#MH370 #samoloty #lotnictwo #ciekawostki
Kilka ciekawych kwesti na temat MH370 #boeing 777 zaginionego w bardzo dziwnych okolicznościach 8 marca 2014 z książki szanowanej dziennikarki Florence de Changy:
1)Zasilanie zostało wyłączone manualnie odłączając od zasilania SATCOM, ACARS i Transponder.
2)Samolot leciał na granicy dwóch FIR (Wietnamu i Malezji) aby prawdopodobnie zmylić kontrolę lotu.
3)W okolicach tzw "7 pingu" SATCOM do/od systemu Inmarsat w chwili zaginięcia samolotu były D-W-A amerykańskie AWACSy
4)Istnieje świadek pochodzenia wietnamskiego który dzień po zaginięciu samolotu widział w wietnamskiej telewizji wyciągany z wody przez wietnamską straż przybrzeżną samolot identycznie wyglądający do zaginionego b777
5)20 pasażerów na pokładzie było zaangażowanych w stworzenie super zaawansowanego produktu(? Prawdopodobnie jakiegoś super wydajnej metody rozmieszczania tranzystorów na waflu krzemowym) w firmie produkującej półprzewodniki i radary. Firma ta jest i była strategicznie ważna dla Stanów Zjednoczonych.
6)Tailandzkia Armia na radarach zauważyła 2 bardzo szybko poruszające się obiekty lecące z przeciwnego kierunku w stronę MH370. Ukrywali to przez 4 dni od czasu zaginięcia samolotu.
6A)Wietnamski rybak znajdujący się w okolicy poświadcza, że widział dopalacze jakby z silników odrzutowych w myśliwcach w okolicy zaginięcia samolotu.
6B)Pracownik platformy wiertniczej również widział światła jakby z dopalaczy 2 różnych samolotów myśliwskich.
7)Na pokładzie było 10,5 tony ładunku należącego do Motoroli bliżej nieustalonego sprzętu elektronicznego (w tym między 200 a 2000kg baterii litowo-jonowych których transport samolotem jest zabroniony)
8)Na pokładzie był też jakiś ładunek który był eskortowany na lotnisko przez policję i Załadowany bez żadnego sprawdzenia przez służby lotniska.
9A)Tydzień po zaginięciu samolotu Obama w rozmowie z Xi Jinpingiem potwierdził gotowość do współpracy w odnalezieniu MH370
9B)Dwa tygodnie po zaginięciu samolotu Puchatek w 10 minutowej rozmowie telefonicznej z Obama powiedział mu wprost, żeby Obama się przyznał co się stało, a nie zamiata sprawę pod dywan.
Rozmowy te nie znajduje się w żadnym z archiwum Białego Domu, nie były też zauważone w amerykanskich mediach, ale potwierdzone zostały przez Chińskie media.
10)Żaden z pilotów nie miał żadnych problemów psychicznych, rodzinnych czy długów
Florence de Changy
"The Disappearing Act: The Impossible Case of MH370"
https://www.amazon.co.uk/Disappearing-Act-Florence-Changy/dp/0008381534
e493bd1f-6180-4839-bb41-2692667f6312
edward-acki

Znowu ucięty wątek. Bosze co za gównoportal #hejto

karol-zieba

@JackTheRipper


Jako były stażysta w Boeing Defence UK zajmujący się telemetrią samolotów Ryanair wiem jedno - Boeing wie gdzie jest ten samolot. Każdy Benek w Europie raportuje się do ich OPC średnio co ~3-5 minut przez Inmarsat satelitarne łącze. MH370 polączył się tylko 7 razy przez ~6h. (Niemożliwe wręcz. Bullshit!!!)


Pokrycie tego systemu to 100% powierzchni ziemi między ~75°N a ~75°S. W przybliżonym miejscu zaginięcia tego samolotu pokrywają je aż 3 satelity na orbicie geostacjonarnej.


Inmarsat to brytyjska firma, ściśle współpracująca z rządem. W oficjalnych raportach pokazują dane tylko z jednego satelity, a co z pozostałymi dwoma?


