
Z roku na rok powtarza się ten sam scenariusz: wiosna ledwo się zacznie, a na bazarach, giełdach i przydrożnych straganach już pojawiają się tzw. polskie truskawki, ziemniaki i kapusta. Problem w tym, że wiele z tych produktów nie ma z Polską wiele wspólnego.
To powtarza się co roku – w maju część sprzedawców oferuje hiszpańskie truskawki jako polskie. Czasem zmieniają etykiety, czasem po prostu liczą na niewiedzę klientów. Hiszpańska truskawka bywa większa, bardziej błyszcząca, ale mniej aromatyczna. Jednak wielu konsumentów nie potrafi rozpoznać różnicy – szczególnie gdy owoce są już przepakowane i leżą na straganie.
Barwa i kształt truskawek są charakterystyczne dla danej odmiany, ale generalnie polskie owoce mają stożkowaty lub sercowaty kształt. Postrzegamy go jako znany, tradycyjny. Dojrzałe owoce są jasnoczerwone i błyszczące. Są duże i pachną. Zapach jest najbardziej intensywny przy szypułce. Jest ona świeża i soczyście zielona, sztywna i delikatnie odstaje od owocu. Jak mówią producenci – szypułka zawsze prawdę powie. [...]
#wiadomoscipolska #handel #bazar #owoce #warzywa #oszustwa #klient #zywnosc #portalspozywczy