Po ostatnich przygodach, postanowiłem zmienić opony w #gravel


Obecne WTB Riddler po ponad 7000 km przez dwa lata, z tyłu zamieniły się już w semi-slicki myślałem, że zmienię spokojnie na wiosnę ale nie ma co czekać gdy dętki przebijają się tak łatwo. Obejrzałem też dokładniej oponę i ma już naprawdę sporo małych uszkodzeń więc idzie na śmietnik.


Teraz pytanie o radę, na czym wy jeździcie ? Czy może warto z upgradem opon pomyśleć o lepszych kołach ?


#rower

Komentarze (19)

wonsz

Głównie asfalty i szutry na CONTI Double Fighter III 35c

Stashqo

@Gilgamesh mam schwalbe g-one, przyczepnościowo świetnie dają radę ale szybko się zużywają.

onpanopticon

@Stashqo właśnie miałem pisać. Pojeździłem z 3 tygodnie na G-One rs pro w wersji 40, bo 35 uznałem za przesadę przy takim śmiesznym bieżniku. Małe mam porównanie, bo wcześniej jeździłem tylko na standardówkach Shwalbe Resolute Comp 700x42C jakie były w oryginalnym rowerku.


Fajna na premiumy i asfalt, ale po ujebach i na mokrym to masakra xd Odkładam je póki co i będą jako startówka na jakieś lżejsze zawody, bo szybciutka jest. A tak poza tym to podobnie jak @Gilgamesh szukam sobie. A znając mnie to będę miał wkrótce sklep z częściami, oponami i rowerami. Bo i jedzie do mnie kolejny gravel (trzeci rower w pół roku xd) i kolejne opony i nowy mostek i siodło. Jebie mi się.

Gilgamesh

@onpanopticon chłop nie ma czasu jeździć a 3 rower kupuje, śmiechu warte xD

onpanopticon

@Gilgamesh jeszcze 3 tygodnie i zobaczysz! Niestety kiedyś trzeba zapłacić za 4 miechy po 100km dziennie xDD

Stashqo

@onpanopticon w sumie nie doprecyzowałem, ja mam g-one allround, zupełnie inna opona niż rs pro, ta Twoja faktycznie szybka ale na zakrętach pewnie trochę ucieka.

fonfi

@Gilgamesh PIRELLI Cinturato Adventure, albo Panaracer GravelKing SK (może być wersja "plus")

fonfi

@Gilgamesh A o lepszych kołach to zawsze dobrze pomyśleć Dobre koła/piasty robią kolosalną różnicę.
Ale tutaj to już kwestia budżetu, czy alu czy karbą...

Furto

@fonfi Ej, żyjemy w czasach aliexpress i karbonowych stożków CSC za 1000 zł, to już nie kwestia budżetu, a wyboru.

fonfi

@Furto Obręcze tak, ale piasty to bym się bał jakieś noname. Jednak DT 350 robią robotę.

Furto

@fonfi Mam CSC na powerwayach r13 i złego słowa nie powiem. Opinii o nich w necie jest multum, u mnie lekko nie miały, rekordowo woziły pewnie łącznie ze 120kg+, wjeżdżałem w dziury, zjeżdżałem mając 80 km/h i z piastami nic się nie dzieje. 7k nalatane.

fonfi

@Furto No to widzę, że trzeba się doedukować. Dawno się nie interesowałem

Furto

Polecę klasykiem i zaproszę na stronę www.bicyclerollingresistance.com Można się zdziwić, że opony "z większym bieżnikiem" mają niższe opory toczenia od nie jednych gładkich.

fonfi

@Furto Ja to już przeszedłem etap kupowania opon pod kątem oporów toczenia. Teraz, do "romantycznego" kolarstwa jakie obecnie uprawiam, to podstawowym kryterium jest "mają mi się podobać"

Furto

@fonfi Mi po tym sezonie powinny się podobać jedynie pod kątem Total puncture xDD Ale, że plany na 2026 mam ambitne, to raczej poszukam jakiegoś złotego środka.

fonfi

@Furto Z takich wszystko odpornych do polecam Panaracery w wersjach "Plus". Cięższe, ale nie kojarzę, żebym na tym kapcia złapał.

megawonsz9

Kup TUFO Gravel Thundero HD 44mm i mocne łyżki do opon XD

Szybkie, dobrze łapią teren, nie są głośne na asfalcie. Wcześniej miałem nie-HD i przebił je jakiś drut/kolec (po 2 latach użytkowania).
Będziesz zadowolony do pierwszej wymiany dętki lub czyszczenia po mleku bo siedzą na kole jak lewak w squocie.

Gilgamesh

@megawonsz9 teraz się boję, bo mam podobny typ opon w MTB i kiedyś 40 minut walczyłem z wymianą w warunkach domowych xD a co dopiero byłoby w trasie

d.vil

@Gilgamesh koła zawsze na plus, ale odpowiedz sobie na pytanie, czy różnica 200g ma uzasadnienie w kwocie, jaką będziesz musiał wydać. Tak samo opony, przez 7k km i dwa lata nie myślałeś nad wymianą, a Riddlery na pierwszy montaż to drutówki i też swoje ważą. Teraz kwestia, na czym Ci zależy - waga i prędkość, czy frajda z jazdy i bezawaryjność? Jeżeli to pierwsze - kupuj nowe koła, lej mleko i bierz jakieś G-one, czy inne TUFO. Jak nie chcesz się ścigać a rower to pasja i okazja do trzymania formy - zostań przy kołach aż ich nie zajedziesz, wrzuć dętkę TPU i opony z wkładką antyprzebiciową.

Zaloguj się aby komentować