Dzień dobry!

Otwieram poranny przegląd otomoto. Kawka wjechała, można siadać.

Dzisiaj prezentuję wam takiego delikwenta: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/alfa-romeo-stelvio-alfa-romeo-stelvio-2-0-turbo-16v-at8-q4-veloce-ti-ID6GJcq5.html

Alfy Stelvio chyba nikomu nie trzeba przedstawiać, tutaj mamy chyba jedną z lepiej wyposażonych i wycenionych obecnie na otomoto (chyba).


Zalety:


  • Mmmm Alfunia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  • Super niski przebieg (17k)

  • Bogate wyposażenie - ma nawet grzanie tyłka na kanapie pasażera

  • Szybka i zwinna ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Wady:


  • Kurde, dużo pali

  • Niestety brak matrixów i wentylowanych siedzeń - w tej edycji po prostu ich nie było. Matrixy są w najnowszej, wentyli niestety nie da się dobrać, te dopiero są w Maseratti.


#samochody #motoryzacja #porannyprzegladotomoto

e63152bd-560d-46e1-ad87-c82c9e4fcdc6
rith userbar

Komentarze (42)

Felonious_Gru

@rith wady: za dużo dziewiątek w cenie

rith

@Felonious_Gru ano, mógłby napisać normalnie te 160k. Wciąż uważam, że to spoko cena (w porównaniu z innymi)

bartek555

Duzo pali, ale za to nic nie jedzie

rith

@bartek555 Ale jak to nie jedzie? 280 koników i poniżej 6s do 100?

Niestety nie każdego stać na b58 czy inne 350km+ ( ͡° ʖ̯ ͡°)

bartek555

@rith no to powinno sie nazywac UV a nie SUV :D

rith

@starszy_mechanik Giulia jest ładna, ale nie wiem czy nie byłaby za mała (mam 2m)

Fen

@rith Wzrostem do siebie pasujemy, ostatnio siedziałem w Giulii na miejscu pasażera i czułem się jak w puszce xD. To było Veloce bez pakietu "premium" za 13k i bardzo mocno się zawiodłem. Jak na auto za 200k, w którym nie ma automatycznej klapy bagażnika w sedanie, gdzie przycisk klapy jest "nad tablicą", a nie schowany w znaku alfy (jak było np. w Giulliettach), trochę za dużo plastiku rodem z Fiata Punto i wisienka na torcie - auto 2k25 bez bezprzewodowego AA/AppleCar... Bez tego pakietu premium też nie ma systemu nagłośnienia i czułem się jakbym miał obok radio ze sklepu typu Media za 150zł xD.


Dzisiejsza motoryzacja to jest kpina z użytkowników i kupujących - takie mam ostatnio wrażenie.


Aha! I w autku za 200k jest aż jeden schowek przy kolanach pasażera i jeden mały w podłokietniku. Nie ma nawet gdzie okularów odłożyć xD.


No ale DIZAJN alfy to jest DIZAJN z wysokiej półki. Bardzo mi się te samochody podobają.

Byk

Bardzo podoba mi się koncepcja tagu, póki zdzis miał darmowe raporty, lubiłem sobie poprzeglądać.

rith

@Byk Niestety raporty obecnie kosztują wchuj Jakby chociaż były abonamenty, to może bym jeszcze przemyślał wzięcie, ale tak to niestety będzie bez.

Fen

Stelvio mmmmm - szukałem ostatnio ale zrezygnowałem bo ich POPIERDOLIŁO z cenami w tych Włoszech. Byłem w ubiegłe wakacje i cena nowej to 260k. Wróciłem w lutym tego roku i cena 315k ale UWAGA, z promocją 18%. Czyli promocja na i tak już zawyżoną cenę xD.


