Silnik raz chodzi idealnie a raz szarpie i nierówno chodzi jakby chyba wypadanie zapłonu. Czasami silnik chodzi źle tylko przez powiedzmy 5-10 km i wraca do normy. Częściej jest dobrze niż źle.
Wymieniłem świece, cewki. Dałem do serwisu zeby wyczyścił przepustnicę i MAF oraz przeprowadził adaptację przepustnicy. Nic się nie poprawiło.
Błędów na komputerze brak, jeśli chodzi o diagnostykę to korekty długoterminowe wąchają się od -1,5 do +1,5%. Krótkoterminowe w momencie gdy chodzi źle wacha od zera do nawet -10%.
Zastanawiam się czy to nie przepustnica ale ta by chyba była łatwa do zdiagnozowania bo widziałbym po danych z MAF, ze powietrza jest za dużo albo za mało. A przynajmniej tak mi sie wydaje. Parametr "air to fuel radio -zmierzone" u mnie wychodzi 14,4:1 do 14,7:1 chociaż najczęściej w okolicy 14,5:1 sie utrzymuje. Nie jestem zbyt doświadczony ale wydaje mi się, ze takie wartości dla benzyny są akcepyowalne. Chyba, ze przepływomierz okłamuje? A może coś z sondą lambda pierwszą?
Myślałem też o wtryskach ale one raczej albo są zepsute albo działają, prawda? Raczej nie będzie tak, ze na chwilę działają a potem nagłe zaczynają działać?
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, podczas jazdy z lekkim obciążeniem np. 90km/h utrzymując przy 1800 rpm pokazuje mi 20° kąt wyprzedzenia zapłonu. Nie jest on za wysoki?
Nie znam się totalnie na motoryzacji ale jakbym sobie sam naprawił auto to bym był wniebowzięty.
Co może powodować takie objawy, ze raz silnik chodzi ok a Innym razem chodzi do d⁎⁎y?
Silnik to Toyota 1,5 HSD (1NZ-FXE)
#motoryzcja #samochody #mechanikasamochodowa
