Takie atrakcje mieli wczoraj Niemcy wracający z Korfu. Zapalił się silnik w Boeingu 757 (25 letni) tanich linii Condor. Produkcja B757 zakończono w 2004 roku.
#samoloty #lotnictwo
Takie atrakcje mieli wczoraj Niemcy wracający z Korfu. Zapalił się silnik w Boeingu 757 (25 letni) tanich linii Condor. Produkcja B757 zakończono w 2004 roku.
#samoloty #lotnictwo
@MementoMori ej @WatluszPierwszy wystartowałeś już? XD
@cebulaZrosolu już nawet wylądowałem. Było bombowo.
@MementoMori są starsze samoloty, których silniki nie stają w płomieniach.
@MementoMori nie skupiałbym się za bardzo na wieku samolotu. Jeśli wszystkie prace serwisowe były regularnie wykonywane, to wiek nie ma większego znaczenia jeśli chodzi o bezpieczeństwo.
@groman43 Ma znaczenie. Zmęczenie materiału robi swoje - dlatego z reguły samoloty pasażerskie z reguły są wycofywane z użycia po 25-30 latach, i potem mogą służyć jeszcze 10-15 lat jako maszyny transportowe. Konstrukcja jest w stanie znieść ograniczoną ilość cykli zmian ciśnienia i temperatury.
@LondoMollari I wszystko to jest śledzone zarówno podczas inspekcji i prac serwisowych, jak i podczas tzw. Annual Life Review. Proces degradacji silnika wraz z jego wiekiem jest dobrze poznany, szczególnie w przypadku tak starych konstrukcji.
Zaloguj się aby komentować