jimmy_gonzale

Proste. To nie moja ręka.

Zielczan

@Arientar hakerzy nawet pomyśleli o tym, żeby dodać koordynaty GPS do niewybudowanej jeszcze hali SPS xD

Arientar

@Zielczan przyszłościowi ci hakerzy

Johnnoosh

@Arientar The future is now

Opornik

@Arientar @Zielczan No w końcu ponoć nasi są najlepsi

Skawarotka

Niesamowity przypadek żeby konkurencja wpadła na taki pomysł. Ale tak naprawdę sprawa nie jest trudna do sprawdzenia. Najpierw zweryfikować czy ingerencja w oprogramowanie może być przeprowadzona zdalnie, a jeśli nie to sprawdzić kilkanaście wyrywkowych składów w trakcie i po gwarancji.

Felonious_Gru

@Skawarotka może być. Przecież jak wyszlo w gazetach, że jest możliwe odblokowanie składu kombinacją kliknięć na ekranie to przyszedł zdalny update, który to blokował.

grzegorz-wozniczka

@Skawarotka wszystkie trzeba sprawdzić. Czaisz co napisałeś? Zdalną kontrolę może przejąć ktoś całkiem niepowolany (jeśli jest możliwa) i wykoleić skład.

Skawarotka

@grzegorz-wozniczka nie wiem na ile to wiarygodna informacja, ale w komentarzach na Z3S ktoś pisał że tylko jeden skład miał wbudowany modem GSM.

Komentarz pisałem w kontekście stanowiska Newag (BO O TYM JEST TEN WPIS) - że to osoby trzecie wgrały ten soft na komputer pokładowy. Oczywiście przy sprawdzeniu nawet niewielkiej ilości składów okaże się czy deklaracja Newag o braku możliwości zdalnej ingerencji w oprogramowanie jest prawdziwa. Czaisz?


oprogramowanie systemu sterowania jest zainstalowane na fizycznym nośniku zamontowanym w danym Pojeździe i ma charakter „offline”(brak połączenia z siecią), przez co faktycznie niemożliwa jest jakakolwiek ingerencja zdalna ze strony Newag.

grzegorz-wozniczka

@Skawarotka 

na Z3S ktoś pisał że tylko jeden skład miał wbudowany modem GSM.

Nie wiem czy tam to było poruszania, ale ten moduł GSM miał dostęp do pewnych systemów składu. Nie do programowania komputera ale ten wątek chyba nie był pociągnięty dalej.


Natomiast już jeden taki moduł powinien być wystarczającą przyczyną aby sprawdzic wszystkie składy Pesy jeżdżące w Polsce. Ja bym tego nie bagatelizował. I nie sprawdzał bym pod tym kątem wyrywkowo.

libertarianin

Bruh


"ANDRZEJ A MOZE POWIEMY ZE TO TE HAKERY WGRAŁY TE PROGRAMY?"

"SWIETNY POMSŁ ZBYSZEK, POLEWAJ"

Strus

NEWAG chyba nie wie, że to jest banalne do sprawdzenia.

Felonious_Gru

@Strus a w jaki sposób?

zgrzyt

@Felonious_Gru git blame i po robocie

GrindFaterAnona

@zgrzyt zrobiles mi dzien

DEAFCON_ONE

@Felonious_Gru teoretycznie najprościej i najpewniej poprzez zbadanie materiału dowodowego dostarczonego do prokuratury – ale podejrzewam że klawiatury w newagu się palą od rebase'owania i przepisywania historii na nowo, więc trzeba by to zdobyć inaczej (archiwalne release? Archiwalne backupy? Materiał zebrany przez hackerów?).

sierzant_armii_12_malp

@Felonious_Gru Bierzesz jeden ze sprawnych pociągów, zagłuszasz telefonię komórkową, żeby update’u nie dostał, wstawiasz na 10 dni do nieautoryzowanego serwisu, sprawdzasz czy ruszy

matips

Jak złapią cię za rękę, to mów, że to nie twoja ręka.

hellgihad

Ale tam musi ewakuacja trwać xD Dyski są czyszczone szybciej niż ciężarówki z aktami z nowogrodzkiej wyjeżdżały.

Zaloguj się aby komentować