Co tu może być nie tak?
#samochody #mechanikasamochodowa #pytanie


@Chrabonszcz czujnik ciśnienia jest w feldze i mógł wyzionąć ducha, wulkanizator też mógł coś popsuć. Ja walczyłem trochę z tym ale przestało mi to już przeszkadzać
@paulusll mi teraz ciagle świeci bo w zimowych nie mam czujników. choc akurat funkcja przydatna bo kiedyś miałem flapa i nie poczułem
@SuperSzturmowiec mnie ta kontrolka wkurwiala wiec rozebralem zegary i zaslepilem diode od kontrolki xDDD
@100mph ja bym czarnym szkotem zakleił bez rozbierania
nie mam pojęcia dodatkowo chujowo jest że nie pokazuje konkretnie z którym kołem problem - może dopiero po podpięciu pod komputer pokaże
@SuperSzturmowiec nie pokaże
@paulusll ale szajs
@Chrabonszcz może być cokolwiek. W moim francuskim "ASX"-ie, po dopompowaniu trzeba jeszcze zresetować czujniki żeby kontrolka zgasła.
Czujniki ciśnienia mają baterie. Mogła się skończyć.
Masz opcje resetu czujnikow z kompa?
@Chrabonszcz w toyotach czujnik jest w wentylu i z tego co pamiętam zresetujesz go tylko podłączając do kompa
@kubex_to_ja on nie ma czujnikow w wentylach tylko ABS analizuje cisnienie na podstawie ilosci obrotu kol, przeciez to napisal xD nie wiem czy we wszystkich ale ja mam reset czujnikow w wentylach poprzez guzik w schowku
@Chrabonszcz Toyota ma czujnik w feldze, na RFID, grupa VAG ma z ABS. Poszukaj, czy nie masz gdzieś opcji w radiu/panelu do zresetowania czujników, zarówno w Oplu jak i Cuprze, normalnie mogę tak potwierdzić, że ciśnienie jest obecnie ok. Te w feldze, jakie miałem w Oplu, to potrafiły głupieć, jak zmieniała się temperatura, wkurzające były. A jak nie pomoże, to wizyta u wulkanizatora/ASO, bo może Ci pogubiło komunikację z nimi - teściu, jak bawił się w wymianę całych kół, to ciągle do Toyoty musiał jeździć, aż kupił wielosezonowe
@100mph zanim napiszesz do kogoś, że wypisuje durnoty, to zweryfikuj Swoją wiedzę. System TPMS, jest systemem wymaganym, owszem, ale różni producenci zrealizowali go w różny sposób. Grupa VAG stosuje TPMS, obliczany na podstawie ABS i ESP i wiem o czym mówię, bo pytałem w ASO, mam 3 letnią Cuprę, i po przebitej oponie, nie było info od ręki, jak w Oplu, a dopiero po przejechaniu jakiś 50m. Nawet poświęciłem 30 sekund na znalezienie Ci info w Google:
Drugim rodzajem TPMS jest typ pośredni. W odróżnieniu od typu bezpośredniego, w jego pracy nie są potrzebne dodatkowe czujniki. W systemie pośrednim nie dokonuje się bieżących pomiarów ciśnienia powietrza w oponach, a jego wartość wyliczana jest na podstawie impulsów otrzymanych od czujników ABS lub ESP.
@100mph no z tego co widzę, to ostatnie modele z takimi czujnikami, były w 2019, i nazywało to się "indywidualna kontrolo ciśnienia", więc może to była opcja. Obecnie, ani w mojej Cuprze, ani w Audi z ostatnich 8 lat, którymi miałem okazję jeździć, na pewno takowych nie było. Zresztą, proszę, wycinek z instrukcji załączam. Może masz mocno wyposażony model? Może VW wybrał tańsze rozwiązanie? Nie wiem, ale nadal nie uważam, że mówię durnoty. W moim Golfie z 2007 toku, takich cudów nie było.
