Naszło mnie pewne pytanie:
czy da się przerobić rower, gdzie linki są w połowie prowadzone w ramie (tj wchodzą w widelec na zewnątrz, i tak samo w ramę, zaraz za główką ramy), na całkowicie wewnętrzne prowadzenie.
Oczywiście wymagany byłby zakup odpowiedniej kierownicy z odpowiednim kokpitem. Ale bardziej zastanawia mnie, czy trzeba wymieniać łożysko pod mostkiem na mniejsze, żeby jednakowoż dało się przeciągnąć pancerze.
Jak widać na załączonym obrazku, jest tutaj specjalny adapter. Tylko czy nie potrzebuję też czasem specjalnego widelca? Albo co w takim wypadku zrobić z górnym łożyskiem?
Dlaczego pytam? Bo bardzo mi się podobają rowery z wewnętrznym prowadzeniem linek
#rower #szosa #pytaniedoeksperta
dbf2ec59-f1d1-4784-a79b-9f4930067b8e
ujdzie

@Jason_Stafford TL;DR - Nie.


Rowery z prowadzeniem kabli przez główkę ramy mają tam łożysko o większej średnicy, chyba IS52 (takiej samej jak dolne). Na nim opiera się ring klinujący z dziurami (to u ciebie na dole po lewej lub Compression Ring u mnie). Kierownica, mostek i podkładki mają tu drugorzędne znaczenie.


Jest jeszcze alternatywa puszczania kabla do przedniego hamulca przez ekspander (jak na picrel), ale chyba to umarło.

711961a0-1a31-4311-94b4-d3933e89c8aa
Jason_Stafford

@ujdzie zobaczę jutro jakie mam łożysko, rozkręcę, i pomierzę. Bo jeśli było by takie samo, jak mówisz, to chyba żaden problem zaadoptować.


Ale dzięki za info

Zaloguj się aby komentować