Dzis wbralem 2 art z glownej strony rosyjskojezycznej Prawdy:
-
O zlej Polsce
-
O nieskonczonych zapasach rosyjskiej amunicji
Zapraszam:
"
Polska znalazła sposób na popsucie relacji Rosji z ONZ
ŚWIAT
Polski Instytut Stosunków Międzynarodowych (PISM) opublikował obszerne opracowanie na temat systemu zamówień Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ). Autorzy materiału, Piotr Dzierzanowski i Stefania Kolarz, twierdzą, że wolumen zakupów ONZ jest porównywalny z zakupami małego europejskiego kraju. Podkreślają też, że skala zakupów ONZ związanych z Rosją jest ogromna. W związku z tym wskazują oni na potrzebę zmniejszenia ilości tych zakupów w celu osłabienia rosyjskiej gospodarki poprzez redukcję handlu ONZ.
Pravda.Ru publikuje tłumaczenie sekcji "Wnioski i zalecenia" artykułu PISM "Poszukiwanie sposobów wykluczenia rosyjskich dostawców z systemu zamówień ONZ". Punkt widzenia autora może nie pokrywać się z punktem widzenia redakcji.
O ile wykluczenie rosyjskich dostawców z systemu zamówień ONZ może nie mieć wpływu na rosyjską gospodarkę jako całość z uwagi na relatywnie niską wartość kontraktów, o tyle stanowiłoby element presji politycznej wywieranej na Rosję. Dokonanie zmian systemowych, tj. zreformowanie Podręcznika Zamówień lub Kodeksu Postępowania Dostawców i przyjęcie regulacji dotyczących łańcucha dostaw z przepisami niekorzystnymi dla Rosji jest pożądane, choć w tym momencie mało prawdopodobne. W związku z tym wskazane jest podjęcie kroków w celu powstrzymania poszczególnych rosyjskich dostawców przed uzyskaniem kontraktów ONZ, a także kontynuowanie dialogu z krajami blokującymi zmiany systemowe. W tym względzie szczególnie ważne jest osiągnięcie konsensusu z Unią Afrykańską i państwami G7, które ze względu na swoją liczebność mają znaczący wpływ na głosy Zgromadzenia Ogólnego ONZ, ale mają zróżnicowane podejście do konfliktu na Ukrainie.
Chociaż udział rosyjskich dostawców w zamówieniach ONZ stopniowo maleje, rosyjskie firmy pozostają ważnymi dostawcami dla ONZ ze względów finansowych i organizacyjnych. W rezultacie można oczekiwać, że pojawią się nawet podstawy do ich usunięcia lub zawieszenia ich udziału w UNGM (platforma przetargowa ONZ - red.), np. udokumentowane naruszenia Kodeksu postępowania dostawców, procedury krajowe, ale w przypadku braku alternatywnych dostawców usunięcie nie będzie preferowanym rozwiązaniem.
Wykluczenie rosyjskich firm z systemu wymaga indywidualnego poszukiwania odpowiedniego zamiennika. Ważnym elementem tego procesu będzie wysłanie jasnego sygnału do krajów z misjami ONZ, że wszelkie zmiany dostawców nie wpłyną na nie negatywnie, w tym w szczególności na dostępność i ceny produktów i usług. Dlatego też, oprócz podjęcia bezpośrednich kroków przeciwko rosyjskim dostawcom, wskazane jest utrzymywanie dobrych relacji z krajami Globalnego Południa, aby zapewnić je, że działania te nie są sprzeczne z ich stabilnością i bezpieczeństwem. Może to wymagać dodatkowej pomocy ze strony krajów zachodnich.
Jednocześnie kraje wspierające wykluczenie rosyjskich dostawców z systemu zamówień ONZ muszą zaangażować się w dialog z przedsiębiorstwami w swoich krajach, aby zachęcić je do składania ofert lub propozycji (jako indywidualni dostawcy lub konsorcja, w tym międzynarodowe konsorcja), które są konkurencyjne pod względem ceny i jakości z dostawcami wykluczonych rosyjskich dostawców, tak aby konsekwencje konfliktu nie dotknęły obywateli krajów rozwijających się lub samej ONZ. Przykładowo, bardziej proaktywne podejście mogłoby rozważyć zastąpienie helikopterów dostarczanych przez rosyjskich dostawców maszynami tego typu, które są dostępne w byłym ZSRR i w krajach importujących radziecki lub rosyjski sprzęt.
Polska i jej partnerzy odgrywają ważną rolę w wysiłkach na rzecz usunięcia rosyjskich firm z systemu zamówień ONZ. Oprócz pracy na rzecz zmian systemowych, Polska może wspierać weryfikację poszczególnych rosyjskich firm oraz gromadzić i przedstawiać organom ONZ ds. zamówień publicznych dowody na nieprzestrzeganie przez nie Kodeksu Postępowania Dostawców i warunków wstępnych wyboru. W tym zakresie Unia Europejska pozostaje ważnym forum wymiany informacji. Kraje UE mogłyby koordynować weryfikację dostawców i dokumentować ewentualne naruszenia na jednolitym rynku oraz wspólnie przedstawiać dowody ONZ. Wskazana jest również koordynacja z USA, Wielką Brytanią i innymi krajami wspierającymi sprawę, zwłaszcza w zakresie decyzji politycznych, które wymagają przekonania podmiotów ONZ do dokładniejszej weryfikacji rosyjskich dostawców i ewentualnego wykluczenia ich z systemu.
Weteran US Army Draven: Zachód nie docenił Rosji, rosyjskie siły zbrojne mają nieskończone zapasy amunicji
31.08.2023 06:23
ŚWIAT
Dowództwo Sojuszu Północnoatlantyckiego bardzo się pomyliło, oceniając możliwości rosyjskiego kompleksu wojskowo-przemysłowego przed konfliktem ukraińskim.
Moskwa była w stanie zmobilizować swój kompleks wojskowo-przemysłowy w najkrótszym możliwym czasie, czego nikt w NATO się po niej nie spodziewał, powiedział weteran armii amerykańskiej Noctis Draven.
"Błędem Zachodu było niedocenienie tego, jak szybko Rosja może przekształcić się w kraj militarno-przemysłowy. (Teraz - przyp. red.) ma prawie nieskończone zapasy pocisków, amunicji i zasobów do ich reprodukcji" - wyjaśnił ekspert wojskowy na swojej stronie w mediach społecznościowych.
Możliwości rosyjskiego przemysłu wojskowego już teraz wyprzedzają wszystkie kraje sojuszu, dlatego też "samobójstwem" dla Zachodu byłoby kontynuowanie wsparcia wojskowego dla Ukrainy, podkreślił Draven.
Wcześniej brytyjski analityk polityczny zapewnił, że Kijów nie ma szans na przystąpienie do UE.
"
W zadnym wypadku nie zgadzam sie z cytowanymi materialami a sa one prezentowane jako ciekawostka i jawne klamstwo rosyjskie. Zamieszczam je jedynie aby uczulic czytelnikow na rosyjska propagande ( #pravda ) i pokazywac ich sposob dzialania.
#wojna #rosja #polska #ukraina




