Z jakim autem będę miał mniej problemów Peugeot 307 CC czy E46 sedanik?
Koszt napraw a częstotliowść napraw to 2 różne rzeczy. I który ma bardziej awaryjny silnik?
W bmw bym celował raczej w 1,9 125KM, a w pegocie nie wiem.
#samochody #mechanikasamochodowa
9df6d252-d7ad-4fb1-a40d-134b280666d2
26368260-2a76-4eac-bd80-037d5d8cb48e
cebulaZrosolu

@fox nie wiem ale bralbym peugeota :p

jonas

Nie było w E46 silnika 1.9 125 KM.

Fox

@jonas no ale jest 1,9, nie wiem czy 125km

Fox

@jonas a dużo to paliło? Miałem PT gruzera z 1,6 115km i żarł na sztywno 10L nie miało znaczenia jak jeżdżę xD

I czy zdażyło się że motor robił problemy nie palił nagle z dupy?

jonas

@Fox Średnio około 8 do 9, zdarzało mi się zejść poniżej 7, ale to już było snucie za ciężarówkami, a nie jazda.


Z silnikiem jakichś problemów nie było, elektryka lubiła fałszywie zgłosić przepaloną żarówkę, raz się z niczego wywalił jakiś moduł komfortu i przestały działać długie światła. Miałem ten wóz jakieś 4 lata i przejechałem nim niecałe 25k km, więc raczej niewiele. Taka bawarska Alfa Romeo trochę - prowadzi się wybitnie, ale grymasi.

lactozzi

@Fox no trudne się wylosowało. W takich rocznikach, to bym nie patrzył na makrę/silnik, ale na przebieg i stan. IMO lepiej dobrze utrzymany francuz niż gruz. A mialem to i to xD

Kiedyś miałem E49 w benzynie chyba właśnie 1.9 (taka nietypowa pojemność). W automacie 4-biegowym i palił niemiłosiernie dużo, ale za to nie był szybki.

We francuzach silniki mi się nie psuły, ale eketryka i inne upierdliwe rzeczy bardzo.

Fox

@lactozzi nie stać mnie na przebieg i stan. Zresztą przebieg przebiegowi nierówny.

Będę miał może co najwyżej 9k na auto. ziomek wziął e46 za 8k. A moja alfa 156 ma tyle do zrobienia po zimie że wolę już się jej pozbyć. Dumałem też nad cytrynem.

lactozzi

@Fox no niełatwa sytuacja. Trudno kupić coś za 9k i nie wpakować się w duże koszta ;/

Fox

@lactozzi Najgorzej że zazwyczaj sprzęgło się kończy bo inaczej nie widzą powodu do sprzedania.

def

bmw będzie mniej awaryjne, peugeot tańszy w utrzymaniu i pewnie łatwiej będzie znaleźć egzemplarz, który nie zaliczył więcej niż 1 dachowania

ja bym brał coś japońskiego, nie wiem może lexus is200

jonas

@def Lexus IS200 będzie rdzewiał bardziej niż E46, a ono już będzie wstępnie nadgryzione. W dodatku jakiś czas temu chłopaki w czapkach z prostymi daszkami odkryli, że IS200 też ma napęd na tył, a nie jest tak zmęczonym opatrzonym modelem jak E46. No to powybierali z rynku co się dało i zamęczyli większość egzemplarzy.


W E46 jest większy wybór silników niż w Lexusie, czterocylindrowe jednostki o mocach od 105 do 143 KM, sześciocylindrowe od 150 do 231 KM. W Lexusie są dwie pojemności - 2.0 i 3.0, ta druga jest już niemal nieosiągalna w sensownych kwotach. Była jeszcze wersja 2.0 z kompresorem.

Ogólnie silniki czterocylindrowe w BMW to przeważnie proste w konstrukcji kasztany bez wynalazków, paliwożerne i umiarkowanie awaryjne, olej żrą wszystkie. Sześciocylindrowe też żrą olej, starsze wersje są mniej awaryjne niż nowsze. Ale to nadal BMW i to stare, więc oprócz silnika psuje się w nich właściwie wszystko. Nawet rzeczy, których istnienia w innych samochodach w ogóle się nie podejrzewa.

def

@jonas ja o generacji II isa

Fox

@def nie stać mnie na ISa

def

@Fox to może civic VIII gen, widzę, że w podobnej cenie co te peugeoty

jonas

@def To raczej inna półka cenowa niż czterocylindrowe E46.

cebulion

@def żeby nie widział nic jak cofa?

Fox

@def ufo mi się nie podoba

Hejto_nie_dziala

@cebulion @Fox to jest to, CC do cofania najlepsze auto jakim jeździłem, ufo że spoilerem najgorsze

Tylko-Seweryn

@Fox wez sobie passata B5 lub B7 od Niemca i śmigaj

Fox

@Tylko-Seweryn nienawidzę kombiaków a szczególnie pastucha i VW.

