Najmocniejszy i najdroższy Bentley w historii: Posiada silnik W12 6.0l Twin-Turbo o mocy 740 KM i 1000 Nm momentu obrotowego, co czyni go najmocniejszym modelem w historii marki.
Konstrukcja coachbuilt*: Bentley Batur to efekt współpracy z Mulliner, odwołujący się do tradycji coachbuildingu. Obejmuje to ekskluzywną karoserię wytwarzaną ręcznie z włókna węglowego.
Limitowana produkcja: Wyprodukowanych zostanie jedynie 18 egzemplarzy, z których wszystkie są już wyprzedane.
Design: Choć oparty na modelu Continental W12 Speed, Batur otrzymuje unikalny design, w tym ręcznie wytwarzane elementy karoserii, złote detale, i nowe światła LED.
Wnętrze: Dwumiejscowe coupe z ekskluzywnymi materiałami, w tym złotymi elementami, a także opcjonalnym systemem audio NAIM Audio kosztującym dodatkowe 50 000 funtów (+- 250 000 pln).
Silnik: Silnik W12 biturbo o mocy 740 KM, z ulepszeniami w postaci nowych turbosprężarek, chłodnicy oraz układu wydechowego Akrapovic.
Wydajność: Przyspieszenie 0-100 km/h w 3.5 sekundy, prędkość maksymalna 333 km/h.
Dynamika jazdy: Mimo dużych rozmiarów i wagi 2715 kg, Batur oferuje imponujące osiągi i pewne prowadzenie, dzięki systemowi napędu na wszystkie koła, 4-kołowemu skrętowi, i adaptacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu.
Cena: 1,65 miliona funtów (+-8.25 miliona pln) plus lokalne podatki
*Coachbuilding:
Coachbuilding to tradycyjna praktyka, w ramach której specjalistyczni rzemieślnicy lub firmy dostosowują podwozia samochodowe, dostarczane przez producentów, poprzez ręczne dostosowanie karoserii, wnętrza i inne elementy zgodnie z preferencjami klienta. Proces ten pozwala na stworzenie unikatowych, niestandardowych pojazdów, często o wyjątkowym designie i luksusowym wykończeniu. Mulliner, dział Bentley zajmujący się coachbuildingiem, jest jednym z najbardziej znanych i ekskluzywnych w branży.
#samochody #ciekawostki #bentley