Jeżeli nie Boeing to AWACSy gdzie jednego pole powierzchni pokrycia radarowego to ok ~673000 km² (r=250 nmi według google)


Więc co tam się stało, że tak zaawansowany technicznie kraj jak US&A oraz U&K milczą i udają ślepego?


Cytując klasyka "Nie wiem, choć się domyślam"

karol-zieba

@edward-acki


Jak to ucieo?🤔

Kulka

@karol-zieba ej to możesz wyjaśnić jak debilowi dlaczego Amerykanie zestrzelili by ten samolot?

SklejPizde

Może to i wszystko prawda, a może g0wno prawda.

A teksty typu istnieje świadek który widział śmierdzą mi żółtymi napisami xd

karol-zieba

@SklejPizde


Skoro ta dziennikarka znana jest z rzetelności i znajomości z różnego rodzaju pracownikami służb trzyliterowych to zakładam, że wie co pisze.


Można też powiedzieć, że kręci afery bo chce lepiej sprzedać książkę. No można. Zakładam jednak, że ma dobre intencje.


Czas pokaże.

karol-zieba

@Kulka


To był lot do stolicy Chin - Pekinu


Strzelam w ciemno, że być może hamerykanom nie spodobało się, że ludzie odpowiedzialni za projekt jakiegoś super procesora do celów wojskowych tam jadą. Może mieli jakieś informacje, że jadą tam sprzedać Chinom ten patent?


Kto wie?


Wiem na pewno, że tamte okolice są mocno obserwowane przez amerykańskie służby w związku z tym, że chiny tworzą na morzu południowo chińskim sztuczne wyspy do celów militarnych oraz żeby sztucznie przesunąć granice na południe.


Albo Boeing albo Amerykanie wiedzą na 120% gdzie jest ten samolot.

JackTheRipper

@karol-zieba Tez tak myślę. Pozdro

Fighter_forGlory

@karol-zieba istnieje świadek który podczas tej katastrofy walił sobie konia przez co niedokładnie opisał szczegóły.

Przestań, powielasz nierzetelne bzdury.

kamlor

A pamiętacie, jak ukraińska rakieta jebła w jakąś wieś i zabiła 2 chłopów? Polską wieś. Nikt nie przeprosił nawet.

NrmvY

@karol-zieba no a to nie mogli swoich obywateli po prostu aresztować czy w inny sposób ich zatrzymać w kraju? Dziwne, że postanowili pozbierać 20 ich w jednym miejscu i zestrzelić samolot zamiast dać im inną ofertę "nie do odrzucenia".

karol-zieba

@Fighter_forGlory


Bro...


Bardziej ufam Florence de Changy w istnienie tego świadka niż Tobie twierdzącemu, że to bzdury.


Ja w ogóle wpadłeś na stwierdzenie o waleniu konia podczas pisania komentu odnośnie najdziwniejszej katastrofie lotniczej ever???. Jak Ci się to połączyło razem w umyśle? Jakaś niezdrową fiksacja, że poszło Ci w takim dziwnym kierunku?


Sorry anon. Nie przekonują mnie Twoje dziwne argumenty.

Festador

No jak chiny coś powiedzą to na 100% musi być prawda, co nie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

karol-zieba

@NrmvY


Nie mam bladego pojęcia. Znam sprawę praktycznie 4 dni i teorii jest fchoooooj dużo różnego rodzaju bardziej lub mniej realnych.


Coś tam już słyszałem o autorce tej książki wcześniej więc opieram się na tym co napisała bo uważana jest za rzetelną babkę.


Teoria, że to zrobili amerykanie jest moja niepoparta niczym, wyssana z palca na szybko.


Bardziej prawdopodobne jest że amerykanie, brytole I austrailczycy ktorzy nadzorowali baardzo nieudane poszukiwania zaraz po zaginieciu tego samolotu maja coś na sumieniu, ale co to nie wiadomo.


Gdyby było wiadomo to ta historia nie byłaby taka dziwna.