@hist4min4 zarowno ja jak i on gadamy farmazony :) gdyby on mial racje to ja bym nie mial czujnikow w wentylach, a gdybym ja mial racje go on by mial czujniki w wentylach :) VW tymczasem jak to VW potrafi wyprodukowac i stosowac pierdylion rozwiazan ... zatem winni jak zawsze sa potomkowie nazistow
@Chrabonszcz może jedź do ASO i wejdź na halę i się dopytaj?
@wiatraczeg zapraszamy na stanowisko. to bedzie 300 zł za wjazd.
Nic mu nie powiedzą
@SuperSzturmowiec nie no tak to nie działa, sprawdzasz ASO, potem sprawdzasz co kto, a potem dopiero ma to sens, po za tym po to jest trustscore, jak nikomu nie ufasz, to może woda w kranie jest zatruta, zapłać 300 zł za wymianę?
@Chrabonszcz jak pisali wyżej, czujniki mogą się zepsuć i jak wyżej napisali-reset w komputerze- u mnie to wciśnięcie jednocześnie dwóch przycisków na kierownicy - normalnie przy każdej wymianie opon powinno wymieniać się czujniki. ale w Polsce robi się po Januszowemu. u mnie wg naklejki na drzwiach: 2,2bar na każde koło
wspomagam się tym, ma elektroniczny wyświetlacz, pokazuje ciśnienie, można ustawić maksymalne ciśnienie pompowania-jak osiągnie to przestaje pompować i kosztuje grosze
@hejtooszukuje masz taką, działa to w miarę? Poza kołem coś innego napompuje? Zostało mi parę baterii po zwykłym Parkside i bym Sobie przygarnął taką.
@zomers wstępnie pompuje zasilanym z gniazdka zapalniczki a później dobijam do żądanego ciśnienia, ma końcówki np. do piłek
jest jeszcze druga wersja ale tego nie znam-nie używałem
O panie, 19 komentarzy w 25 minut, a się zastanawiałem, czy ktoś zobaczy mój wpis 😂
Muszę się upewnić w takim razie, czy na pewno czujnik jest po ABS, czy może jednak są w felgach. Znalazłem jeszcze taki filmik jak zresetować czujniki
@Chrabonszcz wiesz, hejto ma dojrzałe grono użytkowników, większość tu samochody ma i to różnej klasy i Ci coś podpowiedzą. Yaris 2020 na pewno ma czujniki dodatkowe, tyle mogę Ci powiedzieć, ale na pewno w necie znajdziesz szczegółowe info dla Twojego auta. I nie odbieraj tego, jako docinkę, ale w instrukcji samochodu pewnie jest info i co i jak zrobić - nie musisz być prawdziwym facetem, instrukcja to nie wstyd, sam czasem zaglądam, jak mi wywali głupi komunikat.
@zomers samochód jest zza granicy i trochę starszy, ale z Google translate pewnie się uda, sprawdzę, dzięki.
@Chrabonszcz o matulu, ale co to oznacza, że jakiś model z Japonii/USA, co nie było w europie? Raczej sterowanie mają jednolite
A po dopompowaniu poinformowałeś komputer, że teraz jest cacy? Ja po każdej zmianie opon muszę wyklikać w ustawieniach, że to co tam teraz ma to jest wartość bazowa i spokoj. (Aczkolwiek mam VW, chociaż pewnie mechanizm podobny)
@Kamil_Zdun w Toyocie zawsze lampka sama gasła po przejechaniu krótkiego odcinka
Resecik potrzebny. Jak nie to to cos zjebane. W starych modelach trzeba poszukac bo reset jest gdziee pod kierownicą czesto a w nowych normalnie w opcjach wybierasz. Zmieniałeś opony na zimę? To czesto jest problemem. Reset pomaga mu dostosować do nowych kol
@kodyak zmieniałem przód na tył. Chociaż problem pojawił się już przed tym. Znalazłem ukryty przycisk pod kierownicą, ale ostatnio było zimno i nie chciało mi się pompować kół. Niedługo sprawdzę, czy przycisk rozwiąże problem.
Zaloguj się aby komentować