Tylko-Seweryn

@Fox a kto mówi o kombi xd

Fox

@Tylko-Seweryn no nie toleruję VW nie mogę na to patrzeć.

Ciuplowski

Jeżeli patrzysz na samochody używane, które mają już w okolicach 20 lat, to patrz na stan, nie na markę i model. Jeżeli masz miejsce i możliwości, to pierdołami typu wycieki czy podstawowa mechanika zajmiesz się sam, ale walki z rudą nikt nie wygrał. Bierz to, co nie jest pordzewiałe i wydaje się być w miarę zadbane, chyba że chcesz więcej czasu i pieniędzy pakować w doprowadzenie do stanu użytkowego, aniżeli tym samochodem jeździć. Generalnie fajnie by było, gdyby samochód nie poskładał się w chińskie Z po zderzeniu z fiatem 500.

Z doświadczenia powiem, że E46 niestety w większości już są mocno skorodowane.

Celowałbym w marki i modele, które mają dobre zabezpieczenie anykorozyjne, proste silniki i szybką utratę wartości. Piszesz o przedziale cenowym do 9k PLN, to zerknij na Renault Megane/Laguna, Peugeot 307/407, Citroen C4/C5, Ford Focus/Mondeo (chociaż tutaj loteria), jak się poszczęści to Volvo S40, S60 lub Saab 93.

Pstronk

Gówno się znam ale w tej cenie i naszym klimacie nie pchałbym się w stare kabrio.

A e46 1.9 miałem i miło wspominam to auto

Belzebub

@Pstronk oj tak. Też miałem i fajnie się jeździło

Fox

@Pstronk właśnie colega kupił za 8kzł i nie wygląda to źle.

Taxidriver

@Fox z mojego doświadczenia, jak Francus to tylko 2.0 HDi, wszystko inne omijać.

Z tą elektroniką to nie wiem.

Miałem 406,508, traffica i C3.

W żadnym z nich nie bylo problemów z elektroniką. Wszystkie nakręciły ponad 200kkm.

Omijaj 1.6hdi

bzyk260

Dlaczego omijać 1.6hdi ? To tak samo dobre silniki jak 2.0hdi i pala tyle co nic na dodatek.

Taxidriver

No właśnie 1.6hdi są dużo mniej udane niż 2.0

bzyk260

@Fox Taki trochę wybór między kiłą a rzeżączką, bo zazwyczaj e46 zajechane przez sebków a peugeoty 206/307cc zajechane przez kobiety zazwyczaj (:

Jednak kierował bym się w stronę Peugeota 2.0HDI bądź 1.6HDI oba silniki bardzo dobre i bezawaryjne, serwis na pewno tańszy niż w BMW. I ogólnie patrzeć na stan utrzymania takiego samochodu żeby nie kupić jakiegoś chrupka

Erebus

@Fox jesteś samochodowym masochistą?

Fox

@Erebus nie po prostu jestem bejdakiem

amogus

@Fox Jeżeli chcesz cabrio to polecam Opla Astrę H. mechanika identyczna jak w innych Astrach, LPG pasuje, ogólnie bardzo elegancki samochód

amogus

I nie słuchaj tych co mówią że cabrio są bez sensu bo po pierwsze auto ma sprawiać radość kierowcy na co dzień (i nie doprowadzić do płaczu przy serwisie) a po drugie jak masz podgrzewane fotele i max 180cm wzrostu to sezon zaczyna się od 15 stopni

Fox

@amogus mam 164 xD więc do każdego wejdę

Ale jednak kabrio w naszym klimacie to nie jest jakieś szałowe rozwiązanie. I gwiżdże przy większej prędkości.

Fox

@amogus jest jeszcze reno cc, i jeszcze slk230 b fajne ale tam tylko 2 miejsca.

amogus

@Fox miałem kiedyś Tigrę Twin-Top i ogólnie jak nie masz kogo wozić z tyłu to się nie martw brakiem tylnych siedzeń


A co do świszczenia to w moim nic takiego nie ma (wszystko zależy od stanu uszczelek), co najwyżej czasem przy bardzo wolnej jeździe po dziurach zawiasy zatrzeszczą i tyle ¯\_(ツ)_/¯

Yarecky

Jak dysponujesz troszkę większym budżetem i chcesz w miarę fajnie wyglądające, a także tanie w utrzymaniu auto to może warto celować w Astrę H GTC? Jeździ tego dużo, silniki benzynowe praktycznie wszystkie pozbawione poważnych wad, samo auto tanie w utrzymaniu i przyjemne w codziennej eksploatacji. Budżet około 10 tysięcy powinien pozwolić na znalezienie sensownego egzemplarza.


Bo z tych dwóch, o które zapytałeś to tak jak już ktoś wcześniej napisał: wybór między kiłą a rzeżączką.

5084f893-8a1c-4c2f-af9c-b4b589dd7485
Fox

@Yarecky Wolę sedana.

Zaloguj się aby komentować