A w tej cenie ten samochód powinien już "ołówki ostrzyć i konia walić". Dzisiejsza motoryzacja to jest jakiś ściek, bo silnika powyżej 1,6 nie kupisz, a co więcej 130KM w SUVach zaczyna być standardem - śmiechem w salonie Peugeota


Egzemplarz z ogłoszenia spoko, szkoda że wersja bez matrixów bo są przeskokiem o milion lat w Alfach. W 22 chyba właśnie był ten lift, więc coś mi ten rocznik z ogłoszenia nie pasuje

rith

@Fen no, na nowe Stelvio mnie niestety nie stać, choć na otomoto chodzą po 240 za Veloce i może uda się jeszcze jakiś rabat i sensowne finansowanie dostać. Ale to wciąż chyba trochę za dużo.

a teraz jeszcze cła i będzie drożej ( ͠° ͟ʖ ͡°)

Fen

@rith No niestety, ale mnie również nie stać, chociaż żona choruje na to autko . Ten egzemplarz z ogłoszenia jest z Niemiec, więc powinien być weryfikowalny. Zdjęcia robione przy 8k przebiegu, teraz jest 16k? Nie jestem pewien dlaczego, ale coś mi śmierdzi w tym ogłoszeniu . No i deklarowane spalanie xDDDDDD, to chyba mierzone z górki na wyłączonym silniku, bo ta krowa lekko 12l/100km zjada... Gdybym szukał, to bym się pewnie odezwał, przetrzepał to autko od góry do dołu + salon alfy czy coś zanotował ciekawego i próbował wyrwać za ~145k.

de1a3ebe-ab81-4a0b-a205-22ea60aa7e79
rith

@Fen i 9 w mieście. Nie wiem jak trzeba jeździć żeby tyle zrobić xD.

Rzeczywiście, jest różnica w przebiegu

Sweet_acc_pr0sa

@rith alfy są w jakiś śmiesznych cenach w USA, moze pomyśleć o robieniu jakiejś jezeli cie nie cisnie

rith

@Sweet_acc_pr0sa musiałbym się znać albo mieć zaufanego mechanika. Nie wiem która opcja jest trudniejsza do zdobycia xD

Sweet_acc_pr0sa

@rith no trudne sie wylosowalo xD ja mam naszczescie ojca który sie zna i mechanika ktory z palety blachodachowki klepie Passata b5 xD

the_good_the_bad_the_ugly

Oj zawróciła mi w głowie ostatnio i jest mocnym kandydatem na kolejne auto. Narazie szukam takich realnych wad, żeby sobie ją wybić z głowy.

razorn3

@the_good_the_bad_the_ugly proszę bardzo. Od ręki daje trzy. Dość wysokie spalanie. W losowym momencie pada multiair naprawa >8k cebulionów. Mimo tego że drzwi są aluminiowe to robią się purchle/odparzenia lakieru(wada fabryczna). Alfa o tym wie i nic z tym nie robi, 2 letnie auta potrafią to mieć. Więcej grzechów nie pamiętam

Fen

@razorn3 @the_good_the_bad_the_ugly

Na szczecie ja pamiętam :

- wyciszenie w tym aucie nie istnieje, jedziesz puszką i na autostradzie czujesz się jak w Kodiaq, super marka "premium“

- nawet nowe roczniki nie mają bezprzewodowego AA/AppleCara

- bez pakietu "premium" system nagłośnienia nie istnieje

- też bez "premium" masz bardzo dużo plastiku z Fiata Punto, chyba że masz premium to trochę więcej skór na kokpicie i mniej plastiku z Punto ale nadal jest

Więcej też nie pamiętam xD

rith

@the_good_the_bad_the_ugly Gemini wspomina też o:


Alright, let's delve into the reliability of the 2021 Alfa Romeo Stelvio with the 2.0L turbocharged engine.

Based on the search results, the perception of the 2021 Stelvio's reliability is somewhat mixed, but generally seen as improved compared to older Alfa Romeo models. Here’s a breakdown of what the information suggests:

Overall Reliability Perception:

 * Improvement Over Past: Many owners and reviews suggest that Alfa Romeo's reliability, particularly for models like the Stelvio from around 2020/2021 onwards, has improved significantly compared to the brand's historical reputation.

 * Owner Experiences Vary: You'll find passionate owners who report minimal issues and love the driving experience, recommending the car highly (often emphasizing proper maintenance). Conversely, some owners report frustrating experiences, particularly with dealerships or recurring faults.

 * Ratings: Consumer reviews on Cars.com for the 2021 Stelvio show a high average reliability score (5.0/5), though based on a small sample size (10 reviews). J.D. Power also ranked the Stelvio well for initial quality in its segment in 2023, though this doesn't necessarily predict long-term reliability.

