Tomeczki spod tagu #motocykle pomuszcie!

Trzeba nabyć drogą kupna jakieś ADV. Uzywane, nie za miliony monet. Ma być dzielny i niezbyt ciężki, żeby jeździł, a nie tylko udawał.

Póki co wszystkie warunki spełnia Vstrom 650 - mało pali, duży bak, łatwo się prowadzi, niezawodny silnik, prosty w naprawie. Gdyby tylko nie to że jest nudny i brzydki jak nieszczęście! Jak na niego patrzę, to rozumiem te dziewczyny, które chciałyby "kogoś takiego jak ty".

Są fajne Transalpy czy Tenerki, ale każdy z nich ma takie coś, co go wyklucza jak się poogląda te długodystansowe recenzje.

Możecie coś polecić z doświadczenia?

Komentarze (14)

Cinkciarz

@KochanekJaroslawaKaczynskiego no, w sumie to bym na tym pocinał nawet. Ale raczej lokalnie, niż w świat. Plus to, że na otomoto całe 3 sztuki, z czego najmłodszy już jest pełnoletni

klawo

A dla mnie V-Strom 650 właśnie wygląda za⁎⁎⁎⁎ście. I wygodny.

Cinkciarz

@klawo no z motocyklami to jest własnie to, jednemu sie podoba, inny nie może patrzeć

wiacus

Trochę za mało powiedziałeś. Do czego moto ma być używane? Jakiś off, czy tylko wygodnie turystycznie na szosie? Budżet na vstroma raczej z początku produkcji, czy z końca? Doprecyzuj widełki. Mam w rodzinie V-stroma 650 z 2023 i uważam że to fajna maszyna. Prosty w prowadzeniu, wygodny, mocy nie brakuje jak się umie zmieniać biegi. Mam też BMW R1200 GS Z 2010 i uważam że v-strom w niektórych aspektach jest lepszy.

Cinkciarz

@wiacus Do tej pory jeździłem asfaltowcami, teraz szykuję się na coś bardziej dzikiego. Typowo ADV - asfalt obowiązkowo, ale musi dać radę na szutrach czy gravelu. Ja jestem dosyć wysoki (186) więc przydałoby się mieć wysoko siodło i kiere. Nie chcę motocykli dużych (1000+), bo sa jak SUVy: cięzkie i tylko wyglądają jakby chciały w teren.

Zastanawiam sie nad Tenerką 700, ale to wąskie siodło mnie lekko przeraża. KTM890 zajebisty, ale rynek wtórny jest mizerny. Chyba poszukam F800GS, chociaż mam lekki wstręt do bawarek

wiacus

@Cinkciarz akurat seria F to nie typowe bawarki więc może się odnajdziesz. :) Jeździłem na następcy, czyli F850 i jest to całkiem fajny sprzęt. Jeśli chcesz jeździć w terenie to szukaj koniecznie czegoś z kołem 21 cali z przodu, czyli tak jak mówisz f800, ktm 890, tenerka to dobre wybory. V-strom ma 19. 19 cali nie radzi sobie totalnie w piachu.

sleep-devir

Przecież v strom to nie adv 😋 to szosowy motocykl ze sztywnym zawieszeniem typowo na ubite drogi

Cinkciarz

@sleep-devir z tego powodu ma szprychowane koła i jest przystosowany do stania na nim Powiedzialbym że to taki crossover 80-20 na korzyść asfaltu, ale możesz oglądać na YT jak wariaci cisną w prawdziwym terenie. Z drugiej strony jeden typ przejechał pół świata na R1.

sleep-devir

@Cinkciarz to dodaj że masz na myśli xt a nie za miliony monet nie oznaczają motocykla za 15k tylko nowy sprzęt 😋

Cinkciarz

@sleep-devir nowy w sensie <10 lat. Za 15k niestety ciężko kupić nawet starego Trampka w dobrym stanie, więc celuje w jakieś 30-40.

Man_of_Gx

Szutry pojedzie wszystko, nawet sport. Osobiście odradzam adv moim zdaniem to motocykle w 99% bez sensu a ten 1% to goście którzy ogarniają jazdę terenowa tak że zrobili by terenową drogę nawet na zaspawanym zawieszeniu. Ale znam 2 typów z KTM 890 i żaden złego słowa na sprzeta nie powie a jeżdżą caos więcej niż kolo komina.


Gx

Cinkciarz

@Man_of_Gx no 890 bajera, szarpałbym

Zaloguj się aby komentować