaść gęsto...

@sireplama A220 to raczej za Embraery niż za Boeingi we flocie LOTu.

No ale w czym problem?

@MementoMori ale co złego w najlepszym wyborze? cały świat wybiera airbusa, bo się nie rozpada i nie zabija pasażerów

@gwynebleid To będą pierwsze Airbusy we flocie Lotu. Dość ryzykowne i mega kosztowne posunięcie.

@gwynebleid trzecia marka samolotów we flocie, całą baza serwisowa trzeba budować od zera. Gdzie MRO? W tym roku LOTAms dostał papiery na MRO dla Embariery. Trzeba przeszkalas teraz pilotów na Airbusy. Embarier zaproponował budowę końcowego montażu w Polsce dla C-390. To tak w skrócie.

@MementoMori @groman43 tylko że cała (albo przynajmniej 90%) flota Embrayerów to są samoloty leasingowane. W tym roku 175 mają wrócić do leasingodawcy, nie zdziwię się, jak wraz z kolejnymi dostawami nowych samolotów, te stare (bo mające przecież przynajmniej kilkanaście lat) będą oddawane. Więc nie ma co patrzeć na obecną flotę - szczególnie że przecież Embrayerów jeśli dobrze pamiętam jest aktualnie 7 czy 8 różnych rodzajów (a przynajmniej tak różnie były zapisywane w systemie), więc jedyne co pozostaje, to patrzenie na przyszłość. A tu jak mi się wydaje, Airbus ma zdecydowanie większe możliwości niż Embrayer. No i oczywiście pytanie czy i jakie korzyści za tym idą dla państwa - ale póki co się tego nie dowiemy

@bojowonastawionaowca Nawet jeśli samoloty wrócą do leasingodawcy, to w Locie zostają przeszkoleni piloci / cabin crew / obsługa naziemna. O tym, że Embraer w ramach offsetu oferował inwestycje, a Airbus zaoferował tylko i wyłącznie lepsze finansowanie już nie wspomnę.

@groman43 skąd te informacje o offsecie i tylko pieniądzach?

@bojowonastawionaowca https://www.airdatanews.com/embraer-envisions-usdollar3-billion-investment-in-poland-with-possible-sale-of-its-aircraft/#


Kupujemy gorszy samolot, który nawet częściowo chyba nie jest produkowany w Europie. Części do E2 są produkowane w Polsce. Rezygnujemy z ćwierć wieku współpracy z Embaerem. LOT będzie musiał wydać grubą kasę na szkolenia pilotów, załogi oraz obsługi naziemnej. Truly outstanding move.

@groman43 Czemu gorszy samolot? Mniejsze koszty na paxa przy pełnym SF, większy zasięg, więcej paxów załaduje - z całą pewnością ma A220 ma swoje zalety. Doradzałeś zarządowi, że wiesz, że słabszy i że gorzej spełni wymagania?

Części do E2 są w 30% produkowane w Europie, części do A220 są w 40% produkowane w Europie (dane za producentami), na pewno fotele mają być robione w Polsce

@bojowonastawionaowca żadnego offsetu dla państwa Airbus nawet nie obiecywał, to byłam decyzja polityczna, jeszcze nam caracale zdarzają wcisnąć.

@MementoMori a jakieś źródła, czy tak sobie piszesz bez niczego?


"Obie oferty, i Airbusa, i Embraera, wiązały się z obietnicami dużych inwestycji w polskiej gospodarce. Wouter van Wersch, wiceprezes Airbusa ds. międzynarodowych, w rozmowie z „Rzeczpospolitą ” nie ukrywał, że dla Airbusa priorytet to dostawa samolotów dla LOT-u. –Ale widzimy

także możliwości w przemyśle obronnym. Gotowi jesteśmy zaangażować się

w budowę helikopterów, chodzi tutaj o model H145 – mówi

„Rzeczpospolitej” Wouter van Wersch. Wspominał również o zaangażowaniu się w serwisowanie i remonty samolotów (nie tylko maszyn cywilnych, ale i w obronności), a także inwestycjach w cyfryzację i IT. Zapowiadał gotowość

do zwiększenia zatrudnienia w Polsce do 1500 osób w roku 2030.

Dzisiejsze zakupy Airbusa w Polsce są warte 500 mln euro rocznie i

miałyby wzrosnąć o kolejnych 200 mln euro."


https://www.rp.pl/transport/art42539551-lot-wybral-samoloty-ile-na-zamowieniu-skorzysta-gospodarka

@AdelbertVonBimberstein polubiłeś wpis OPa więc może Ty nam wytłumaczysz czemu to koniec świata i ostateczna zdrada?

@sireplama a miałem 50 piorunów do rozdania i zapomniałem cofnąć xD

Zaloguj się aby komentować