Zastanawialiście się czasami co będzie dalej z nowymi autami hybrydowymi? Jak się będzie starzał taki układ? Ile to robi awarii?


No to ja postanowiłem to sprawdzić xD kupiłem 20letnią hybrydę.


Jak coś to opisałem szczegółowo ten wózek na swoim blogu O TUTAJ


-PRZECIEŻ TE BATERIE CI SIĘ SPALĄ

-No i tu jest haczyk, przez lata zmieniały się technologie baterii i te najstarsze (takie jak u mnie) są niepalne. Te najnowsze są najbardziej niebezpieczne.


-Naprawa takiej baterii to milion monet

-U mnie bateria waży tylko 20kg i składa się z 10 par ogniw, można wymienić całą baterię albo poszczególne pary ogniw. Koszt jednej pary - 200zł, koszt przełożenia całości - 2000zł


-No i co? Niby ci się to nie psuje?

-Jest zepsute ale działa xD mam błędy baterii ale ładuje się i oddaje prąd


-Też kupię i będę oszczędzać na paliwie jadąc do biedronki

-No tak nie bardzo, w zimę na małych dystansach bateria jest nierozgrzana więc nie trzyma ładunku i będzie palić 8L lub więcej


-Zepsuje ci się bateria i już nigdzie nie pojedziesz

-To nie prius, w hondach system hybrydowy jest tylko dokładką, jak bateria padnie to ją wyłączam i jadę dalej, mam klasyczny rozrusznik i baterię 12v


-Dużo tego prądu?

-Mało xD ogólnie ogniw jest mało, do tego dla bezpieczeństwa trzymane są w zakresie tylko 40-60% dla dłuższej żywotności.


#motoryzacja #ciekawostki

58e748bf-f299-4516-83ed-a0c39c2e0f21

Komentarze (14)

Taxidriver

Ja kupiłem pierwszą Hybrydę (Kia Niro z 2018) po jedzie 20letnim Priusem 2gen.

Po 20 latach i 350kkm bateria miała jednolity stopień zużycia, samochód dalej działała idealnie.

Potem był Prius plus (taksówka absolutna) i teraz jest Highlander w Hybrydzie.

Czytając opinie ludzi w internecie, można odnieść wrażenie, że sztaby inżynierów Toyoty, Kii czy Hondy to banda idiotów po podstawówce.

Opinie te, najczęściej są wyrażane, przez ludzi którzy nigdy hybrydą nie jechali a ich doświadczenie i wiedza, pochodzą z instytutu badań z d⁎⁎y.

Szerokości.

maximilianan

@SzubiDubiDU mam Kuge w hybrydzie i kocham to auto. Moment obrowoty robi genialną robotę przy każdej prędkości, a przy ruszaniu nie ma szybszych ode mnie xd

Yes_Man

@maximilianan to nie przez hybrydę tylko Twoje ADHD xD

conradowl

@maximilianan to już z tych czasów, gdy Ford wziął technologię od Toyoty, która to udostępniła rozwiązania? Coś o tym Jacek Balkan na YouTube mówił przy okazji testu Kugi niedawno.

maximilianan

@conradowl nie wiem lol. Mam CVTe, czyli chyba ewolucję CVT. Nie wiem czy jest na ich licencji, ale jak masz link to obejrzę

KUROT

@maximilianan CVTe ma niewiele z CVT tak na prawdę wspólnego

maximilianan

@KUROT ja wiem tyle, że obie są bezstopniowe no i moja ma symulację biegów

conradowl

@maximilianan trzymaj link, Balkana lubię słuchać


https://youtu.be/UlHTz9oSunY?si=Z4vYjTJZv8lEEXfQ


Ogółem to nawet ta Kuga nie wypada źle, ja sobie zmianę zostawię za rok jednak

maximilianan

@conradowl to nowsza wersja niż moja

Taxidriver

@maximilianan eCVT to nie jest ewolucja CVT a kompletnie inna skrzynia.

Tutaj jest to ładnie wyjaśnione.

https://youtu.be/PEJnnZhOaGI?si=Pt6hIDD9CGbhXp00

Giban

Hybryda to jest idealny kompromis na dzień dzisiejszy

Taxidriver

@Giban zgadzam się, szczególnie taka ;)

085b3632-e62a-464a-b412-9c193d6561c7
cweliat

@SzubiDubiDU jak przeczytalem o wymianie pojedynczych ogniw to mnie tknelo, ze jakos zawsze mialem w glowie obraz baterii w hybrydzie jak na zdjeciu, tylko odpowiednio wieksza xD

15c0504f-84e8-4fcc-a28f-8d416fad2cca
SzubiDubiDU

@cweliat to cię rozbawię bo te ogniwa wyglądają jak bardzo długie baterie AA


https://i.ebayimg.com/images/g/9-QAAOSw2mJgD-n9/s-l1600.webp

Zaloguj się aby komentować