Najmocniejszy i najdroższy Bentley w historii: Posiada silnik W12 6.0l Twin-Turbo o mocy 740 KM i 1000 Nm momentu obrotowego, co czyni go najmocniejszym modelem w historii marki.


   Konstrukcja coachbuilt*: Bentley Batur to efekt współpracy z Mulliner, odwołujący się do tradycji coachbuildingu. Obejmuje to ekskluzywną karoserię wytwarzaną ręcznie z włókna węglowego.


   Limitowana produkcja: Wyprodukowanych zostanie jedynie 18 egzemplarzy, z których wszystkie są już wyprzedane.


   Design: Choć oparty na modelu Continental W12 Speed, Batur otrzymuje unikalny design, w tym ręcznie wytwarzane elementy karoserii, złote detale, i nowe światła LED.


   Wnętrze: Dwumiejscowe coupe z ekskluzywnymi materiałami, w tym złotymi elementami, a także opcjonalnym systemem audio NAIM Audio kosztującym dodatkowe 50 000 funtów (+- 250 000 pln).


   Silnik: Silnik W12 biturbo o mocy 740 KM, z ulepszeniami w postaci nowych turbosprężarek, chłodnicy oraz układu wydechowego Akrapovic.


   Wydajność: Przyspieszenie 0-100 km/h w 3.5 sekundy, prędkość maksymalna 333 km/h.


   Dynamika jazdy: Mimo dużych rozmiarów i wagi 2715 kg, Batur oferuje imponujące osiągi i pewne prowadzenie, dzięki systemowi napędu na wszystkie koła, 4-kołowemu skrętowi, i adaptacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu.


   Cena: 1,65 miliona funtów (+-8.25 miliona pln) plus lokalne podatki


*Coachbuilding:

Coachbuilding to tradycyjna praktyka, w ramach której specjalistyczni rzemieślnicy lub firmy dostosowują podwozia samochodowe, dostarczane przez producentów, poprzez ręczne dostosowanie karoserii, wnętrza i inne elementy zgodnie z preferencjami klienta. Proces ten pozwala na stworzenie unikatowych, niestandardowych pojazdów, często o wyjątkowym designie i luksusowym wykończeniu. Mulliner, dział Bentley zajmujący się coachbuildingiem, jest jednym z najbardziej znanych i ekskluzywnych w branży.


#samochody #ciekawostki #bentley

1b718dfc-6196-474b-913e-4938a5b0f744
9224b58b-6355-427c-a9d9-dbf46fc493f7
b67472d1-c64d-442c-a4d0-84ec75ad55d4
7b9a8dd4-a85b-4fce-beb7-3c765f1781b4
d80da92a-865f-4412-861b-c6d225fbef57

Komentarze (11)

Trismagist

Słaby kolor, nie kupię.

L4RU55O

Może się czepiam jako biedak ale nie wygląda na takie pieniądze. Jasne że bentley to luksus i w ogóle tylko że wygląda jak każdy inny samochód tej marki.

Trismagist

@L4RU55O Mysle, ze to kwestia iz kiedyś zwykłe auta uzytkowe z lat '70, '80 czy '90 miały jedynie kierownice i siedzenia na wyposażeniu i rozwijały zawrotne 110 kamehameha. Dziś kupujesz używke za 70k i śmigasz mając 220 na cyferblacie na drodze klasy "S" z grzaniem dupci, klimatronikiem itp. Wiec auta "luksusowe" nie mają już takiego "wow".

nobodys

@Trismagist W tym przypadku raczej głównie chodzi o tzw. bragging rights aka "prawa do przechwałek"

L4RU55O

@Trismagist Nie no środek to elegancko wygląda ale jakbym widział na ulicy dwa bentleye, jeden zwykły i ten specjalny to ciężko o różnice. Wg mnie to problemem jest zbudowanie wersji specjalnej na istniejącym modelu.


No niby inny ale w sumie to tylko pakiet stylistyczny.

nobodys

@L4RU55O Brytyjski dziennikarz Rory Reid pokazywał samochód losowym osobom i większość szacowała cenę na poziomie 200k funtów, więc nadal o wiele, wiele mniej


Mi samochód się bardzo podoba (wcześniejsze Bentleye niezbyt)

Basement-Chad

Jako biedak mam to kompletnie w d⁎⁎ie.

RACO

W12 hmmm będzie się j⁎⁎ał pewnie

end-stage-capitalist

@nobodys wygląda jakby go z bmw przerobili a nie z bentleya

jajkosadzone

Ale te wnetrza samochodow sa identyczne w kazdym aucie.

Kierownica obok ekran i rozdzielenie miedzy skrzynia i pasazerami...

festiwal_otwartego_parasola

@nobodys bentley - chciałbym volkswagena ale jestem zbyt bogaty i mi nie wypada

Zaloguj się aby komentować