Świetnym portem nas uraczyło $ony.
Jedna z moich ulubionych gier. Grałem na PS3, grałem na PS4 w remaster, 10 lat czekałem, żeby se zagrać na PC i co dostaję? Na dzień dobry 30 minut ładowania shaderów przy niemal 100% obciążeniu CPU (nonstop), a potem? Stuttering przy 90FPS na 4K z DLSS (jakość) przy i5 13600K | 3080ti | 32 GB | Nvme, żeby tego było mało gierka potrafi się wykrzaczyć a przy niektórych miejscówkach są dropy FPS o połowę (!!!) na kompie za górę plnów. Kurwa nie do wiary, że to wyszło od $ony. Ogromne rozczarowanie i wielki niesmak.
#gry #sony #tlou #naughtydog #playstation #pcmasterrace
67aa8e6c-147b-469d-be60-4d8294093497
Jim_Morrison

@TorrentFreak Kupuj więcej gier na premierę, co może pójść nie tak? Nie do wiary? A premiery portów Horizona i Days Gone na Pc to co? Wszystkie ich porty miały większe lub mniejsze problemy techniczne, co do jednego. I póki ludzie będą brać w ciemno to się ten stan rzeczy nie zmieni.

Oskar_Deweloperski_to_cuckold

Ja już nie wracam do marki The Last of Us. Fakt, pierwsza część była świetna, ale to co zrobiono z sequelem, cóż... Neil Cuckmann zasługuje na to by zgubić się ciemną nocą w Compton. Osobiście mogę polecić remake Resident Evil 4, rok się dopiero zaczyna a gra zasługuje na tytuł Game of the Year 2023.

schweppess

@TorrentFreak szkoda, ale spodziewałem się tego, jak zobaczyłem, że Iron Galaxy odpowiada za port na PC.

Oczk

@TorrentFreak smutne to czasy, kiedy musisz czekać nie na premierę gry, a na patche kilka miesięcy po premierze

Esubane

@TorrentFreak Marne PC porty to coś, co się zaczęło wraz ze zbliżeniem się do siebie konsol i PC. W latach '90 konsola była oparta na kompletnie innej architekturze i w zasadzie niemozliwe było stworzenie portu z SNES na PC. Ale już pierwszy XBOX czy też PS2 miały architekturę bardzo bliską pecetowej. O następnych generacjach konsol to już nawet nie wspominam - SeriesX czy PS5 to w zasadzie są pecety.


Więc dawniej gry pisano osobno na konsolę i osobno na PC. Teraz idą na łatwiznę i piszą najpierw na konsolę - a potem - że e tam, jakoś to będzie. Ma to sens ekonomiczny, bo konsola ma jedną konfigurację hardware w przypadku PS5 oraz dwie w przypadku XBOX. Oraz przyszłościowo ich mocniejsze wersje które wyjdą za rok czy tam dwa. Wciąż liczba możliwych konfigów hardware - jednocyfrowa. A jak z PC? Samych procesorów na rynku dostępnych kilkadziesiąt modeli. Podobnie z RAM, GPU, systemami operacyjnymi, kartami dźwiękowymi itp. Możliwych konfiguracji PC jest tak dużo, że mogło by zabraknąć atomów w całym wszechświecie, jakby się chciało przypisać po jednym do każdej.


No bo będąc twórcą gry - łatwiej Ci napisać grę z założeniem, że KAŻDY MA TO SAMO PS5, czy może zakładając, że jedni wciąż mają jakieś słabe 1050Ti (i jest ich DUŻO), inni mają RTX3090Ti, jedni mają procesory AMD, inni Intela, jedni mają jakiś zwykły RAM, inni mają jakiś gamingowy z wysokim taktowaniem, jedni mają zwykłe monitory 60 Hz, inni mają wyświetlacze 240 Hz i oczekują wsparcia dla 240 FPS... no kurwa, to się za głowę można złapać.


Na konsole też bywają fuckupy, np nasz Cyberpunk, którego postanowili wydać na previous geny i był to bardzo zły pomysł. Stare konsole nie dawały rady, widać było że gra była pisana pod PS5/SeriesX, a starsze konsole dodane na zasadzie 'jest bo jest'.

micin3

Kolejna nagroda dla Naughty Dogs, Last of Us wskoczyło na podium najgorzej ocenianianych gier AAA w momencie premiery! Pierwsze miejsce wciąż zajmuje NMS (12%), drugie Callisto Protocoll (29%), ale zaszczytne 3 miejsce można dodać do kolekcji nagród.

Zaloguj się aby komentować