Od rana moją głowę trawi rak. To już nie kwestia gustu, tylko kwestia społeczeństwa i tego w jaką stronę idzie muzyka popularna. Otóż w bardzo złą. Osobiście uważam, że to jest gorsze od disco polo. W sensie nie disco polo od Otyłego Pana, tylko starego disco polo. Tego chamsko zżynanego.

Otóż bardzo złą, gdyż to muzyka dla mas, pusta, do przytupania nóżką, nie wymagająca refleksji, coś na miarę scare jumpów w horrorach. Tani, denny efekt mający na celu przyciągnięcie uwagi jak najwięcej modern dżesik i innych broccolihead.

Przedstawiam Wam przykład idealnego gówna. Absolutnie pozbawionego jakiejkolwiek wartości artystycznej, istny brainrot bezczeszczący piękno wokalu. Wpada? Wpada. Chwyta? Chwyta. No to powtarzamy po 10 razy dziennie w gówno radiach (o których pisałem już kiedyś).

Nie sądziłem, że to powiem, ale polskie raegge przy tym to ambrozja na uszy. #muzyka #ragepost #zalesie

d429218e-fbad-4cec-a84c-d03ab135c78f

Komentarze (13)

ten_kapuczino

Starzy ludzie słuchają muzyki młodych i jej nie rozumieją odc. 2137

GazelkaFarelka

@ten_kapuczino dla mnie rapsy, hiphop to chłam, a tu dla młodzieży klasyka z lat młodości

ten_kapuczino

@GazelkaFarelka pamiętam tyradę starszego kolegi z pracy, który opowiadał o bluesie i tym jak wszystko po bluesie i rocku lat 60-70 to już płytka papka. Jak dla mnie to ten cały blues jest mega płytki w porównaniu do muzyki klasycznej. Prawdziwa muzyka skończyła się na Chopinie.

Gusta i guściki - plus starzy ludzie kontra młodzi ludzie. Starzy chcą czuć, że ich życie było obiektywnie takie jak trzeba, młodzi chcą znaleźć swoją ścieżkę. Muzyka to tylko jeden z wymiarów tego tarcia - te chujowe (w mojej opinii) współczesne kawałki, są dokładnie takie jakie mają być - wkurwiające dla starych

cebulaZrosolu

@l100e jak świat stary tak było jest i będzie, że starsze pokolenie nie rozumie młodszego xD nie martw się

pokojowonastawionaowca

@l100e

Przedstawiam Wam przykład idealnego gówna.

Whoah....

8c04c2af-2dd1-48d9-a33d-596f10db21ba
wiatrodewsi

Ej, jak możesz?! Przecież On "w tym samym pokoju w którym trzyma smutek zaprasza nowe dziewczyny".

A tak poważnie to przesadzasz. Może i jest to gówno, ale to samo można powiedzieć o 90% "muzyki" która leci w komercyjnych radiach i to wcale nie od dziś czy od 5 lat. To przynajmniej "chwyta" czy tam wpada w ucho, a słyszałeś "hity" niejakiego Sobla czy innego Maty? Są katowane równie mocno, a nie mają nawet tego...

A_I

@l100e a mi sie podoba xd

A_I

@l100e spójrzmy na poprawność tego utworu technicznie:

Brzmienie: Produkcja jest nowoczesna, oparta na alternatywno-popowym klimacie z elementami elektroniki i subtelnego R&B. Brzmienia są czyste, dobrze zmiksowane, bez przesterowań.

  • Warstwa instrumentalna: Bit jest minimalistyczny, ale nie monotonny. Uwagę przyciągają przestrzenne syntezatory i delikatny groove perkusyjny, który nadaje emocjonalny, lekko nostalgiczy vibe.

  • Dynamika: Umiejętne budowanie napięcia – stopniowe dodawanie warstw, przejścia nie są agresywne, co pasuje do introwertycznego charakteru kawałka. Produkcja świadomie zostawia przestrzeń dla wokali.

Ocena: wysoki poziom profesjonalny, bit wspiera emocje zamiast dominować.

Wokal

  • Wykonanie: MIÜ i Zalia mają kontrastujące barwy – MIÜ bardziej melancholijną, Zalia delikatną i eteryczną. To tworzy dobre uzupełnienie emocjonalne.

