Przełomowa informacja dla Krakowa. Tak będzie wyglądała trasa metra

Kraków chce mieć dwie linie metra - pierwszą łączącą Nową Hutę, przez centrum, z Opatkowicami, drugą - biegnącą z Kurdwanowa do Nowej Huty. W stolicy Małopolski pokazano schematy przebiegu obydwóch linii, a prezydent miasta Aleksander Miszalski obiecuje pierwszy kurs za 10 lat.


Plany krakowskiego metra pokazano w środę w Centrum Kongresowym ICE Kraków. To efekt pracy w ramach "Studium rozwoju metra w Krakowie", w którym urbaniści, finansiści i specjaliści transportu analizowali sensowność budowania w Krakowie podmiejskiej kolei. Dokument obejmuje rekomendowaną trasę pierwszej linii metra w Krakowie.


Początkowo metro miało prowadzić z Nowej Huty do Bronowic. Teraz jednak powstał pomysł, by pierwsza linia biegła z Nowej Huty do Centrum, w rejonie Karmelickiej skręcała do Alej Trzech Wieszczów, i dalej biegła pod Wisłą w kierunku osiedla Kliny aż do przystanku Opatkowice. Druga linia miałaby prowadzić z Nowej Huty do Kurdwanowa, skręcając na wysokości Brożka. Stacje między Nową Hutą a Brożka zaplanowano jako przesiadkowe. [...]


#wiadomoscipolska #krakow #transportpubliczny #metro #budownictwodrogowe #polskieradio24

Polskie Radio 24

Komentarze (8)

LondoMollari

@Mr.Mars

  1. Fajnie, gdyby coś się z tego udało...

  2. ...pewnie i tak się nie uda.

  3. Szkoda, że to jest tak naprawdę 1.5 linii, a nie dwie. Patrząc na ten plan aż się prosiło zrobić odnogę Grzegórzki/Dąbie + Podgórze + Płaszów + Bieżanów/Prokocim + może docelowo Wieliczka, bo tam pełno ludzi jest, ale kij im w oko. Domyślam się, że podkop pod Wisłą jest drogą zabawą, i chcieli to minimalizować.

matips

Miasto bije rekordy zadłużenia, ma problem z utrzymaniem obecnej komunikacji miejskiej (pensje), a plany metra nie umierają . Ostatnia inwestycja w tramwaj do Mistrzejowic i przebudowę dobrych dróg wokół tramwaju została sfinansowana w "innowacyjny" sposób czyli tak by kredyt nie był przypisany do miasta, tylko do konsorcjum obsługującego wybudowane torowisko. Miasto będzie zobowiązane do płacenia za użytkowanie torowiska, w ten sposób można zadłużyć się bez zadłużania się.

DerMirker

Jesteśmy zadłużeni na 7 miliardów, nic z tego nie będzie

MementoMori

Według danych za koniec 2024 roku, wśród polskich miast wojewódzkich zdecydowanym liderem jest Kraków. Zadłużenie tego miasta osiągnęło rekordowy poziom 6,84 miliarda złotych.

Chyba ktoś tam na głowę upadł żeby dalej zadłużać.

matips

@MementoMori Nie bój się. Teraz w Krakowie buduje się tramwaj finansowany w innowacyjny sposób. Miasto wymyśliło, że zamiast wziąć kredyt na budowę tramwaju, rozpisze przepis na mix: budowa torowiska + finansowanie + obsługa przez 20 lat, a miasto potem zapłaci za użytkowanie. W ten sposób miasto ma koszta w usługach zewnętrznych, a nie kredyt.

twardy_kal_owiec

Na co komu dziś jutrzejsze metro.

wujek_Marek

Co szkodzi obiecać? Czy jakoś tak...

Zaloguj się aby komentować