Nawet 40 000 zł dopłaty na chiński samochód - Od 20 października

Od 20 października 2025 w programie NaszEauto możliwa jest 40 000 zł dopłaty na chiński samochód – Od 20 października. Bazowa kwota dla osób fizycznych wzrasta do 30 000 zł – bez względu na dochód. Do tego premia za zezłomowanie: do 10 000 zł. Chińskie auta elektryczne włączone zostały do programu, mimo wcześniejszych planów wykluczenia. #samochody #motoryzacja

Komentarze (17)

FITMADE

@roadie nic nie reklamuje. Jak dają warto brać.

roadie

@FITMADE nie, w ogóle nie reklamujesz tej stronki xDD

eb785bd9-9b5e-4639-9dd5-bfa8781abf6b
44e6a92e-d98f-4d10-a64b-ed034ed9b7e0
FITMADE

@roadie misiaczku a jak będę podawał onet to będe promował onet?

emdet

Dopłaty do elektryków to jeszcze bardziej bezczelne wyprowadzanie kasy z budżetu niż KPO.

matips

@emdet Oj nie wiem. Dofinansowywanie elektryków ma całą filozofię dookoła zbudowaną: ma być impulsem do elektryfikacji transportu i przełamać zaklęte koło (brak infrastruktury -> brak elektryków - > brak infrastruktury). Elektryfikacja transportu to ważny, stały punkt programu UE. Biorąc dopłatę do elektryka i tak musisz wydać kupę swojej kasy więc pomyślisz 6 razy przed zakupem.
KPO w swojej medialnej części - czyli HoReCa - to jest czysty transfer pieniędzy. Beneficent nie musiał rozważać ekonomiczności zakupu: miał kupić cokolwiek (np. mieszkanie, jacht), potrzymać rok i stawało się to jego pełnoprawnym majątkiem który mógł sprzedać albo otrzymywać bierny dochód.

emdet

@matips bardziej chodzi mi o kwestię tego, że są to dofinansowania dla ludzi których stać na to, żeby sobie kupić nową furę z salonu. I fundamentalnie nie zgadzam się z całą koncepcją elektryfikacji transportu w sytuacji prądu pochodzącego głównie z elektrowni węglowych.

matips

bardziej chodzi mi o kwestię tego, że są to dofinansowania dla ludzi których stać na to, żeby sobie kupić nową furę z salonu.


@emdet No tak. Jednak KPO dla HoReCa była adresowana do przedsiębiorców, którzy przetrwali pandemię i mają gotówkę albo zdolność kredytową pozwalającą wyłożyć na zakup jachtu, mieszkania, czy co tam wymyślono. Nabywane aktywna mogły stawać się biernym przychodem beneficjenta tj. mieszkanie puszczałeś agencji od najmu krótkoterminowego, jacht zawodowemu armatorowi itp. Transfery były większe, bo nawet do miliona, a nie do 40k.

Tak dla janości: nie dyskutujemy o sensowności programów, tylko który jest głupszy.
Całkowicie się zgadzam, że koncepcja elektryfikacji transportu w kraju stawiającym na węgiel... jest dziwna. Ogólnie polski upór w dopłacaniu i utrzymywaniu energetyki węglowej jest dziwny. Ale warto pamiętać, że elektryfikacja transportu to nie tylko dbanie o emisję CO2, ale również chęć zmniejszania zależności od importu ropy spoza europy.

FITMADE

@emdet ja np. widzę plusy. Jeżeli stare auto i warto oddać na złom i dostajesz 10.000 zł dodatkowo 30.000 dofinansowania do hybrydy i okazuje się że jesteś wstanie kupić nowe auto z niską ratą. Nowe auta mają 5 lat gwarancji. Jeździsz nowym i nie martwisz się o naprawy itp. Mówię tutaj jak ktoś ma budżet do 40 - 50 tyś zł.

emdet

@FITMADE to nie jest dofinansowanie na hybrydy, tylko elektryki. I nie rozmawiamy tu o tym jak to nie jest fajnie kupić auto taniej, tylko na chuj to ludziom sponsorować ¯\_(ツ)_/¯

emdet

@FITMADE no przecież jest wyraźnie napisane - modele ELEKTRYCZNE do 40k w programie.

Thereforee

"Beneficjenci programów

Do programu mogą zgłosić się:

[...]

  • nowo: parki narodowe, organizacje pozarządowe i instytucje publiczne (szczególnie w przypadku pojazdów dostawczych i busów)

Parki narodowe????? ( ͠° ͟ʖ ͡°)

Marchew

@Thereforee Czysty transport w lasach. Np. TPN ma kilka elektryków, śmigają nimi na drodze do morskiego oka.

Chociaż nie wiem jak reagują zwierzęta na wysokie dźwięki wydawane przez układy napędowe.

Thereforee

@Marchew Ma to sens, chociaż bardziej mi się to skojarzyło z leśnymi dziadkami w spółkach SP kupującymi sobie nowe fury z dotacją. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

DEATH_INTJ

ooo bedziemy placic podatki w chinach

Zaloguj się aby komentować