1264+1= 1265


Tytuł: Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej

Autor: Karol Trammer

Ocena: 8/10

To chyba literatura faktu XD


Nom. Jako mikol, wróciłem do tej książki po dwóch latach. Jadąc świeżym nowym pachnacym pociagiem po odnowionych liniach województwa dolnośląskiego moje serce napawała duma że chociaż tam historia sie zmieniła.

Cieżka książka pełna cyfr, nazwisk, obliczeń i technikaliów. O tym jak mordowano polska kolej, jakich machinacji używano do tego czynu. Mocne fakty. Dla miłośnika kolei pozycja obowiazkowa.

#bookmeter #ksiazki

631c55fe-c65e-4bf3-913a-4ad42642491f
Cybulion userbar

Komentarze (12)

michal-g-1

Niszczono?

Mieliśmy niesamowicie dużo zbędnej infrastruktury i lino kolejowych którymi nikt nie jeździł a należało je utrzymywać.

To chyba dobrze ze zaorano większość tego złomu

Hjuman

@michal-g-1 jedni powiedzą tak, inni, że lokalne samorządy likwidowały połączenia kolejowe w porozumieniu z miejscowymi busiarzami.


A ja powiem, że nikt nikogo nie złapał za rękę, więc tak, likwidowali zlom

Cybulion

@michal-g-1 przeczytaj książkę :)

Polecam naprawde.

groman43

@michal-g-1 Szczerze, większej bzury dawno nie słyszałem. Koleje Dolnośląskie oraz działania województwa dolnośląskiego są właśnie najlepszym przykładem jak bardzo "niepotrzebna" infrastruktura jest. Na przykład linia 326, która miała pójść do likwidacji. Dzisiaj trudno znaleźć na tej linii miejsce siedzące, nawet poza godzinami szczytu. Par pociągów jest chyba 16, a linię obsługują duże hybrydy zamiast małych ciasnych spalinówek.

Tylko że w latach '90 wszyscy mieli kolej w głęboko w tyłku. PKP jeździła gagarem z bipom, co zupełnie było nieopłacalne. Czesi jakoś mogli jeździć motorakami, ale Polacy już nie. Politycy też twierdzili, że inwestują w transport drogowy (chociaż dróg budowano bardzo mało) i udawali że kolej nie istnieje.

Cybulion

@groman43 dlatego polecilem mu ksiazke bo bazuje na mitach ktore powstaly wlasnie po to by mordowac kolej. U mnie zas zlikwidowali fajna linie ktora za niemca miala 5 par pociagow, w 86 3 pary a potem ... Tak przesunięto zeby nikt nie jezdzil i stwierdzili ze nie rentowne jest puszczanie spalinowej loki z dwoma wagonami (niezelektryfikowana). Bylby motorak i by jezdzil pełen. Szkoda no szkoda. :(

michal-g-1

@Cybulion @groman43 przemyślę sprawę

jonas

@michal-g-1 W tej książce jest dokładnie wyjaśnione, dlaczego nie zawsze to dobrze zaorać złom, a także dlaczego rolą państwa jest utrzymywać niektóre rzeczy i instytucje, zwłaszcza kiedy są i będą nierentowne.

Yes_Man

@Cybulion nosz kurde, zaraz zamówię

Cybulion

@Yes_Man hmh a moze chcesz noworoczny prezent?

Yes_Man

@Cybulion Może być, aczkolwiek preferuję ćpanie farby drukarskiej podczas czytania

Cybulion

@Yes_Man aj tam nowoczesnosc panie :)

pluszowy_zergling

@Cybulion Z rok, lub dwa lata temu słyszałem o tej książce w tok.fm, ciekawy był wywiad z autorem i nie dziwię się, że książka konkretna, dotyczy istotnego tematu. Bez sieci mniejszych i wygodnych podmiejskich połączeń kolej nie będzie się sensownie rozwijać, trzeba takie plany mieć patrząc na cały kraj a nie tylko na przychody.

Transport publiczny jest publiczny z pewnego określonego powodu, on ma służyć Nam, jako obywatelom i ułatwiać życie, umożliwiać jak najwygodniejszy transport z obszarów wiejskich do metropolii.

Zaloguj się aby komentować