A tak wogole mam przemyślenie. Na Polskie tory na grubo wjezdza trzech nowych przewoźników. Ceny? Lepsze od TLK. Tabor? A co sobie wymarzysz, od ciasnoty znanej z refubowanych przez cegielskiego bezprzedzialow po jedynke w skorze i ukladzie 4 os na przedział. Co robi Intercity? Medialna wojenke z wykonwaca przetargu czyli cegielskim. W tym czasie mamy placz na spolecznosciowkach ze zadna polska firma nie startuje w przetargu do pietrowek czy obstawy cpk.
Hah. Pietrowki, wiecie ze piekne sundecki to tak naprawde wieloletnie Bipy zrefubowane i mazniete na zielono, z dorzucona kabina sterownicza? Jak mamy byc konkurencyjni skoro osiagnieciem naszych firm jest: Newag - wyzywk pracownikow, montowanie kodu psujacego pociagi i vmax200? Pesa? Nowe ezt z maxem 200 w planie, bo moze je zrobia jak rozbuduja hale xd
Cpk planowane jest od x lat a oni nawet nie zainteresowali sie tematem zeby cokolwiek kminic. Intercity zamiast porzadnie sie zastanowic i jakos ich zmotywowac .... Wezmie pietrusy od stadlera (daj bog zeby produkcje zrobili w polsce) no bo przyklad sundecka ktory mial byc pushpullem a jest nim w 30% chyba nie jest kuwa zachecajace. Juz nie mowiqc o tym ze nowe pietrusy maja byc ezt z vmax 200.
Pesa se poklepie tramwaje, newag poudaje ze cos tam robi, potem wyciagnal lape po dofonansowanie i tak to sie zyje w tym kraju.
A ICCC? W sezonie zimowym znow wyciagnie 200 wagonow z krzakow, i bedzie gralo glupiego ze to normalne ze na EIC leci jedynka bez gniazdek XD. Kazdy sie dziwil ze bralem na poczatku roku baltica ktory w sumie nie byl mi po drodze. Ale ale, 20 letnie wagony pepiczkow mialy ogrzewanie, prad, wifi, i nie walily staniem na bocznicy przez 8msc.
Ulewa mi sie jak widze te przepychanki miedzy icc a Cegielskim. Przeciez cegielski wypelnia jedynie wytyczne z przetargu, to co kutasiarze z icc chca? Chcieli tanio to maja tanio. Cegielski klei tez klawe jedynki BP, ale po co takie zamawiac jak mozna po taniosci j⁎⁎⁎ac 180 dwojek z przedzialami, oparte na technologii z lat 80. Nie tedy droga.
Mozna zapisac moje slowa ale za 2-3 lata jak leo, flix i regiojet sie rozbujaja na naszych torach bedzie placz ze icc nie rentowne, uciekli klienci, ble ble ble. A prawda niestety jest bolesna, icc zatrzymalo sie mentalnie w latach 90 gdzie mogli pluc ludziom w ryj i na najbardziej oblozonych trasach dawac 4 wagony zamiast 8. Gdzie zamiast kupowac nowe lokomotywy oni na te najwieksze trasy... Jezdza na cargounicie bo sami nie maja czym. Gdzie kupują EU200 ktore ma wiele niedorobek ALE JEST POLSKIE NARODOWE zas siemens w tym czasie nie ma juz tych problemow.
A naszlo mnie tez dlatego bo dzis widzialem jak EU07 ciagnie sobie sklad, norma, ale tu za nia leciala zdefekowana EU200. Co sie stalo? W nocy bylo blisko zera wiec zlom sie nie chcial odpalic. Lata za murzynami jestesmy. Przykre.
I teraz jak przyjdzie mi jechac na poludnie to pewne ze se podlece do wawy, wsiade w jedynke za 59 zl do krakowa, wypije dobra kawe, zjem ciacho za pare zloty i wypoczety dojade do krakowa. A IC? Daj bog zebym mial swoje miejsce bo przeciez zaglowanie taborem po sprzedazy to normalna sprawa XD puszczasz tlkowska jedynke jako dwojke, h⁎j ze z 8 miejsc masz 6. O ile wogole podstawia odpowiednia ilosc wagonow - tunsytuacja z ostatnich dni, znajomi jechali w delegacje, nie hylo ich wagonu. Poprostu nie ma i co mi zrobisz XD.
#kolej #pociagi





