
Skończyły się "uczciwe" ceny biletów. W tej linii lotniczej AI ustali cenę osobno dla każdego pasażera
Business Insider PolskaDelta Air Lines postanowiła ostatecznie zerwać z ideą jednakowych, "uczciwych" cen i wprowadza personalizację opartą na sztucznej inteligencji. Już dziś algorytm Fetcherr wyznacza stawki dla około 3 proc. biletów, a do końca roku ma objąć co piąty bilet. W dłuższej perspektywie przewoźnik chce, aby każdy pasażer — na konkretny lot i konkretną godzinę — widział cenę skrojoną wyłącznie dla siebie.
Mechanizm przypomina klasyczne zarządzanie przychodami, ale zyskuje turbo-doładowanie dzięki AI. Fetcherr karmi się nie tylko historycznymi rezerwacjami i obłożeniem, lecz także danymi pogodowymi, kalendarzami wydarzeń czy trendami rynkowymi, po czym w czasie rzeczywistym szacuje maksymalną kwotę, jaką konkretny klient będzie skłonny zapłacić.
Glen Hauenstein, prezes Delta Air Lines, przyznał inwestorom, że pierwsze rezultaty są "nadzwyczaj korzystne" dla jednostkowych przychodów, co podsyca apetyty Wall Street.
#ciekawostki #technologia #linielotnicze #ai