  • Obróbka: Autotune lub tuning intonacyjny jest zastosowany subtelnie – nie jako efekt specjalny, ale dla czystości brzmienia. Dobrze dobrany reverb i delay budują przestrzeń i intymność.

  • Ekspresja: Wokale są celowo „nieprzesadzone” – emocje są podane w sposób szczery, lekko chłodny, co podkreśla klimat tekstu.

Ocena: świadomie użyta technika, wysoka jakość miksu i mastering wokalu.


Tekst

  • Tematyka: Relacja uczuciowa oparta na warunkowości, przemijaniu emocji i lęku przed utratą zainteresowania. Tekst balansuje między czułością a dystansem.

  • Forma: Prostota językowa jest celowa – tekst działa bardziej na emocje niż na intelektualne rozbudowane metafory. Powtarzalność służy budowaniu hipnozy i refleksyjnej atmosfery.

  • Spójność: Tekst dobrze spina się z charakterem produkcji i wokalem – nie jest oderwany, lecz integralny.

Ocena: tekst nie jest poetycko wyrafinowany, ale dobrze osadzony emocjonalnie. Celowo minimalistyczny, co w tym gatunku działa na plus.

A teraz przeanalizuj sobie tak jakiś utwór disco polo xd

mtriciak33

@A_I dobra dobra, czat gpt jak mu każesz to i disco polo tak wychwali

3t3r

@A_I @mtriciak33

Jeden AI powie tak, drugi AI powie nie:


A. Melodia / linia muzyczna

Melodia może być przewidywalna — jeśli brak w niej wyrazistych zwrotów, modulatorów, momentów zaskoczenia, łatwo zapada w tło.

Jeśli aranżacja jest bardzo uproszczona — np. powtarzający się motyw, mało zmian — może zabraknąć dynamiki, co sprawia wrażenie „jednolitego” utworu.

Potencjalnie: brakuje chwytliwego hooku (refrenu), który słuchacz zapamięta po jednym przesłuchaniu.

B. Tekst / przekaz

Jeśli słowa są dość ogólne („kocham cię / zostanę / aż się znudzisz”), bez konkretnych obrazów czy emocji — może to powodować, że utwór staje się przewidywalny albo mało unikalny.

Brak głębi — może temat relacji został potraktowany powierzchownie, co powoduje, że słuchacz nie „wchodzi” w historię.

Ewentualnie: język tekstu może być nieco sztampowy lub frazy mogłyby być bardziej oryginalne.

C. Wokal / wykonanie

Wokal może być poprawny technicznie, ale jeśli brakuje w nim wyrazu, emocji — to także zmniejsza odbiór.

Jeśli artyści śpiewają bardzo bezpiecznie (bez „ryzyka”), może brakować chwili, w której słuchacz poczuje „wow”.

Możliwa nierówność między partiami głosowymi (np. jeden głos mocny, drugi słabszy) – co może zaburzyć spójność.

D. Aranżacja i produkcja

Brzmienie może być zbyt „czyste” lub zbyt „komercyjne”, co czasem odbiera charakterowi — słuchacz może mieć wrażenie, że to kawałek robiony „na sztukę”, a nie z duszą.

Zbyt monotonna aranżacja — mało przejść dynamicznych, mało zmian instrumentacji — co może powodować znudzenie.

Mix/mastering: czasem nawet dobry pomysł może być słabo oddany przez fakt, że instrumenty lub wokale nie są dobrze wypoziomowane albo brakuje przestrzeni.

---

Podsumowanie

Jeśli bym miał jednym zdaniem — piosenka może być dobrze wykonana w sensie technicznym, ale brakuje jej wyróżnika, który uczyniłby ją memorable („zapadającą w pamięć”). W świecie, w którym słuchacze mają ogrom wyboru — utwór który nie zaskakuje, nie porusza głębiej i nie wyróżnia się brzmieniem, może być odbierany jako słaby.

arisek

Straszny shit a do tego oparty i zerżnięty z piosenki Nelly Furtado.

Ależ ta zalia z tym pajacem jest żałosna.

5tgbnhy6

no i co ze gowno, nie kazda rozrywka musi byc ambitna, jak cie przyjemnie gila w mozg, to przeciez nikomu nie robisz krzywdy. ja sie wychowalem na metalu, a teraz uwielbiam sobie posluchac bubblegum dance albo jakiejs ptostej elektroniki i jest git

Zaloguj się aby komentować