Dalian

Odnośnie punktu 4. Wietnam ma jakieś niecałe 100 milionów obywateli i tylko ten jeden widział to w telewizji?

Calypso_Cluster

„(w tym między 200 a 2000kg baterii litowo-jonowych których transport samolotem jest zabroniony)”


Tylko, że baterie litowo-jonowe nie są zabronione w transporcie lotniczym

Fighter_forGlory

@karol-zieba zobacz mój profil hehe. Wtedy poznasz odpowiedz

ColonelWalterKurtz

Rozmowy te nie znajduje się w żadnym z archiwum Białego Domu, nie były też zauważone w amerykanskich mediach, ale potwierdzone zostały przez Chińskie media.


Nie no jak zostały potwierdzone przez Chińskie media to spoko, wszystko legitne.


4)Istnieje świadek pochodzenia wietnamskiego który dzień po zaginięciu samolotu widział w wietnamskiej telewizji wyciągany z wody przez wietnamską straż przybrzeżną samolot identycznie wyglądający do zaginionego b777


Jeden tylko telewizję oglądał? xD a Ci co wygciągali? LOL

karol-zieba

@Calypso_Cluster


Skrót myślowy. Sorry.


Nie są zabronione tylko w bagażu podręcznym.


Zabronione są w rejestrowanym przez IATA i przez Malaysia Airlines.


Zabronione było transportowanie takiej ilości baterii w samolocie pasażerskim.

karol-zieba

@Dalian


@ColonelWalterKurtz


Co do tego Wietnamczyka to ja tej książki nie pisałem. Opieram się na tym, że znałem wcześniej babkę autorkę tej książki i, że ma dobrą opinię jako rzetelnej dziennikarki. Oczywiście wszystko możliwe, ale jak już wcześniej stwierdziłem- zakładam jej dobre intencje. Strzelam, że to jeden do którego dotarła.(????)


Co do chińczyków to jedno jest pewne. Nie skłamaliby narażając dobrego imienia puchatka.


Wszystko można kwestionować i żyć w ciągłej paranoi, ale po co?

Jabby

W takich teoriach zawsze mnie zastanawia dlaczego niszczyć cały samolot, dając sprawie rozgłos na cały świat? Skoro mieli informacje wywiadowcze, wiedzieli kiedy, gdzie i z kim jest ten lot, to nie łatwiej zatrzymać go na lotnisku, wywlec delikwentów z niego i wywieźć w nieznanym kierunku? Pod byle pretekstem? Terroryzm, szpiegostwo itp.

B3loza

chodzi o procki w architerturze ARM

Po smierci tych inzynierow patenty przejal nie kto inny jak rotchshierd, ich inwestor....

karol-zieba

@B3loza


Piszesz serio czy to jakiś sarkazm?

IWasBornOld

Istnieje świadek pochodzenia wietnamskiego który dzień po zaginięciu samolotu widział w wietnamskiej telewizji wyciągany z wody przez wietnamską straż przybrzeżną samolot identycznie wyglądający do zaginionego b777


A bo wiecie, podpłynęli łódkom i na szybko wyciągnęli 70-metrowy samolot ważący dwieście ton, wcale to nie była ogromna i skomplikowana operacja wymagająca zaangażowania co najmniej kilku dużych jednostek pływających. I tylko ten jeden Wietnamczyk widzioł, bo reszta w tym czasie była akurat na polu ryżowym.

Fighter_forGlory

@B3loza przecież to był Klaus schwaab. New order dzieje się na naszych oczach

ColonelWalterKurtz

Co do chińczyków to jedno jest pewne. Nie skłamaliby narażając dobrego imienia puchatka.


No jasne, już pisałem, że Chińskie media są 100% godne zaufania i nigdy by nie podały nieprawdy czy manipulacji. A co do dziennikarki to można jej wysłać maila, żeby spróbowała zobaczyć to nagranie z TV i pogadać z tymi co to kręcili. No chyba, że faktycznie wszyscy (oprócz jednego chłopa) byli na polu ryżowym to wtedy mamy pat

le_Roi_des_fous

@karol-zieba Wiesz że telewizja często puszcza archiwalne materiały żeby zobrazować jakiś temat, no i tylko jedna osoba to zapamiętała, dodatkowo taki materiał nie powinien wylądować w archiwum telewizyjnym? Powoływanie się na chińską reżimową telewizję w sprawie treści rozmów Obama-Xi to żaden dowód.

