Zapraszam na #garscnewsow na 16 lutego
5a075203-c85a-4794-b50d-8693b19e244b
Byk

Ad.3 Skynet przeprowadza próby

Hejto_nie_dziala

@Byk jak znam życie i autobusy to miał hamulec przystankowy który z jakiegoś powodu się zluzował, np potencjometr w pedale gazu niesprawny. Jestem ekspertem, możecie zadawać odpowiedzi

Byk

@Hejto_nie_dziala bardzo długo grzeje mi się olej w silniku, tak mam pomiar temperatury oleju. Diesel 2.0 BMW, czy może to być spowodowane zużyciem turbiny? Nie wyskakuje żadne błąd czujnika.

myoniwy

@Byk termostat lub EGR do sprawdzenia

Byk

@myoniwy EGR wymieniany na jesieni, termostat nie wywalałby błędu, samochód z 2010r.?

RzecznyWunsz

@Byk Nie wywalałby, na ciepłe powietrze z nawiewów też trzeba długo czekać?

Byk

@RzecznyWunsz no właśnie nie.

Odczuwam_Dysonans

@Byk o, fajnie że masz pomiar temperatury oleju, zmieniałeś na zegarach czy masz w serii? W poliftach da się przeprogramować ekonomizer na wskazywanie temperatury oleju, jak w Mce

Czy olej grzał się wcześniej szybciej? Czy normalny układ chłodniczy zachowuje się prawidłowo, tj. w e90/60 już ten mały obieg jest na tyle dobrze zaprojektowany (w porównaniu z poprzednimi generacjami gdzie wieki to trwało), że powinno relatywnie szybko wiać ciepłym. Podobnie temperatura płynu, czy nagrzewa się do 90? Musisz obczaić wchodząc w tryb serwisowy zegarów, znajdziesz na YT bez problemu jak odpalić temperaturę płynu. W nich problem jest taki, że metalowy wkład jest osadzony w plastikowym króćcu, i plastikowe łapki pękają... Choociaż ty masz N47 już, to tam chyba to poprawili i jest po prostu taki wkład który się nie może wyłamać - kurde już nie pamiętam :P.

Aczkolwiek jeżeli to są po prostu twoje obserwacje, a nie miałeś wcześniej pomiaru temperatury oleju, no to olej się serio wolno nagrzewa żeby miał jako-taką temperaturę to zawsze mówię, że trzeba auto rozgrzać do temperatury roboczej (~90 stopni płynu chłodniczego, chociaż w dzisiejszych konstrukcjach to często są okolice 100, ale taki Opel ma ludzi za idiotów i dalej pokazuje to jako 90 na zegarach mimo że pierwszy bieg wentylatora odpala się dopiero przy 105 XD) i potem jeszcze minimum 5 minut jazdy. I dopiero można depnąć z czystym sumieniem. A i tak to nie będzie 90 stopni oleju pewnie.

Także najpierw sprawdź, czy płyn grzeje się do tych 90 stopni - częstą przywarą M47 było, że termostat puszczał bokiem jak wspomniałem, i temperatura trzymała się w zimie na 70-80. A nawiew grzeje ciepłym, mimo że silnik niedogrzany. Tego ECU nie wyłapie, no bo przecież mogą być takie warunki, że ciężko mu się dogrzać.


No i warto też pamiętać, że np. po zaślepieniu EGRa diesel grzeje się dłużej, aczkolwiek skoro EGR wymieniałeś, to strzelam że jest w użyciu - pytanie czy sam kolektor był czyszczony, bo tak co 100-150kkm wypada go zrzucić i wyczyścić z sadzy, jeśli masz EGRa. Można oczywiście obczaić czy tego potrzebuje przez klapę gaszącą (no albo zrzucając ją). Ale wyjmuje się to szybko i przyjemnie. Jedynie montując kolektor należy uważać, bo śruby są aluminiowe. Przy okazji można sprawdzić klapki. Najlepiej od razu je wywalając jeśli jeszcze jakimś cudem się uchowały XD też się to fajnie robi, nawet chyba na aucie idzie ogarnąć jeśli dobrze pamiętam.

Hejto_nie_dziala

@Byk jak tylko ustalę czemu mi silnik nie generuje podciśnienia na jałowych to pomyślę nad tym olejem

Byk

@Odczuwam_Dysonans 

Ufff, się rozpisałeś. Kolektor pewnie nie czyszczony, w 2022 wodorowałem tylko.

Wskaźnik firmowy. Silnik to raczej n47t, nie ma problemów z rozrządem, ale szczerze nigdzie się nie mogę dopać informacji. EGR wymieniony na oryginalny, promka była, nic nie modyfikowałem. Tak, wcześniej się grzał normalnie, teraz przy 10 stopniach na zewnątrz po przejechaniu 20km nie osiąga temperatury roboczej.