Potential Problem Areas for the 2021 Stelvio 2.0L:

 * Engine (2.0L Turbo GME):

  * Coolant Leaks into Cylinders: This appears to be the most serious potential engine issue mentioned, although reports seem more linked to earlier models (e.g., 2018). Some owners and mechanics have reported coolant leaking into engine cylinders, potentially leading to misfires and, in severe cases, requiring engine replacement. This is something to be aware of regarding the engine design, though its prevalence in the 2021 model year specifically isn't clearly documented in the results.

  * Maintenance Sensitivity: The 2.0L turbo engine seems to perform best with diligent maintenance. Several sources emphasize the importance of frequent oil changes (perhaps more often than the standard schedule, like every 10,000-13,000 km / 6-8k miles) using the manufacturer-specified oil.

  * Minor Issues: Occasional reports mention starting problems or fuel pump errors, sometimes potentially linked to battery health or fuel quality.

 * Electrical System / Electronics: This is a frequently cited area for potential "gremlins" across various Stelvio model years, though potentially less common on the 2021 facelift models:

  * Infotainment system glitches or freezes.

  * Random warning lights appearing, which can sometimes be traced back to a weak or aging battery.

  * Issues with sensors or driver assistance features (though often fixable with software updates).

  * Earlier model recalls involved the Body Control Module (inaccurate fuel gauge) and potential wiring issues.

 * Battery Issues: A weak or failing 12V battery is often highlighted as a common cause for various electrical faults, including start-stop system malfunctions and spurious warning messages. Replacing the battery often resolves these issues.

 * Other Potential Issues:

  * Brakes: Some reports mention issues with brake fluid leaks or contamination on earlier models. Brake pedal feel has also been noted as inconsistent by some reviewers.

  * Sunroof: Anecdotal mentions of potential issues like rattles.

  * Recalls: Carwow noted several UK recalls across the Stelvio's production run for various issues (seat belts, fuel gauge, cruise control, water ingress, etc.). It's crucial to check if a specific 2021 vehicle has had all relevant recalls performed.

Strengths:

 * Despite potential issues, the Stelvio, especially with the 2.0L engine, is consistently praised for its engaging driving dynamics, sharp handling, strong performance for its class, and distinctive styling.

Conclusion:

The 2021 Alfa Romeo Stelvio 2.0L can be a reliable vehicle, particularly if maintained diligently. Many owners report positive experiences. However, potential buyers should be aware of:

 * The possibility of electrical gremlins (often battery-related).

 * The critical importance of preventative maintenance, especially frequent, high-quality oil changes for the engine.

 * The potential, though perhaps less common on 2021 models, for more serious engine issues like coolant leaks.

 * Potentially higher maintenance and repair costs compared to mainstream brands.

Checking the vehicle's service history thoroughly and perhaps getting a pre-purchase inspection focusing on these areas would be advisable.

the_good_the_bad_the_ugly

@razorn3 @Fen o i to są konkrety. Muszę się wybrać do salonu, żeby pomacać te plastiki. Wady lakieru to już poważny argument przeciw. Wydaje mi się też że sam ekran infotainment jest trochę mało czytelny jeśli chodzi o obraz z kamery cofania.

Fen

@the_good_the_bad_the_ugly eee, w salonie nigdy nie widziałem tych plastików. Zawsze mają na stanie Veloce z premium żeby lepiej się sprzedawało 😅

the_good_the_bad_the_ugly

@rith ciekawe czy cokolwiek usprawnili w nowych modelach, bo raczej celowałbym w 2024/2025.

the_good_the_bad_the_ugly

@Fen nie no sam bym celował raczej co najmniej w Veloce. Tam premium jest chyba w standardzie?

the_good_the_bad_the_ugly

@Fen a wyciszenie gorsze, lepsze czy porównywalne do Toyoty?

Fen

@the_good_the_bad_the_ugly Veloce nie ma obszycia i nagłośnienia. To jest do dobrania w pakiecie premium za 13k.


Nie jeździłem żadną nowa tojką, więc się nie wypowiem. W mojej Astrze 2k17 jest równie chujowo xD.

the_good_the_bad_the_ugly

@Fen ja na razie bujam golfa variant z 2017 i dla mnie szału nie ma ale jest ok jeśli chodzi o wyciszenie. Jeździłem Corollami też w kombiaku i dźwięki dobiegające z tyłu to jest masakra. Jakbym dostawczakiem jechał.

