zastanawiam się nad zmianą samochodu i tak w sumie potrzebuje porady


jak ostatnio pisałem jeżdżę Kia Sportage w dieslu rocznik 2020, jeszcze w leasingu. Ale psuje się ciągle a ja dużo jeżdżę po Polsce i nie mogę sobie pozwolić na ciągłe awarię w terenie. Juz drugi raz w ciągu 1,5 roku samochód na lawecie zjechał do serwisu.


moj przyjaciel namawia mnie żebym wziął od niego Audi Q5 3.0T S-Line. Fajna furka, jeżdżę nią teraz i wszystko byłoby super gdyby nie dość duże spalanie. W trasie około 11 -12 litrów gdzie kiła paliła 7-8. Różnica 4 litrów na 100 km przy moich przebiegach 35kkm rocznie robi różnicę w koszcie około 9000zl.


Audi rocznik 2012 ale 160 000 przebiegu, prawie od nowości u przyjaciela , zadbane, serwisowane, nie sprawia kłopotów. No i fajna wersja wyposażenia. Chce mi opchnąć za 50 tys zł ale do negocjacji i w dogodny sposób płatność bo on kasy za bardzo nie potrzebuje a samochody ma 3 inne.


a w tym sportage nie tylko ta awaria co w serwisie jest, ale i sprzęgło chyba do wymiany, serwis za wymianę sprzęgła mi wycenił 10-12 tys zł (automat). Może lepiej strucla sprzedać, ma 145 000 przebiegu więc jeszcze 5000km gwarancji, zawsze to jakiś argument sprzedażowy.


naprawiać kiłe, iść w #nastoletniaklasapremium czy szukać czegoś innego? Ostatniej opcji bym nie chciał, nie mam teraz kasy na nowy taki jaki bym chciał, z leasingów i innych kosztów stałych chce uciekać bo w mojej branży może być słabo w tym roku, a używki od obcego boję się brać i nie bardzo chce się bawić w szukanie…


#samochody #kia to kiła

Komentarze (19)

Fen

Kia 2000 rok z gwarancją i na leasingu?

NatenczasWojski

@Fen Kia ma gwarancję 7 lat do 150 000km


a ja ją wziąłem w leasing jak miała 3 lata. Myślałem sobie że jak biorę od dealera i na gwarancji to jestem bezpieczny. Duży błąd.

NatenczasWojski

@Fen teraz zauważyłem oczywiście 2020 rocznik.

Marchew

@NatenczasWojski Lubię nowe auta, są super.

Ale niestety automaty i diesle to cholerne skarbonki.


Sprzedaj to auto póki jest na gwarancji, za dobre pieniądze pójdzie.


Kup jakąś benzynę która obecnie nie ma opinii awaryjnej, automat w sumie ujdzie jeśli będzie na liście "trwałych i tanich w naprawie", chociaż preferuj manual'a.


Nastoletnie auto premium to cholerna skarbonka.


Kup coś coś segmentu C w dobrym stanie.

Fen

Jak do pracy i zależy ci na bezawaryjności z automatem to kup sobie tojkę corolle

NatenczasWojski

@Fen miałem aurisa, dobiłem do 300 000km, ale chce suva teraz


rav4 chciałem ale trochę za drogo jak na razie dla mnie.

Fen

@NatenczasWojski suvy są teraz napompowane cenowo do granic możliwości bo "modne" niestety. Może jakiś Kamiq z dsg świeżym?


Jest też Corolla cros i Yaris cross 😅

NatenczasWojski

@Fen corolla cross bardzo mi się podoba.

Fen

@NatenczasWojski no to już wiesz co robić xD

tomilidzons

@NatenczasWojski Sprzedaj Kije i szukaj czegoś innego. Audi kolegi też prędzej czy później się zepsuje, no i spalanie ma duże. Może jakąś hybrydę co by miała spalanie mniejsze

A_a

@NatenczasWojski 2 litrowy diesel w budzie wielkości Q5 w zupełności wystarczy. Jak suv to bym polecał x3, cupre budżetowo jakaś skoda/seat. Ewentualnie seria 3, c klasy bym nie rozważał bo te nowe strasznie ciasne w środku

Ten_koles_od_bialego_psa

@NatenczasWojski naprawiałem 8 lat auta prowadząc warsztat. Nie kupuje się używanych aut premium jeśli chce się jeździć bezawaryjnie. Sprzedaj co masz i poszukaj benzyny hybrydy najlepiej w cvt. Takie auta mają resus 450-550k kilometrów. Audi z kolei 200-250...

Polecam też volvo resus około 400-600k nawet te po przejęciu przez gelly.

Jim_Morrison

@NatenczasWojski Mój szef ma między innymi Q5 i Q7 z podobnego rocznika i o ile Q7 nie sprawia większych problemów to ta Q5 to dramat. Diesel 3.0. Często nim jeździmy z kumplem i ilość mankamentów poraża. A to co jakiś czas obroty skaczą/przerywają cholera wie czemu, a to zablokuje się w pozycji otwartej spryskiwacz przednich świateł, innym razem elektryczna regulacja fotela pasażera nie chce działać i tak by można wymieniać. Fakt - wygodne to i nieźle przyspiesza ale cena za to jest wysoka.

Ten_koles_od_bialego_psa

@Jim_Morrison skakanie obrotów w 3.0 to wina uszkadzania się gładzi cylindra i powstawania wypadania zapłonu. Pękają tam też kolektory. Audi to pasmo awarii przez ostatnia dekadę.

Jim_Morrison

@Ten_koles_od_bialego_psa Thx, dobrze wiedzieć.

maks_kow

Toyota w hybrydzie, albo skoda w dieslu. Pierwsze trwale, choc z japonskim komfortem i korozja, drugie calkiem trwale, tanie w eksploatacji.

xsomx

@NatenczasWojski Ostatnio czytałem artykuł, że Renault otworzyło w Polsce warsztat do refurbishingu samochodów. Kupują używane od ludzi, naprawiają wszystko, wymieniają części na nowe i sprzedają jako używane z gwarancją producenta. Może opcja dla Ciebie.

https://www.otomoto.pl/news/nawet-5000-uzywanych-aut-rocznie-odzyska-tu-blask-pierwszy-taki-zaklad-w-polsce-juz-dziala

https://uzywane.renault.pl/

NatenczasWojski

@xsomx ciekawe ale wątpię żeby wszystko wymieniali na nowe

xsomx

@NatenczasWojski Przynajmniej gwarancję producenta dają na starsze samochody. Zawsze coś. A Renault robi właśnie benzynowe hybrydy co poleca @Ten_koles_od_bialego_psa

Zaloguj się aby komentować