A tak wogole mam przemyślenie. Na Polskie tory na grubo wjezdza trzech nowych przewoźników. Ceny? Lepsze od TLK. Tabor? A co sobie wymarzysz, od ciasnoty znanej z refubowanych przez cegielskiego bezprzedzialow po jedynke w skorze i ukladzie 4 os na przedział. Co robi Intercity? Medialna wojenke z wykonwaca przetargu czyli cegielskim. W tym czasie mamy placz na spolecznosciowkach ze zadna polska firma nie startuje w przetargu do pietrowek czy obstawy cpk.

Hah. Pietrowki, wiecie ze piekne sundecki to tak naprawde wieloletnie Bipy zrefubowane i mazniete na zielono, z dorzucona kabina sterownicza? Jak mamy byc konkurencyjni skoro osiagnieciem naszych firm jest: Newag - wyzywk pracownikow, montowanie kodu psujacego pociagi i vmax200? Pesa? Nowe ezt z maxem 200 w planie, bo moze je zrobia jak rozbuduja hale xd

Cpk planowane jest od x lat a oni nawet nie zainteresowali sie tematem zeby cokolwiek kminic. Intercity zamiast porzadnie sie zastanowic i jakos ich zmotywowac .... Wezmie pietrusy od stadlera (daj bog zeby produkcje zrobili w polsce) no bo przyklad sundecka ktory mial byc pushpullem a jest nim w 30% chyba nie jest kuwa zachecajace. Juz nie mowiqc o tym ze nowe pietrusy maja byc ezt z vmax 200.

Pesa se poklepie tramwaje, newag poudaje ze cos tam robi, potem wyciagnal lape po dofonansowanie i tak to sie zyje w tym kraju.

A ICCC? W sezonie zimowym znow wyciagnie 200 wagonow z krzakow, i bedzie gralo glupiego ze to normalne ze na EIC leci jedynka bez gniazdek XD. Kazdy sie dziwil ze bralem na poczatku roku baltica ktory w sumie nie byl mi po drodze. Ale ale, 20 letnie wagony pepiczkow mialy ogrzewanie, prad, wifi, i nie walily staniem na bocznicy przez 8msc.

Ulewa mi sie jak widze te przepychanki miedzy icc a Cegielskim. Przeciez cegielski wypelnia jedynie wytyczne z przetargu, to co kutasiarze z icc chca? Chcieli tanio to maja tanio. Cegielski klei tez klawe jedynki BP, ale po co takie zamawiac jak mozna po taniosci j⁎⁎⁎ac 180 dwojek z przedzialami, oparte na technologii z lat 80. Nie tedy droga.

Mozna zapisac moje slowa ale za 2-3 lata jak leo, flix i regiojet sie rozbujaja na naszych torach bedzie placz ze icc nie rentowne, uciekli klienci, ble ble ble. A prawda niestety jest bolesna, icc zatrzymalo sie mentalnie w latach 90 gdzie mogli pluc ludziom w ryj i na najbardziej oblozonych trasach dawac 4 wagony zamiast 8. Gdzie zamiast kupowac nowe lokomotywy oni na te najwieksze trasy... Jezdza na cargounicie bo sami nie maja czym. Gdzie kupują EU200 ktore ma wiele niedorobek ALE JEST POLSKIE NARODOWE zas siemens w tym czasie nie ma juz tych problemow.

A naszlo mnie tez dlatego bo dzis widzialem jak EU07 ciagnie sobie sklad, norma, ale tu za nia leciala zdefekowana EU200. Co sie stalo? W nocy bylo blisko zera wiec zlom sie nie chcial odpalic. Lata za murzynami jestesmy. Przykre.

I teraz jak przyjdzie mi jechac na poludnie to pewne ze se podlece do wawy, wsiade w jedynke za 59 zl do krakowa, wypije dobra kawe, zjem ciacho za pare zloty i wypoczety dojade do krakowa. A IC? Daj bog zebym mial swoje miejsce bo przeciez zaglowanie taborem po sprzedazy to normalna sprawa XD puszczasz tlkowska jedynke jako dwojke, h⁎j ze z 8 miejsc masz 6. O ile wogole podstawia odpowiednia ilosc wagonow - tunsytuacja z ostatnich dni, znajomi jechali w delegacje, nie hylo ich wagonu. Poprostu nie ma i co mi zrobisz XD.

