Komentarze (7)

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@Kolekcjoner_dusz uuuuuuuuuuu, jak już sami się przyznają to musi być zabawnie

Kolekcjoner_dusz

50-letni samolot Antonow An-24 Angara Airlines zniknął z radarów 24 lipca tego roku pod Tyndą w Rosji. Kiedy służby ratownicze dojechały na miejsce katastrofy, znalazły już tylko rozrzucone po zniszczonym lesie szczątki maszyny i 48 osób, jakie były na pokładzie.


Rosawiacja zdecydowała się wtedy na kontrolę kondycji nie tylko Angara Airlines, ale i pozostałych 51 regionalnych przewoźników, obawiając się, że podobne tragedie mogą się powtórzyć. 


Rosyjscy śledczy przyznają, że podobnych decyzji może być więcej i że wkrótce przyjdą kolejne. Rosawiacja nie ukrywa już, że sektor przewozów pasażerskich odczuwa coraz bardziej problemy techniczne. I że liczy się ze wzrostem liczby incydentów, chociaż niekoniecznie ze skutkiem śmiertelnym.


Zdaniem niemieckiej firmy JACDEC zajmującej się analizami bezpieczeństwa w transporcie lotniczym, w Rosji mimo oczywistych wyzwań, po 24 lutego 2022 r., wcale nie wzrosła gwałtownie liczba śmiertelnych ofiar wypadków lotniczych.


„Tak, to prawda, notujemy wzrost liczby usterek technicznych, które wynikają z braku odpowiedniego łańcucha dostaw. Brakuje certyfikowanych części zamiennych, takich jak awionika, hamulce, bądź łopaty do śmigieł. To z kolei ma negatywny wpływ na rozkład lotów. Nie są to jednak jeszcze przypadki, kiedy maszyna mogłaby spaść”  – uważa prezes JACDEC, Jan-Arwed Richter.


Zdaniem rosyjskiego portalu „Moscow Times”, który przeprowadził własną analizę przyczyn wypadków lotniczych w Rosji brak części zamiennych jest coraz bardziej dotkliwy i ma niekorzystny wpływ na kondycję lotnictwa w Rosji. Konkretnie: podróże lotnicze stały się coraz mniej bezpieczne. Zdaniem ekspertów, z którymi rozmawiał „Moscow Times”, zarządzone kontrole mają na celu przekonanie potencjalnych pasażerów, że w Rosji nadal można latać bez obaw.


Ale i tak liczba przewiezionych pasażerów od początku roku spadła o 1,9 proc. Powodem jest mniejsza liczba rejsów, w tym także odwołań połączeń z powodu ataków ukraińskich dronów i zamknięcia dla operacji głównych lotnisk w Rosji, w tym tych największych: w Moskwie i Sankt Petersburgu.

xniorvox

50-letni samolot Antonow An-24


Toż to pierwszy samolot jakim leciałem w życiu, w latach 90. jako nastolatek...


po 24 lutego 2022 r., wcale nie wzrosła gwałtownie liczba śmiertelnych ofiar wypadków lotniczych


Wypadki lotnicze zdarzają się rzadko, za to bywają spektakularne. A problemy techniczne zwiększają ich prawdopodobieństwo.


w Rosji brak części zamiennych jest coraz bardziej dotkliwy


Do radzieckich Antonowów, którymi kiedyś całe RWPG latało, też nie mają części zamiennych?


@Kolekcjoner_dusz

7a346786-cca5-4735-9f22-4041b04b9e35
L4RU55O

@xniorvox Panie, myśmy im sprzedawali silniki do An-2 bo po upadku Zsrr tak wszystko pierdolnęło.

sebie_juki

Wypadki lotnicze zdarzają się rzadko, za to bywają spektakularne. A problemy techniczne zwiększają ich prawdopodobieństwo.


@xniorvox to zależy ... jesli problemy techniczne uziemiają samolot, to wtedy ryzyko jego wypadku maleje

Pstronk

Jeszcze nie ma skokowego spadania maszyn bo ruscy zaczęli kanibalizowac część maszyn i przerzucają części z jednej do drugiej. Ale kiedyś i to się skończy

Zaloguj się aby komentować