Na wszystkim musisz się znać, o wszystkim musisz pomyśleć, a jak chcesz mieć dobrze, to musisz to zrobić sam. Męczy mnie to czasem.


Oddałem rower do serwisu. Nowy rower, może zrobiłem na nim 100-150 km. Potem stał przez ponad rok w piwnicy. W tym sezonie postanowiłem go użyczyć mojemu młodemu. Oddając go do serwisu powiedziałem jakie są moje oczekiwania: proszę sprawdzić wszystko tak, aby moje dziecko było BEZPIECZNE. Rower stał nieużywany przez dłuższy czas, zależy mi, żeby nic nie odpadło itp.

Ok, zrobimy przegląd.


Rower odebrany, chłopak zrobił ok 15 km i będąc daleko od domu... odpadł mu pedał.


Dzwonię z reklamacją, w odpowiedzi słyszę: proszę przyprowadzić. Zaprowadziłem i dowiedziałem się, że... oni tego na przeglądzie nie sprawdzają, a do tego gwint jest uszkodzony i to nie ich wina.


No tak, pewnie powinienem zapytać o listę tego, co dokładnie sprawdzają na takim przeglądzie i ew. poprosić o sprawdzenie dodatkowych elementów.


Czy tylko w mojej opinii sprawdzenie dokręcenia platform pedałów to powinna być podstawa, gdy klient prosi o "upewnienie się, czy rower jest bezpieczny do jazdy"?


#zalesie #rower

Komentarze (13)

Rimfire

@Olmec ile wybuliłeś na ten przegląd?

zomers

@Olmec ja dałem samochód na przegląd okresowy 60k, powiedziałem jasno i wyraźnie, cokolwiek jest na skraju, to wymieniać, bo jadę za trzy miesiące do Włoch i auto ma być gotowe, no i wymienili wszystkie klocki, przednie tarcze, świece, oleje, filtry, miodzio. Tylko jakoś im się klamra na turbo nie dopięła i ją wywaliło w Austrii, i do dzisiaj nie dostałem ostatecznej odpowiedzi, jak mi zwrócą wszystkie koszty, związane z holowaniem, naprawą auta, czy hotelem.

onpanopticon

@Olmec no to fajny ten serwis, skoro nie sprawdza dokręcenia elementów. Podstawą przeglądu jest sprawdzenie czy wszystko jest dociągnięte i czy nie ma luzów. To powinno wyjść, że gwint uszkodzony, bo by go przekręcili. Bo jak tego nie robią, to co niby do cholery w ogóle robią? xD


Widać nawet durne tłumaczenie, bo wskazuje że w ogóle tego nie robią. Gdyby to było zapominalstwo, to by ci powiedzieli, że było sprawdzane i nie puściło. No bo podstawowy serwis nie obejmuje skręcania i rozkręcania całego roweru. Ale widać, nie robią nawet podstawowego przeglądu.


Ja bym olewał ten punkt na przyszłość.

Olmec

@onpanopticon tak też zrobię. Na szczęście, mieszkam w "zagłębiu serwisowym" - na przestrzeni 100 m są trzy serwisy. No i jestem bogatszy o nowe doświadczenie - prosić o dokręcenie pedałów xd

Opornik

@Olmec Jest sezon, do serwisu zatrudniają byle gimby, to i jest jak jest.

DKK

Człowieku czy ty zdajesz sobie sprawę ile taki rower ma elementów? Ludzie dzisiaj oczekują cudów;)

Amhon

@DKK skoro powiedział, że ma być pełny przegląd, to mają każdą cholerna śrubkę sprawdzić. Sumarycznie jest ich że 30 więc jaki to problem?

No ale ja jak znajdę dobry serwis, to trzymam się go z całych sił, bo właśnie takie patałachy są wszędzie.

DKK

@Amhon Wiem, wiem. Taka ironia. Pewnie pomacał rower i nawet klucza nie dotknął.

Gilgamesh

@Olmec dlatego ja już nie oddaje rowerów na "serwis". Miałem takie sytuacje, że po "serwisie" - urwała mi się linka od przerzutki. Na pierwszej jeździe ! w supporcie dalej coś trzeszczało mimo, że prosiłem aby to sprawdzić. Dopiero po powrocie z reklamacją facet przy mnie stwierdził, że jest luz i musi dokręcić. Dlaczego nie zrobił tego wcześniej ?


Dlatego oddaję tylko jak jest coś konkretnego do zrobienia. W ogóle ceny za "serwis" roweru już dawno odleciały w kosmos.

knoor

@Olmec Ogólnie to mam megazłe doświadczenia z serwisami czegokolwiek i już wszystko serwisuję po prostu sam (w starym SAAB-ie 9-5 majstry kiedyś tak mi dokręcili dolot, że przy wyprzedzaniu na autostradzie pedał gazu zablokował się w pozycji cała naprzód i tylko cudem udało się zjechać na pobocze i to ogarnąć) natomiast trochę zabawię w adwokata diabła. Otóż korba potrafi się odkręcić po prostu sama z siebie, wiem bo trzy razy miałem taką sytuację w jednym ze swoich rowerów, śruba z czasem odkręcała się jakimś cudem i nieważne jak mocno dokręcałem. Dopiero użycie kleju do gwintów rozwiązało problem.

Zaloguj się aby komentować