Fen

@the_good_the_bad_the_ugly No w "hierarchii" golf powinien robić to lepiej niż Astra - Więc możesz mieć odczucie w Stelvo "jak w golfie". Tylko że golf kosztuje 50% ceny stelvio xD

rith

@Fen właśnie dlatego też patrzyłem na Audi, większość ludzi (jutuberów xD) twierdzi, że q5 jest bardzo dobrze wyciszone ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Fen

@rith Jestem przed sprawdzeniem Q5, tylko że te tablety przyklejona na kropelkę mnie irytują okropnie ( ͠° ͟ʖ ͡°)

rith

@Fen zawsze jest jeszcze x3, tam było ładnie. Do czasu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ja wciąż uważam za tą wczorajszą była ładna, szkoda tylko że taka droga ( ͡° ʖ̯ ͡°)

rith

@Fen ewentualnie jeszcze mazda cx5 albo cx60. Tylko te ceny ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Fen

@rith x3 odpada, potrzebuję auta z działającymi kierunkowskazami


ja wciąż uważam za tą wczorajszą była ładna, szkoda tylko że taka droga ( ͡° ʖ̯ ͡°)


Nadal nie!


Mazdy dla mnie są martwe przez ich systemy multimedialne z ery kamienia łupanego i wszechobecny przyklejony tablet na kropelkę - nie moja bajka. Chyba, że coś się ostatnio poprawiło, bo na nowe nawet nie zerkałem.

rith

@Fen jak to na kropelkę? Całkiem dobrze siedzi https://cdn.auto-swiat.pl/1/z2Qk9lBaHR0cHM6Ly9vY2RuLmV1L3B1bHNjbXMvTURBXy8yMmJiYmE1YzhiMDNlMzg4YjdjNjJmNTkzZGIxZjM0MS5qcGeRlQLNAaQAwsPeAAKhMAehMQQ

niestety cx60 jest droga i ma jeszcze problemy wieku dziecięcego.

ale cx5 jest już od lat na rynku i całkiem spoko się trzyma

Fen

@rith Wrzuć jutro jakąś to zobaczymy

viollu

Brakuje wykresu kołowego z proporcją ile jeździło, a ile było zepsute

Fen

@viollu no i co było rozwalone 😅.

Ja tutaj widzę trochę czasu na historię o dzwonie i naprawie przez 2 lata. No i coś mi się wydaje że rocznik 21 ale ktoś się delikatnie pomylił przy klikaniu.

No i dlaczego zdjęcia są z 8k przebiegu? Auto nagle zrobiło 10k od zimy? Czy jest wystawiane N-ty raz i ciągle szukają frajera, który to kupi bez weryfikacji?

Nie podoba mi się to ogłoszenie 😅

viollu

@Fen rocznik 22 wg beesafe ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Fen

@viollu zweryfikowałem swoją widzę i byłem w błędzie. Myślałem, że lift z dodatkowym miejscem na klucz w tunelu środkowym i światła matrix były w tym samym czasie, a okazuje się że światła są od 2023 roku, a miejsce na kluczyk i taki pośredni lift wleciał w 2020 roku.

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa nice. Dzięki za info. Choć w sumie to co gość pisze nie brzmi chyba aż tak dobrze (albo czegoś nie rozumiem). Myślę że matrixy to będzie dla mnie jedna z ważniejszych rzeczy - za jakiś czas będę mieszkał poza miastem i dojazd mam taki, że dobre matrixy bardzo by mi poprawiły komfort życia.


> Dla tych co nie wiedzą Matrix w oryginale działa tylko w światłach drogowych w trybie full auto i poza miastem, tzn. tam gdzie nie ma dodatkowego oświetlenia drogi. Musi być całkiem ciemno, wtedy np. jadąc na światłach drogowych w trybie full auto auto z naprzeciwka będzie wycięte. W mojej ocenie jest tak mało sytuacji żeby Matrix zadziałał, że inwestowanie w zmianę połowy auta (BCM, AFLS, kamera HALF) jest nieopłacalna.

Zaloguj się aby komentować