#kolej #pociagi

Cybulion userbar

Komentarze (22)

Cybulion

A dostajemy nowoczesny desing znany z lat 90 XD

202e11cf-874f-4c1b-98fb-ecc47a2ad319
AdelbertVonBimberstein

@Cybulion leciałem ostatnio na Gdańsk to w każdym je⁎⁎⁎⁎mi przedziale, a nie było bezprzedziałowych, jebało żulem.

Cybulion

@AdelbertVonBimberstein a mogles wskoczyc w baltica. Widzisz! Juz nawet KD lepiej dba o swoje wysluzone motoraki niz ic o swoj "sztandarowy" tabor. Potem okleja nie swoja lokomotywe pilsudzkim, kaczyńskim czy adriatic i patrzcie jacy jestesmy swiatowi. Huja swiatowi, to ze właściciel sie zgadza oklejac swoje piekne czarne loki ta manipulacja to jest wogole fest pomylka.

Ludzie zaglosuja swoimi portfelami. A finalnie i tak sie wszyscy zrzucimy na wyrownanie strat

Cybulion

@AdelbertVonBimberstein jak cos to masz baltica 14:06 np. bierz wagony czeskie :)

onpanopticon

@AdelbertVonBimberstein

to w każdym jebanymi przedziale, a nie było bezprzedziałowych, jebało żulem

Co ciekawe, jak wychodziłeś to przestawało ( ͡° ͜ʖ ͡°)


sr, musiałem xd

AdelbertVonBimberstein

@Cybulion biorę to co mi na samolot daje jeszcze z dwie godziny luzu. Ja nie jeżdżę tym dla przyjemności.

AdelbertVonBimberstein

@onpanopticon kurła fakt korosem się pobarcoliłem xd

bori

@AdelbertVonBimberstein A nie czensło?

AdelbertVonBimberstein

@bori Czensło ale to twoja wina a nie przewoźnika

bori

@AdelbertVonBimberstein Wmawiaj sobie dalej

56e55fed-239b-4de9-a954-c4ab3642bd72
Heheszki

Taktyczny ruski er22 svl do obserwowania wątku.

a8be7300-390b-4474-bcc1-9eb235c51c18
Cybulion

@Heheszki czytalem wczoraj o nim, srogi pomysl

onpanopticon

@Cybulion ja już jakiś czas temu, więc trochę uleciało, ale mimo wszystko podobało mi się, że nie kończyło się na etapie planu, ale spróbowali

LondoMollari

@Cybulion @onpanopticon Amerykanie też swój prototyp mieli.

e49f05b3-24d0-47bd-9b26-52d8ea04a5d4
100mph

Newag ma tyle umow, ze w ciagu 5 lat musi podwoic produkcje. Owszem, pewnie mogliby potroic produkcje ale im szybszy rozwoj tym wieksze prawdopodobienstwo, ze to pierdolnie.

Cybulion

@100mph gratki.dla nich, zaraz wjada kary za opoznienia xd

100mph

@Cybulion ogladalem wywiad z Jakubasem, ktory jasno twierdzil, ze nie maja potrzeby budowac szybszych pociagow niz te, ktore maja

Cybulion

@100mph XD i to jest wlasnie to, po co isc do przodu. Zreszta po tej aferze to az dziw ze ktokolwiek cokolwiek zamawia u tych partaczy

100mph

@Cybulion Przetargi publiczne rządzą się swoimi prawami. Myślę, że takiemu człowiekowi jak Jakubas, który zaczynał od zera, ciężko zarzucić brak ambicji. Jeśli Newag nie wchodzi w rynek 250+ to pewnie ze względu na ryzyko inwestycyjne ale tu mogę tylko domniemać.

Cybulion

@100mph za szybko by mijaly zntk przy ktorych mialy by sie wylaczyc i by nie nadazaly reagowac xd. Ryzyko ryzykiem ale jakies proby rozwoju trzeba jednak prowadzic, skoro zbliza sie infrastruktura na ktorej bedzie mozna sie wytestowac to moze warto machnac jedna loke do testow

100mph

@Cybulion moze, nie znam sie, przypadkiem powyzej 250km/h nie sa potrzebne wychylne wozki etc? moze po prostu przeskok technologiczny powyzej tej predkosci jest dosc znaczacy wiec poki co firma stabilizuje swoja pozycje na rynku -250km/h i dopiero pozniej ma zamiar robic skoki? tylko tak domniemam ;) mysle, ze oni tam maja lepsze analizy i znajomosc rynku niz 2 anony z internetow

Zaloguj się aby komentować