Tak wygląda wnętrze zbiornika LNG. Ciekawostką jest to, że zbiornik jest wykonywany całkowicie osobno, a następnie montowany w kadłubie, inaczej niż w przypadku standardowych tankowców.


#ciekawostki #technologia #lng

93218900-e3c5-4d37-90ba-8ea9e752ee36

Komentarze (36)

Chrabonszcz

@Seele znaleźć taki zbiornik to jak wygrać z rakiem

mrblue

Niesamowite, ciekawe jak i jest system łączenia. Spawają?

Gustawff

Przecież to kopalnia soli w Wieliczce.

skorpion

@Furto wygląda jak klub techno

KierownikW10

@Furto z tego co mi wiadomo, to są dwa rodzaje tankowców na lng. Takie w których zbiorniki to osobna część, wkładana do statku. Oraz takie, w których zbiorniki jest integralną częścią kadłuba, tj. podobnie jak w tankowcach na ropę. Da je się również łatwo od siebie odróżnić pic rel

819ad0ad-e3e4-4ca3-8963-599a3c80c575
a8a28d53-4ad5-488a-a612-56a4d8ac7d31
bartek555

@KierownikW10 ziomek, ale to drugie zdjecie to tankowiec LPG


Lpg sa kuliste bo wyzsze cisnienie, lng “kwadratowe” i bardziej izolowane, bo nizsza temp


@Furto

bartek555

@bartek555 wlasciwie to cofam pierwsze zdanie, moze to byc tez jeden z tych najnowszych kulistych lng

KierownikW10

@Furto wiedzą stąd. Czy prawidłowa? Nie wiem, nie moja branża.


https://youtu.be/HuMxQzX0uso

Furto

@KierownikW10 Chyba masz rację (też nie moja branża), ale gdzieś mi mignęło, że teraz już się odchodzi od tych "kulistych".

KierownikW10

@Furto to, że raczej będzie się odchodzić od tych kulistych jest całkiem logiczne, nawet dla amatorów. Z kulistymi zbiornikami są statki, które pierwotnie były zaprojektowane w innych celach, a cała instalacja LNG została do nich niejako dodana. W ich wypadku wadą na pewno jest mniejsza pojemność zbiorników.


Całkiem ciekawym faktem jest to, że gaz, który odparuje z powodu wzrostu temperatury, nie marnuje się poprzez zawory bezpieczeństwa, tylko służy do napędzania silnika tego statku. Bardzo fajny ficzer to jest i na pewno czyni to w ogóle ten rodzaj transportu jakkolwiek sensownym.

bartek555

@KierownikW10 wrecz przeciwnie, okragle zbiorniki zaczynaja wchodzic do LNG

Furto

@bartek555 Jaka jest zaleta kulistych, względem sześcianów? Na logikę, kuliste mają mniejszą pojemność.

bartek555

@Furto cisnienie, kula i okragle ksztalty sa bardziej odporne. Moze w tych nowych potrafia bardziej skompresowac lng?

100mph

@Furto kuliste zbiorniki maja regularny ksztalt wiec w teorii sily dzialaja jednakowo na scianki zewnetrzne, a to oznacza, ze nie ma miejsc, ktore musza miec grubsze sciany wiec sumarycznie zuzyjesz mniej materialu na uzyskanie tej samej pojemnosci

Furto

@bartek555 Chyba jedyne logiczne wyjaśnienie, jak znajdę czas to spróbuję znaleźć jakieś arty nt. transportu LNG drogą morską, może jakimś cudem będzie opisane ciśnienie w tych zbiornikach.

bartek555

@Furto pytaj co chcesz, mam obok siebie kolege, ktory plywal na lng

Tanks normally have a working pressure of up to 22 kPa (3.2 psi)

Furto

@bartek555 No tak xD Pływał na tych prostokątnych czy kulistych. 3,2 psi jest na których?

bartek555

@Furto plywal na kwadratach, 0,5 bara na kanciastych

eloyard

@bartek555

 Moze w tych nowych potrafia bardziej skompresowac lng?

Nie zajmowałem się nigdy transportem morskim LNG, ale w lądowym jeśli próbujesz walczyć z ciśnieniem LNG, to robisz to źle. Masz po prostu zapewnić izolację i w razie instalacji w których LNG ma być długo: albo bezpieczny upływ, albo aktywne chłodzenie.

bartek555

@eloyard ale tu chodzi o to, ze wiecej mozna przewiezc. Pressure valves to wiadomo. Tak tylko gdybam, bo ogolnie te okraglaki traca duzo miejsca ze wzgledu na swoja budowe

eloyard

@bartek555 przecież fazy płynnej już dalej nie skompresujesz, a LNG w prawidłowej temperaturze ma ciśnienie w zbiorniku tyle co nic.

bartek555

@eloyard 0,5 bara. Dla roznych gazow sa troche inne wytyczne

eloyard

@bartek555 czyli tyle co nic właśnie - ok, już myślałem że jakimś cudem wyszło że opłaca się je wzmacniać do wysokich ciśnień i mi się to nie spinało w głowie


Teraz dopiero zauważyłem, że już wcześniej pisałeś o tym jakie ciśnienia tam idą, ale wiek robi swoje, wzrok nie ten!

bartas

@Furto to tu byla nagrywana seksmisja

100mph

Elegancko. Nie trzeba malowac w srodku. @bartek555 c'nie?

kitty95

Zapałkę bym rzucił

eloyard

@kitty95 nic by się nie stało, poza tym że byś dostał wpierdol i był obciążony za czyszczenie.

kitty95

@eloyard burn, baby, burn

eloyard

@kitty95 skoro łazi tam człowiek, to praktycznie nie ma tam metanu - jest lżejszy od powietrza i "nie zalega"

kitty95

@eloyard można rzucić zapałkę jak będzie napuszczone

eloyard

@kitty95 mam wątpliwości czy da się wtedy otworzyć właz rewizyjny, a przez armaturę i zawory mogłyby być trochę ciężko

kitty95

@eloyard można dziurkę wywiercić aczkolwiek przy trzech atmosferach, to szybciej by zdmuchnęło płomień a dobra, 0.5. To trochę większą dziurkę i jest szansa

eloyard

@kitty95 coś czuję że sama struktura poszycia raczej skutecznie by przeciwdziałała byle chłopu z wiertarką z Lidla, ale do odważnych świat należy - próbuj! Jeden na wypoku "wrzucił" kiedyś rurkę do silnika samolotu, to zawsze przecież możesz zapisać się do szkoły morskiej z myślą, że kiedyś wywiercisz dziurę w zbiorniku LNG

kitty95

@eloyard ta, marzę o tym.

Zaloguj się aby komentować