@gawafe1241 Po to, żebyś wiedział, czy dusząc pedał gazu w podłodze ryzykujesz rozwałką silnika. Zazwyczaj masz tam taką czerwoną strefę, oznaczającą, że w tym zakresie obrotów silnik nie może pozostawać zbyt długo. Bo się przegrzeje, lub zatrze z powodu niedosmarowania. Strefa niebezpieczna dla silnika to miejsce, w którym wskazówka nie powinna pozostawać zbyt długo.
Pojawi się pewnie pytanie, dlaczego obroty nie są ograniczone. Są pojazdy gdzie są. Ale w większości przypadków, pożądanym jest, by kierowca miał nadmiar mocy pod butem w krytycznym momencie (nie zredukował biegu, wyprzedza, a coś jedzie z przeciwka).
Poza tym, obrotomierz służy temu, by kierowcy trzymali obroty w strefie spalania ekonomicznego (często oznaczona kolorem zielonym). Oczywiście, pomaga to świeżym kierowcom, lub wsiadajacym do nowego samochodu, później poznaje się to po dźwięku.
No i ostatni powód istnienia tego zegara/wyświetlacza, to to, że to fajny gadżet.