
Rosyjski regulator rynku lotniczego Rosawiacja uziemił na dobre Angara Airlines. To pierwsza linia, która zniknie z rynku. Ale wkrótce może ich być więcej. Dużo więcej.
#rosja #ukraina #wojna #lotnictwo #samoloty #transport

Rosyjski regulator rynku lotniczego Rosawiacja uziemił na dobre Angara Airlines. To pierwsza linia, która zniknie z rynku. Ale wkrótce może ich być więcej. Dużo więcej.
#rosja #ukraina #wojna #lotnictwo #samoloty #transport
@Kolekcjoner_dusz uuuuuuuuuuu, jak już sami się przyznają to musi być zabawnie
50-letni samolot Antonow An-24 Angara Airlines zniknął z radarów 24 lipca tego roku pod Tyndą w Rosji. Kiedy służby ratownicze dojechały na miejsce katastrofy, znalazły już tylko rozrzucone po zniszczonym lesie szczątki maszyny i 48 osób, jakie były na pokładzie.
Rosawiacja zdecydowała się wtedy na kontrolę kondycji nie tylko Angara Airlines, ale i pozostałych 51 regionalnych przewoźników, obawiając się, że podobne tragedie mogą się powtórzyć.
Rosyjscy śledczy przyznają, że podobnych decyzji może być więcej i że wkrótce przyjdą kolejne. Rosawiacja nie ukrywa już, że sektor przewozów pasażerskich odczuwa coraz bardziej problemy techniczne. I że liczy się ze wzrostem liczby incydentów, chociaż niekoniecznie ze skutkiem śmiertelnym.
Zdaniem niemieckiej firmy JACDEC zajmującej się analizami bezpieczeństwa w transporcie lotniczym, w Rosji mimo oczywistych wyzwań, po 24 lutego 2022 r., wcale nie wzrosła gwałtownie liczba śmiertelnych ofiar wypadków lotniczych.
„Tak, to prawda, notujemy wzrost liczby usterek technicznych, które wynikają z braku odpowiedniego łańcucha dostaw. Brakuje certyfikowanych części zamiennych, takich jak awionika, hamulce, bądź łopaty do śmigieł. To z kolei ma negatywny wpływ na rozkład lotów. Nie są to jednak jeszcze przypadki, kiedy maszyna mogłaby spaść” – uważa prezes JACDEC, Jan-Arwed Richter.
Zdaniem rosyjskiego portalu „Moscow Times”, który przeprowadził własną analizę przyczyn wypadków lotniczych w Rosji brak części zamiennych jest coraz bardziej dotkliwy i ma niekorzystny wpływ na kondycję lotnictwa w Rosji. Konkretnie: podróże lotnicze stały się coraz mniej bezpieczne. Zdaniem ekspertów, z którymi rozmawiał „Moscow Times”, zarządzone kontrole mają na celu przekonanie potencjalnych pasażerów, że w Rosji nadal można latać bez obaw.
Ale i tak liczba przewiezionych pasażerów od początku roku spadła o 1,9 proc. Powodem jest mniejsza liczba rejsów, w tym także odwołań połączeń z powodu ataków ukraińskich dronów i zamknięcia dla operacji głównych lotnisk w Rosji, w tym tych największych: w Moskwie i Sankt Petersburgu.
50-letni samolot Antonow An-24
Toż to pierwszy samolot jakim leciałem w życiu, w latach 90. jako nastolatek...
po 24 lutego 2022 r., wcale nie wzrosła gwałtownie liczba śmiertelnych ofiar wypadków lotniczych
Wypadki lotnicze zdarzają się rzadko, za to bywają spektakularne. A problemy techniczne zwiększają ich prawdopodobieństwo.
w Rosji brak części zamiennych jest coraz bardziej dotkliwy
Do radzieckich Antonowów, którymi kiedyś całe RWPG latało, też nie mają części zamiennych?
@Kolekcjoner_dusz

@xniorvox Panie, myśmy im sprzedawali silniki do An-2 bo po upadku Zsrr tak wszystko pierdolnęło.
Wypadki lotnicze zdarzają się rzadko, za to bywają spektakularne. A problemy techniczne zwiększają ich prawdopodobieństwo.
@xniorvox to zależy ... jesli problemy techniczne uziemiają samolot, to wtedy ryzyko jego wypadku maleje
orki nie lataja
Jeszcze nie ma skokowego spadania maszyn bo ruscy zaczęli kanibalizowac część maszyn i przerzucają części z jednej do drugiej. Ale kiedyś i to się skończy
Zaloguj się aby komentować