Tchessio

Według Wikipedii samolot zawrócił daleko przed Wietnamem i był później widziany na radarach pomiędzy Tajlandia i Indonezja. To się kłóci z teorią wyciągania samolotu przez wietnamska straż przybrzeżna.


Co do punktu 1 skąd wiadomo, że transpondery wyłączono manualnie skoro samolot zaginął? Równie dobrze mogła to być awaria sprzętu i przestały nadawać.

karol-zieba

@le_Roi_des_fous


Ja też tego do końca nie rozumiem. Wiem tylko, że dziennikarka ktora to napisała jest bardzo wiarygodna, że w angielsko i polsko jezycznych internetach nie ma powaznych ludzi którzy kwestionowaliby to co napisała.


Znam jej inny dorobek poza tą książką i również nie można jej nic zarzucić.


Wiem również, że książka ta ma całkiem dobre opinie.


Zwyczajnie ufam w jej słowa bo wiem, że nie tylko ja mam takie zdanie o niej, ale też inni ludzie.


Chcesz wiedzieć więcej to zwyczajnie ją przeczytaj.


Ja jedyne co wiem bardzo dobrze to to, jak działa Inmarsat w Boeingach i że obecność amerykanskich AWACSów w pobliżu to gwarancja tego, że amerykanie wiedzą gdzie jest ten samolot. Czemu milczą razem z Boeingiem i austrailczyczykami? Nie wiem.


Zastanawia mnie ta święta trójca:


Amerykanie którzy na 100% złapali ten samolot AWACSem


Brytyjczycy którzy pomijają dane z systemu satelitarnego używanego do przesyłu telemetrii z samolotu.


Ludzie którzy zarzucają Inmersatowi, że ich dane są bardzo mylne i niepoprawne.


Producent samolotu który w Europie monitoruje każdy swój samolot co 5 sekund, a z tamtym zrobił handshaka/wysłał pinga tylko 7 razy w ciągu 6h.


Oraz ich najwierniejszy sojusznik Australijczycy którzy przejęli paleczke rozpoczynając poszukiwania które nie dały żadnego skutku.


I tu wracamy do początku. Jakim cudem poszukiwania nie dały skutku skoro jest bardziej niż pewne, że tam były AWACSy które miały wszystko jak na dłoni.


Dużo pytań, zero odpowiedzi.

zielonka18

@karol-zieba Tyle "fascynujących" faktów z żółtych napisów, a brakuje tu kluczowej informacji o wykryciu przez malezyjskie radary wojskowe, które śledziły tor lotu tego samolotu, który zawrócił tuż po urwaniu się z nim kontaktu, aż do momentu gdy prawdopodobnie rozbił się w morzu Andameńskim (na zachód od Malezji). Nie znam się na samolotach, ale wydaje mi się to niemożliwe, by ktokolwiek mógł z kabiny wyłączyć zasilanie do tego stopnia, że radary i radio kompletnie przestają działać, więc to musiała być jakaś gruba usterka. Smaczku dodaje fakt, że na pokładzie znalazło się 2 Irańczyków, którzy okazali kradzione paszporty do kontroli i nikt ich nie zatrzymał.

Pytanie czemu wojsko nie próbowało przejąć takiego samolotu, który nie odpowiadał na wezwania - normalnie w takiej sytuacji podlatują wojskowe myśliwce i próbują nawiązać kontakt wizualny z pilotami i eskortować samolot.

