Komentarze (18)

damw

@atos samochodem? W momencie jak chcą nas zmusić do jazdy elektrykami? xDDD Dobre

atos

@damw będziesz jechał 3 dni do Bułgarii albo przyczepka z generatorem. XD Albo Bałtyk lub Mazury. Pod namiotem.

damw

@atos 3 dni tylko? No chyba nie Skoro hyperchargerów wcale nie ma tak dużo, a i nie każdy pojazd przyjmuje tyle mocy. Dodatkowo moc ładowania zależy od wielu czynników (między innymi temperatura baterii, otoczenia, stan zużycia baterii itd). Nawet zakładając 3 dni o których wspomniałeś, to podróż w 2 strony to już prawie tydzień. Czyli z urlopu 2 tygodniowego połowę jesteś w aucie. Super deal

A o egzotycznych krajach gdzieś w Azji zapomnieć możesz

Nemrod

"A wszystko po to, by w 2050 roku lotnictwo było bezemisyjne." - co za debile xD

Pewnie będą samoloty z fotowoltaiką na dachu, wiatrakami i bateriami li-on.

Cybulion

@Nemrod slyszales o czyms takim jak wodór ignorancie?

Nemrod

@Cybulion Wytwarzany dzisiaj z gazu ziemnego (elektroliza nie jest zbyt efektywna). Ale nawet jak będą z elektrolizy, to nie słyszałem o samolocie latającym na wodorze. Dla aut są duże problemy z magazynowaniem chociażby, a co dopiero zastosować to do samolotów. Ciekawe też jak z bezpieczeństwem. Gdyby miały takie POWSZECHNIE latać w 2050, to już by je musieli zacząć wprowadzać. Ignorancie.

rzuf

@Cybulion Wodór jest ciężko przechowalny. Bardzo dobrze nadaje się do tego porowaty ołów. Tylko ołów ma taki dość nomen-omen ciężki argument przeciw ( ͡° ͜ʖ ͡°) Samochody miały już problem z ołowiem z konstrukcji, co dopiero samoloty, które fajnie jak latają, a nie spadają.


Oczywiście, są samoloty (a raczej są podejmowane próby), które na wodór latają, ale dopiero zaczynają się pierwsze testy. CEO twierdzi, że to jedyna przyszłość dla awioniki, tyle, że to tak samo jak górnik mówiący, że przyszłość energetyki to tylko wungiel.


Universal Hydrogen expects that the deliveries will start in 2025.

However, the current technology is designed only for short hauls.


A to nie koniec problemów:


The adapted ATR 72 aircraft can usually accommodate 50 passengers but the large liquid-hydrogen tank reduces the sitting capacity down to about 40.


That’s the hope of Los Angeles-based startup Universal Hydrogen which has turned a turboprop-powered regional airliner into a hydrogen plane. Earlier this month, its plane, nicknamed "Lightning McClean," successfully completed a 15-minute test flight in the US with a pilot and two flight crew on board. It made two passes around the airfield at Moses Lake, Washington, at a low altitude of about 3,500 feet, according to the developer of the airplane, Universal Hydrogen. During the second circuit over the airport, the test pilots throttled back the conventional engine and cruised primarily on the one hydrogen-powered engine.


Może to i pieśń przyszłości, ale póki co średnio to wygląda, skoro od lat 80' samoloty wodorowe ruszyły się na tyle, by polatać testowo 15 minut...

dieselmower

@Nemrod No w sumie to będą bezemisyjne, w końcu będą stały uziemione.

Nemrod

@Cybulion 15 minut, właśnie udowodniłeś to, co napisałem

Tu nie chodzi o to, że się nie da. Były już nawet samolociki z silnikiem elektrycznym i bateriami i też latały ileś minut - to nie jest problem. Problemem jest wzięcie przy tym 100 pasażerów z bagażami i przewiezienie ich na min. 1000 km lecąc 10 km nad ziemią i to jeszcze z efektem skali, bo jednak sporo tego lata w tej chwili.

Jeszcze lepiej: nie dość, że śmigłowy, to jeszcze zużywał też zwykłe paliwo, bo instalacja nie wyrabiała xD

Ciekawe ile mu zostało zapasu ładowności przy tym cyrku.

[możesz sobie zbudować betonowy samochód, który będzie w stanie się poruszać, ale to jeszcze nie znaczy, że to będzie przyszłość motoryzacji]

Cybulion

@Nemrod kwestia czasu. Bracia wright tez byli wysmiewani :)

matips

Bracia wright tez byli wysmiewani


@Cybulion Z tym, że nikt patrząc na ich wysiłki nie postulował prawnego zakazu pojazdów naziemnych. Fajnie, że ktoś coś próbuje z wodorem, ale należałoby poczekać aż ta lepsza technologia okrzepnie i sama wyprze gorszą poprzedniczkę.

dsol17

@Nemrod Nie debile,tylko tu chodzi o to by zwykli ludzie nie latali.

Nemrod

@Cybulion Tak, kwestia czasu. Ale ten czas to nie jest: w 2050 wszystkie samoloty w UE będą latały na wodór. Nie będą.

Śmieszne jest to, że uczepiłeś się tego wodoru, a wystarczyłoby, gdyby im się udało przejść na syntetyczne paliwa, najlepiej robione przez jakieś algi - problem solved.

Nemrod

@dsol17 Tłumacz to temu tłukowi, który myśli, że chodzi tu o wodór.

Cybulion

@Nemrod sam żes tłuk. Wskazuje ci ze pracuja nad alternatywami. Wbrew twojemu jojczeniu. gtfo

Jim_Morrison

O to w tym wszystkim właśnie chodzi aby były tylko dwie klasy społeczne - najbiedniejsza i najbogatsza.

Zaloguj się aby komentować