Nazwa produktu to "Tylko Sok + woda". Jeżeli ktoś nazwie linię produktów "soki owocowe" a będzie sprzedawał słodzone napoje, to również mogę stwierdzić że jestem oszukiwany. Nazwa własna jedno ale kiedy odnosi się bezpośrednio do składu, albo innych cech produktu dalej może wprowadzać w błąd. Nie ma znaczenia, czy jest to opis, czy sama nazwa firmy. Prawo odnosi się jedynie do "oznaczenia produktów" - a logo, czy nazwa firmy, znajdująca się na etykiecie też jest oznaczeniem firmy:
Art. 10. [Wprowadzające w błąd oznaczenia towarów lub usług]
1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie towarów lub usług albo jego brak, które może wprowadzić klientów w błąd co do pochodzenia, ilości, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy, konserwacji lub innych istotnych cech towarów albo usług, a także zatajenie ryzyka, jakie wiąże się z korzystaniem z nich.
2. Czynem nieuczciwej konkurencji jest również wprowadzenie do obrotu towarów w opakowaniu mogącym wywołać skutki określone w ust. 1, chyba że zastosowanie takiego opakowania jest uzasadnione względami technicznymi.
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/zwalczanie-nieuczciwej-konkurencji-16795259/art-10
Jeżeli uwzględnimy, że soki są uregulowane prawnie (muszą zawierać 100% owoców i nie mogą zawierać dodatków słodzących), to możemy wprost napisać na czym polega próba wprowadzanie w bład:
Napis że produkt składa się z dwóch składników - wody + soku - mówi nam o tym że nie zawiera słodzików. Słowo "tylko" mówi o wyłączności tych dwóch składników. Skoro w soku nie można zawierać substancji słodzących a drugim jest woda który takich subtancji naturalnie nie zawiera - możemy domniemywać że dany produkt również takich substancji nie zawiera. Jesteśmy więc bezpośrednio wprowadzani w błąd co do zawartości cukru. Czytając wyłącznie front etykiety jesteśmy zapewniani że produkt ten takich subtancji słodzących nie ma, co jest nieprawdą.
Edit: powyższa ustawa dotyczy przedsiębiorców i tylko jako przedsiebiorca możesz domagać się zaniechania praktyk nieuczciwej konkurencji, powołując sie na w/w ustawę.
Jako konsument, możesz zgłosić to do UOKiK, powołując się na nieuczciwe praktyki rynkowe.
Prawo zakazuje stosowania przez przedsiębiorców nieuczciwych praktyk rynkowych wobec konsumentów. Są to praktyki sprzeczne z dobrymi obyczajami, które jednocześnie w istotny sposób zniekształcają lub mogą zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu.
Jeżeli nieuczciwa praktyka rynkowa godzi w zbiorowe interesy konsumentów, może być uznana za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.
Nieuczciwą praktyką rynkową jest w szczególności:
praktyka rynkowa wprowadzająca w błąd,
agresywna praktyka rynkowa,
stosowanie sprzecznego z prawem kodeksu dobrych praktyk,
prowadzenie działalności w formie systemu konsorcyjnego lub organizowanie grupy z udziałem konsumentów w celu finansowania zakupu w systemie konsorcyjnym.
https://uokik.gov.pl/naruszanie-interesow-konsumentow