Po tym jak usłyszałem o historii zabicia Shaariibuugiin Altantuyaa https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Shaariibuugiin_Altantuyaa nic mnie w Malezji nie zdziwi xD


https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370

Anteczek

@karol-zieba xDD, ale taguj #zoltenapisy #folioweczapeczki

karol-zieba

@Tchessio


Nastąpiło połączenie z systemem Inmarsat po tzw twardym resecie które możliwe jest jedynie po całkowitym jego odłączeniu od prądu i ponownym włączeniu. Nie da się tego systemu odłączyć inaczej niż ubicie wszystkich generatorów na szynie zasilajacej samolotu.


Wskazuje to na celowe użycie generatora RAT zamiast generatora APU który przywróciłby system do życia zaraz po jego wylaczeniu bo podczas gdy SATCOM, ACARS, FMC, GPS, IRS był wyłączony to samolot miał nawigację(uproszczony tryb IRS lub GPS w FMC), celowo zmienił kurs omijając 2 samoloty Emirates (specjalnie skręcił 15 mil w prawo [Z 1] aby ominąć samolot nadlatujący z naprzeciwka [E 1]i obniżył lot skręcając w lewo [Z 2] żeby ominąć samolot nadlatujący z tyłu.[E 2]


W między czasie komórka kapitana połączyła się że stacją bazową na pobliskiej wyspie Penang.


Gdyby to była awaria zasilania to Pilot według procedury powinien wlączyc APU i skierować się na najbliższe lotnisko a to się nie wydarzyło. Zwyczajnie kontynuował lot omijając zbliżające się do nich oba samoloty Emirates.


Oddalał się od najbliższego lotniska ktore mial doslownie za plecami czyli od tego z którego wystartował.


Zasilanie wróciło i nastąpili to połączenie ARC1 do Inmarsat dosłownie zaraz po opuszczeniu zasięgu radaru Bangkok FIR


Tam są rozległe wody międzynarodowe. Wietnamczycy mogli być gdziekolwiek

1dba6122-ed42-48c7-8d45-892e30cdecf7
karol-zieba

@zielonka18


Ten fakt jest pominiety bo jest to dobrze znany fakt który nie podlega dyskusji. Ta książka opisuje ten fakt, ale jest to spójny fakt że wszystkimi teoriami więc go pominąłem jako oczywisty specjalnie.


Te 10 punktów to jest tylko najciekawsze tldr z książki, a nie jej streszczenie :/


Jest to uwzględnione do opisania lotu z wyłączonym zasilaniem zaraz po starcie i pierwszym zakręcie 180 stopni.


Bez zasilania samolot nie jest widoczny dla cywilnej kontroli lotu tylko i wyłącznie na radarze dopplerowskim, najczesciej wojskowym. Więc nic tu nie brakuje.


W b777 do wyłączenia zasilania wystarczy wcisnąć 3 przyciski.


W samolocie generatorami prądu są silniki i/lub APU


777 ma dwa zapasowe generatory które domyślnie są wyłączone.


Więc wyłączenie prądu do zera w tym samolocie to tylko 3 przyciski w normalnym trybie lotu lub 7 jeżeli wszystkie pomocnicze generatory z APU są włączone


Można pominąć APU Master Switch bo on nie podpina generatora do szyny tylko uruchamia Więc można mieć wyłączone całe zasilanie z uruchomionym, ale nie włączonym APU

6ff17fdd-99b0-47e3-9c62-190807c26128
Fearaneruial

"Skoro ta dziennikarka znana jest z rzetelności i znajomości z różnego rodzaju pracownikami służb trzyliterowych to zakładam, że wie co pisze."

"Bardziej ufam Florence de Changy"

@karol-zieba dlaczego?

jakie są jej kredki? google w zasadzie podaje tylko temat MH370

skąd wiesz że zna trzyliterowców?

Kleksik

@karol-zieba Żeby cała ta teoria mogła działać w tuszowaniu tej konspiracji musiałyby brać udział rządy kilku państw świata, środowisko naukowe pomagające wyznaczyć trasę samolotu, ludzie, którzy przez wiele miesięcy znajdowali faktyczne szczątki samolotu w miejscach zgodnych z danymi dostarczonymi przez naukowców jak i ludzie podrzucający te fałszywe szczątki, Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, Państwowe Komisje Badań Wypadków Lotniczych kilkunastu państw, Boeing, Rolls-Royce, Inmarsat, ubezpieczyciel Allianz i pewnie setki innych ludzi. Ma sens, jak każda teoria spiskowa.


