Komentarze (21)

ostrynacienkim

O to mnie zaskoczyli w koncu nie obsrane juesej

Merkury

@ostrynacienkim Wedle tego co mawiają to Francuzi przez ostatnie dni bardzo mocno próbowali nas nakłonić.

eloyard

@ostrynacienkim USA nawet nie proponowało niczego, bo nie dość że chyba nawet nie mają czego, ale także chyba i stocznie raczej nie mają wolnych mocy.


Moim faworytem byli Włosi - mam nadzieję, że oferta Szwedzka będzie w chuj szeroka i głęboka pod kątem ogólnej współpracy MIC, bo okręt Włoski był chyba uniwersalnie uznawany za najlepszy kompromis wymagań.

Merkury

@eloyard Też na to liczę. Biorąc pod uwagę to że będziemy działać na tym samym akwenie i z użyciem tych samych okrętów można mieć nadzieję.

Modrak

@Merkury i to aż 3 sztuki, więc już prawie "wilcze stado" #pdk Na Bałtyk styknie

ostrynacienkim

@eloyard o widzisz dzieki za dodatkowe info ja tam laik

eloyard

@Modrak jeśli to będzie perspektywiczna współpraca, to te wilcze stado może być znacznie większe, bo wcale bym się nie obraził jakby PL i SE mieli wspólne działania okrętów w ramach jednej wspólnej jednostki, jak Niemcy i Holendrzy mają np. czołgi.

Cele i wrogów mamy tożsame, a ten sam akwen i typoszereg okrętów proszą się o pogłębianie (hehe) współpracy.

pierdonauta_kosmolony

@eloyard Włosi = niemiecki u-boot

eloyard

@pierdonauta_kosmolony na bazie u-boota, wg niektórych nawet lepszy - a w połączeniu z C-series to byłoby zajebiste combo bojowe na Bałtyk + dodatkowa zaleta umowy z Włochami taka, że małe szanse, żeby pisiorstwo anulowało kontrakt jakby jednak dosrali się znów do władzy.

myoniwy

@DirtDiver Oooo, Jaaaa...

To na bazie silnika Stirlinga z tych okrętów projektuję swój.

Teraz tym bardziej będę chciał go zbudować.

krzysztof-2

@DirtDiver A19 to najprawdopodobniej będzie ten gap-filler, którego otrzymamy już w 2019 roku. I to ma być ten okręt który relatywnie niedawno został zmodernizowany. Tylko te terminy na 2030 na dostawę pierwszego A26 mocno ryzykowne są.

DirtDiver

@krzysztof-2 Jeśli to gówno potrafiło podejść lotniskowiec z obstawą, a do tego jest zaprojektowane z uwzględnieniem okoliczności typu bajoro Bałtyk, to na kacapa nawet wiekowy egzemplarz będzie jak dzida laserowa ¯\_(ツ)_/¯

eloyard

@DirtDiver no właśnie może być różnie - bo Szwedzi z projektem trochę się ślimaczą, a teraz już się mówi o możliwości detekcji śladu magnetycznego (a nie akustycznego) z roju dronów w kosztach znacznie niższych niż tradycyjne sposoby detekcji. A tu A26 ma problem, bo kadłub jest ze stali magnetycznej, a nie amagnetycznej, jak propozycja z Włoch i Niemiec/Norwegii (czyli dwie wersje rozwinięcia Niemieckiego typu 212)

krzysztof-2

@eloyard Niemcy czy Włosi też nie byliby źli. Ale ponieważ Niemcy to Niemcy a Włosi to w zasadzie też zakamuflowani Niemcy obstawiam, że rząd nie chciał zamawiać od nich bo potem te wszystkie TVzaRublika przez pół roku by szczekały, że Tusk zamawia okręty u Niemca zamiast wziąć porządny amerykański, prosto z półki i nie ważne, że amerykanie nic sensownego dla nas nie mają i standardowo wydymaliby nas na offsecie albo żadnego offestu by nie było. Ot reperkusje debilnej i bezmyślnej antyniemieckiej retoryki polskiej prawicy.


Aha - gapfiller to będzie jednak A17 a nie A19.

eloyard

@krzysztof-2 lipa z A17 zamiast 19, a o przewadze Szwedów nad Włochami zaważyły chyba pozostałe czynniki, tj. warunki płatności, szerszego pakietu współpracy militarnej i gospodarczej, ale też wskazywano, ze Włosi mieliby problem z dostarczeniem Gap Fillera "na już" z podzespołami na tyle zbliżonymi, żeby można się było już szkolić. Szwedzi mają zarówno A17 i A19 (i oba typy nadają się), a teraz słucham i czytam, ze w praktyce Włosi musieliby prosić właśnie Niemców o jakiegoś starego Typ 212A, bo sami raczej nie mogą/chcą wycofać xD


I tak, chuj w dupę Niemcom - jest to kraj i wojsko którego zajebista szansa na współpracę z naszym MIC skończyła się na niewykorzystanej szansie po przekazaniu starych Leopardów 2. Oni nie umieją i nie chcą współpracować w tym zakresie z Polską, bez względu na rząd. Zresztą Szwedzi też mogliby coś na ten temat powiedzieć, bo TKMS dojebało stocznie w Karlskronie - zarówno pod kątem bieżących operacji, jak i gigantycznych oszczędnościach na inwestycjach i konserwacjach, przez co Saab teraz pod odkupie nadal podnosi ja z gruzów. Zwróć uwagę, że Niemcy nigdy nam nie zaoferowali kompleksowej i rzetelnej współpracy w ramach MIC, mimo że w latach 1990-2010 były wielokrotnie pod to podchody, a perła w koronie Niemieckiego MIC, tj. KMW/KNDS DE jest aktywnie wrogie naszemu MIC.

Budo

@Merkury Saab? A ma Turbo chociaż?

odyshon

@Budo Ciekawe czy ma night panel jak w samolocie :D

Merkury

@Budo Oczywiście, w końcu diesel.

Trismagist

Mhm, a gdzie te samoloty koreańskie ja się pytam?

Zaloguj się aby komentować