4b4eed42-906b-42ae-806f-b45a75ff8321
Man_of_Gx

@Byk w każdym zwykłym samochodzie wskazywałoby to na na stałe otwarty termostat, pytanie czy masz normalny analogowy termostat czy jakieś elektroniczne chujemujedzikiewęże.


Gx

Odczuwam_Dysonans

@Byk ach, to mnie teraz skonfundowałeś. Bo myślałem jakoś z automatu o trójce, czyli w 2010 jeszcze E seria, a widzę że to F seria... Ale F10 które już było w 2010 miało chyba zawsze szeroki wyświetlacz na zegarach na dole? Czy to jakieś inne F? Kurde tak czy siak; w tych moturach nie ma osobnego termostatu dla układu olejowego (w większych pojemnościach bywały), więc tutaj prawdopodobnie masz, jak koledzy wyżej wspomnieli, termostat do wymiany - ten typowy co jest w każdym aucie, od płynu chłodniczego. Możesz to dodatkowo zweryfikować jak ci się chce bawić, wchodząc do menu serwisowego podobnie jak np. na tym filmiku;

https://www.youtube.com/watch?v=Hr-0lcSLLys

To liczenie z VINu jest upierdliwe, ale jak potem zapamiętasz kombinację to jest już prosto. Albo mechanik może to zweryfikować podpinając się pod komputer (albo nawet ty, kostką do wpięcia w OBD na bluetooth za 15zł z allegro, tyle powinna odczytać). Ogólnie pewnie po prostu temperatura nie dobija do założonej, to i olej nie ma jak się rozgrzać, termostat jest cały czas uchylony, więc płyn krąży cały czas po tzw. dużym obiegu - czyli przez chłodnice, gdzie nie powinien iść póki nie osiągnie danej temperatury - po to właśnie jest termostat, żeby płyn sobie krążył najpierw tylko po silniczku i nagrzewnicy w kabinie, tym samym żeby olej rozgrzewał się razem z blokiem silnika. Raczej nie ma innego powodu, o ile poziom płynu jest oczywiście w normie.

Niemalże z pewnością nie jest to kwestia żadnego drogiego w wymianie komponentu, definitywnie nie turbiny termostat 150-250zł taki już z wyższej półki, wymiana maksymalnie drugie tyle, nawet pewnie z wymianą płynu na nowy - i tak trzeba spuścić.


@Hejto_nie_dziala a co to za pacjent, jakiś autobus?

Hejto_nie_dziala

@Odczuwam_Dysonans ten mój znajdziesz w moich wpisach, citroen, wolnossąca benzyna

Byk

@Odczuwam_Dysonans @Man_of_Gx grzeje się normalnie, jadę w poniedziałek do serwisu, ale nie ASO.

df1abeb5-ab5f-4d8c-8ef4-69ab91ae87be
Odczuwam_Dysonans

@Byk hm, czyli olej ma sto stopni wg. wyświetlacza, ale wskazówka pokazuje bzdury?

Byk

@Odczuwam_Dysonans No nie, to już po nagrzaniu się, gdy wskazówka pokazuje temperaturę roboczą. Jutro jadę wymieniać filtry, to sprawdzę czy nagrzeje się płyn przez 8km, bo olej to nie ma szans.

Odczuwam_Dysonans

@Byk a, no to tak, sprawdź czy płyn też ma problem. Pewnie tak i to po prostu kwestia termostatu, no ale warto zweryfikować.

Byk

@Odczuwam_Dysonans @Hejto_nie_dziala

Update

Gruntowny serwis odbyty. Regeneracja turbiny, nowa odma, wymiana termostatu. Niestety nie rozwiązało to problemu, wskaźnik w dalszym ciągu długo się "podnosi". Po osiągnięciu temperatury roboczej, w momencie gdy daję miodu temperatura zaczyna znacząco spadać.

Do zrobienia mam rozrząd, pompa wody elektroniczna, czy może to mieć wpływ?

Hejto_nie_dziala

@Byk załóż nowy post i od początku daj objawy proszę

Byk

@Hejto_nie_dziala ok, jak będę miał chwilę i zbiorę myśli.

Hejto_nie_dziala

@Byk #mechanikasamochodowa to dobry tag

rogi_szatana

@starszy_mechanik klasyka

Jarasznikos

@starszy_mechanik Arabowie to mogą sobie szaleć. Pobudowali piękne ulice za petrodolary ale prawie nikt nimi nie jeździ.

ipoqi

Ja się pytam, dlaczego tak mało piorunów.

Enzo

1. Dlatego nigdy nie kupuję przyborów kuchennych w chińskich bieda sklepach.

Zaloguj się aby komentować