Komentarze (18)

eR2

Nic odkrywczego. Nienawidzę tych ekranów odkąd po raz pierwszy musiałem z tym jeździć. A to była jeszcze dość nieabsorbująca wersja z Mondeo, bodaj 2020 lub 2021.

Fen

@Cebulades Ameryki nie odkrywają... Ta tabletoza powinna się skończyć, zanim się zaczęła. Tylko że tablety są podobno tańsze niż kokpit z przyciskami w wykonaniu, a dużo droższe w sprzedaży, więc wszystkie koncerny "lubią to"...

binarna_mlockarnia

Tabletoza samochodzie powinna być zakazana przez regulatora, koncerny wstawiają takie interfejsy tylko dlatego, że jest to tańsze niż fizyczne przyciski, pokrętła i przełączniki

Eternit_z_azbestu

@binarna_mlockarnia Dokładnie, nie możesz zerknąć nawet na chwilę na telefon podczas jazdy. Ale już klikanie w tablet który tak samo, a nawet bardziej przez niektóre nieintuicyjne rozwiązania pochłania uwagę to już spoko xD

naprawtagi

@Eternit_z_azbestu Nie ma przepisu zabraniającego patrzenia na telefon. Nie możesz go tylko trzymać w ręce. Zamocowany na uchwycie może być obsługiwany w takim samym stopniu jak tablet dodany fabrycznie przez producenta.

Fulleks

Naprawdę potrzebowaliśmy paru lat, żeby dojść do takiego wniosku ? Rozumiem na ekranie jakieś zaawansowane funkcje GPS, ustawienia itp, ale regulacja temp/nadmuchu , jasności podświetlenia, głośności powinna być na fizycznych przyciskach. Do tego ekrany oled wydają się dużo lepsze ze względu na mniej światła w nocy, ale za to są droższe.

slonski_pieron

Powiedz to panu pizmo i jego nowemu wysrywowi w modelu S, gdzie nawet zmianę kierunku jazdy masz na ekranie*


*tak jest wersja na wypadek wyjebania gonga w ekran - panel z przyciskami poniżej, oczywiście dotykalski

nogiweza

Do samego dodatkowego ekranu infotainment nic nie mam ale jeśli za pomocą ekranu trzeba ustawiać klime, głośność i inne podstawowe funkcje to takie auto nie powinno dostać homologacji

Thereforee

1400 metrów? A ile to jest w starych babach przechodzących po pasach? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

nogiweza

@panikaman większego absurdu nie widziałem XDD

kao

Nienawidzę tych tabletów. Octavie 4 mam ochotę zrzucić z klifu za każdym razem jak to gówno dostaję. Tylko octavia 3 i to przed liftem, bo ma fizyczne przyciski dookoła radia, a 3FL już dotykowy panel...

Ludzik

@Cebulades Mi się bardzo podoba podejście z Mazdy, gdzie ekran jest wysoko (nie jest dotykowy) a do obsługi jest kółeczko przy podłokietniku. Jak dla mnie super hybryda posiadania ekranu i przycisków.

Atom

@Cebulades jakby ekrany były lepsze to by je wsadzali do kokpitów w samolotach ale z jakiegoś powodu ciągle są tam przyciski/przełączniki/pokrętła.


Ekran dotykowy wychodzi dużo taniej dla producenta niż fizyczne przyciski

Serek_Niehomogenizowany

W 2015 gdy brałem nowe Mondeo, ekran dotykowy był za dopłatą, jako super premium ficzer. Z radością zaoszczędziłem trochę grosza. W 2020 gdy szukałem samochodu, wszędzie już wszystko było dotykowe. Pozostało mi jedynie Audi jako rozwiązanie połowiczne, bo mam przynajmniej część najczęściej używanych funkcji pod fizycznymi przyciskami. Obawiam się, że w 2025 fizycznych przycisków już nie uświadczę lub będzie trzeba za nie dopłacać

Jason_Stafford

wszędzie już wszystko było dotykowe.


@Serek_Niehomogenizowany Nieprawda, alfa romeo giulia ma klasyczne sterowanie, to samo peugeoty i ople, ford ma połowicznie analogi w nowych samochodach.


Mnie bardziej boli za to brak odtwarzacza CD.

famousanon

Mam v70 potwierdzam. Najlepsze auro na świecie.

Serek_Niehomogenizowany

@Jason_Stafford W moim przypadku wybór mam ograniczony do grupy VW, BMW, Mercedesa oraz Forda. Przy czym Ford odpadł z innych względów - silnikowych i dostępności, BMW mi nie podeszło, a Merce się psują. Została więc grupa VW, a w niej jedynie Audi miało przyciski fizyczne.

Zaloguj się aby komentować