Dorośliśmy wszyscy w erze telewizjii i jesteśmy przyzwyczajeni do reklam w TV, jest to dla nas naturalne że nagle przerywa nam się film i mamy blok 20 reklam, przez kolejne 10 minut. Ale czy w 2023 roku ktoś poza boomerami płaci za abonament TV (nie mówię tutaj o ustawowym abonamencie RTV, tylko o prywatnych dostawcach, jak cyfrowy polsat, orange, canal+ itp.) bo dla mnie jest to niepojęte że miałbym płacić spore pieniądze za jakiś abonament TV, a mój dostawca przez 20% czasu nadaje mi w tym płatnym abonamencie reklamy. W usługach internetowych naturalne jest to, że płacąc dodatkowo za jakąś usługę, mój usługodawca nie wyświetla mi jeszcze reklam. Czyli jak ktoś nie płaci za abonament jawnie, to płaci poprzez to że marnuje swój czas na oglądanie reklam. Ja osobiście, gdybym był teraz zainteresowany jakimś dostawcą TV, to wołałbym mu zapłacić powiedzmy dwukrotność ceny abonamentu (chociaż nie wydaje mi się że przychody z reklam na widza są aż tak duże, ale zakładam pesymistyczny scenariusz), żeby tych reklam nie oglądać, przykładowo mamy abonament za 100zł z reklamami i 200zł bez reklam, to wydaje mi się że bez wahania wybrałbym tą drugą opcję. Czy jest szansa że zmieni się kiedyś podejście dostawców TV na rzecz nie emitowanoa reklam w płatnej subskrypcji, czy konsumenci to po prostu akceptują i tak będziemy żyć, czy może nie ma ratunku dla TV i umrze ona śmiercią naturalną na rzecz np. VOD?
#telewizja #rtv #technologia