Alternatywnie mamy do czynienia z pilotem samobójcą, który miał możliwości i wiedzę by tego dokonać, ale za mało dramatyczna wersja, nie można się odpowiednio nakręcić potencjalnym spiskiem światowym

karol-zieba

@Fearaneruial


Szukaj kredek w Google. Ja ją Kojarzę głównie z wcześniejszej książki o mh370 ktorei nie czytalem, ale bardziej z dochodenia nt gangów w HongKongu, France24 czy LeMonde.

PanJaszczomp

@karol-zieba "Znana z rzetelności, szanowana dziennikarka"

bd35378c-537c-45de-8149-3b1d5b28d40d
karol-zieba

@PanJaszczomp


Lol. Jeden noname i juz jest niewiarygodna. OK.


Nigdy nie wierz w niezdementowane informacje.


Ja nie wiem jak bylo wiem tylko, ze tam jest duzo pytan na ktore mniej lub bardziej jej książka odpowiada.

SklejPizde

@Kleksik No właśnie, brzytwa Okhama.

Ja kojarzy jakiś dobry, rozbudowany anglojęzyczny artykuł z którego wynika że to był na 99,9% pilot

karol-zieba

@SklejPizde


Poka.


Ja 5 dni temu tylko bardzo plytko znalem tą historię. Być może brzytwa okhama. W ciagu 4 dni liznąłem wiele różnych teorii i ta wydała mi się najbardziej zastanawiająca.

PanJaszczomp

@karol-zieba Ja też mogę napisać książkę, która "mniej lub bardziej" odpowiada na wszystkie pytania o zaginięciu. Nie jest ważne czy książka odpowiada na pytania. Ważne jest, czy te odpowiedzi mają sens. A jej odpowiedzi nie mają. Na każdą uzasadnioną wątpliwość która podważa tę teorię (np. dosłownie jeden Wietnamczyk widział wyciąganie samolotu z wody w telewizji, no prośba) odpowiadasz tylko "ufam bardziej jej niż wam". Dlaczego? No bo tak wybrałeś, ty już wybrałeś wersję w którą chcesz wierzyć. A że jej teoria ledwo trzyma się kupy? Nieważne, przecież jest znana z rzetelności, to musi mieć rację. Już pomijam fakt, że ktoś dobry w jednym temacie (np. gangi w Hong Kongu o których pisałeś) wcale nie musi być obeznany i rzetelny w temacie zupełnie innym (katastrofy lotnicze).

41c95d2f-e340-4f84-a8b0-95ce0642c3e4
karol-zieba

@SklejPizde


@Kleksik


@PanJaszczomp


Cholera tego nie widziałem.


Dobra macie rację. Jej książka to urojenia sci-fi

e6f6de9d-c149-4c67-87e8-f4429b6f793c
KHOT

@karol-zieba za chwilę się okaże, że te bzdury da się obalić równie banalnie jak debilizm o paliwie lotniczym które nie jest w stanie stopić stali. #9/11

https://www.youtube.com/watch?v=FzF1KySHmUA

tankowiec_lotus

@karol-zieba

Istnieje świadek pochodzenia wietnamskiego który dzień po zaginięciu samolotu widział w wietnamskiej telewizji wyciągany z wody przez wietnamską straż przybrzeżną samolot identycznie wyglądający do zaginionego


Ta, dzień po rozbiciu wydobyli samolot, samolot na dnie morza to nie Passat w rowie że go w moment wyciągniesz. Do tego jako jedyny widział to w telewizji? Reszta Wietnamczyków miała szlaban na telewizor czy jak?

ColonelWalterKurtz

@tankowiec_lotus Już było ustalone, że na szybko wyciągnęli łódką wrak i tylko jeden oglądał bo reszta była na polu ryżowym. Potwierdzone info bo Chińska TV potwierdziła a oni nie kłamią!

Zaloguj się aby komentować