Mam takiego klienta, który jakieś 2 lata temu zaczął handlować na Allegro spadami produkcyjnymi, końcówkami serii, etc. jako eksperyment do podstawowej działalności. Całość procesu, tzn. wystawianie aukcji, obróbka zamówień, wystawianie faktur i paragonów była robiona ręcznie przez Grażynki, jako "dodatkowe obowiązki", bo bylo tego śladowe ilości.


W zeszłym roku sprzedaż wy⁎⁎⁎⁎ła w kosmos (z kilkudziesięciu tys. miesięcznie do kilkuset) i Grażynki przestały się wyrabiać.


No to co, trzeba zautomatyzować.


Producent ERP-a: bardzo chętnie zrobimy moduł, projekt, analiza, wdrożenie, należy się 6 cyferek i za pół roku powinno się udać (a wiem, że się nie uda , bo już z nimi customowe projekty robiłem)


Chmura odpada z różnych względów, podobnie pośrednicy typu baselinker, co więc pozostaje? Ano program sprzedażowo-magazynowy stacjonarny.


Robię research i wydawałoby się banalna kwestia jak dwukierunkowa integracja z Allegro przerasta praktycznie wszystkich producentów. Albo nie majo albo pan zadzwoni do jakiejś firmy trzeciej Skrzypek & Organek, bo oni nam to ogarniają. Jedynie Wapro Asseco i Comarch niby coś tam mają w standardzie.


Ale może ktoś coś zna, ma, używa i może polecić?


#hydepark #technologia #it #allegro

Komentarze (16)

LondoMollari

Robię research i wydawałoby się banalna kwestia jak dwukierunkowa integracja z Allegro przerasta praktycznie wszystkich producentów. Albo nie majo albo pan zadzwoni do jakiejś firmy trzeciej Skrzypek & Organek, bo oni nam to ogarniają.

@kitty95 Wdrażałem integrację z Allegro dobrych -naście lat temu, więc moje informacje są stare, ale słyszałem w międzyczasie dużo podobnych opinii. Generalnie Allegro ma tak koszmarne API, jakby chcieli z premedytacją utrudnić integrację.


Dodatkowo, testowe API ma sporo różnic w stosunku do API produkcyjnego, więc nawet nie idzie zmian przetestować. Żeby było śmieszniej, zmiany po ich stronie są co parę tygodni, więc musisz to cały czas supportować, bo inaczej po paru miesiącach rozjedzie się tak, że albo nic nie wystawisz, albo, co gorsza, wystawisz z dużo większym kosztem niż chciałeś (bo dodali jakieś nowe flagi, które zmieniły kolejność parametrów w wystawianiu aukcji).


Firmy, które mogą to supportować, to albo duże molochy, które pewnie mają deal z Allegro, albo bardzo małe januszeksy, które "zaoszczędziły" czas na researchu tej integracji, i które jeszcze nie do końca są świadome w jakie gówno wdepły integrując się z nimi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Shagwest

@LondoMollari Nie no, aż tak źle nie jest. Za czasów SOAP API to był z jednej strony koszmar, bo ani to udokumentowanie, ani wygodne, ani to działało. Pomoc techniczna praktycznie nie istniała. Ale jak już doszedłeś do ładu i jako tako się zintegrowałeś, to mogło latami stać nieruszane, bo nic tam nie robili.


Aktualne REST API pod wieloma względami jest wręcz wzorcowe. Dobrze udokumentowane, trzyma się standardów, pokrywa praktycznie całą funkcjonalność serwisu, jest z nimi dobry kontakt. Tylko rzeczywiście trzeba nadążać, bo samo Allegro też się ciągle zmienia i odwzorowywane jest to natychmiast (a nawet z wyprzedzeniem czasem) w API. Integracja z nimi nie jest tania, to na pewno.

kitty95

@LondoMollari integracje to jest ogólnie temat przy którym w cyrku się nie śmiejesz. Mimo wydawałoby się istniejących już od lat technologii w stylu RestAPI, które powinny być jebitnym standardem. Tymczasem większość integracji, to jest bezpośrednia grzebotechnika w bazie i trzyma się na taśmę i drut.

Shagwest

@kitty95 Z ciekawości, dlaczego Baselinker i pokrewne odpadają? My (znaczy pokrewne, Baselinker to nie my :P) to robimy tak, że całe Allegro jest po naszej stronie, a jak klient chce mieć cuda wianki na Subiekcie czy coś, to sobie integruje Subiekta z nami i lata wszystko we wszystkie strony.


Z Allegro od paru lat jest tak, że mocno rozwijają API i trzeba tu ciągle nadążać. Nie dziwię się, że wielu producentów ERP-ów ma to gdzieś.

kitty95

@Shagwest to jest opcja nr 2 jak opcja nr 1 nie wyjdzie, a opcja nr 3 to chmura.


Nie każdy chce wyrzucać biznes i dane do chmury i jak praktyka pokazuje, często słusznie.


Tu jest mowa o dużej firmie, a nie o Fredku, co z garażu handluje, są pewne nazwijmy to zalecenia i standardy.


Z takich pokrewnych to jeszcze Apilo sobie nieźle radzi. Sa jakieś Sistimy, Biziny. Jest tych platform parę.


wielu producentów ERP-ów ma to gdzieś.


Halo, mówimy o największej platformie handlu detalicznego w pl.


Tu jest inny problem. Większość tych stacjonarek, ale ERP-ów też, to zabytki pisane w czasach MS-DOS. Tam często implementacja czegoś nowego, to rzeźba w gównie.

Shagwest

@kitty95 Spoko, nie takie firmy mamy. Tylko z ciekawości pytałem.

Shagwest

Komentarz usunięty

kitty95

@Shagwest z ciekawości, to ci powiem, że tłumaczenie niektórym zarządom, że pierwsza ćwiartka XXI wieku się właśnie kończy, to łatwiej słonia tańczyć nauczyć.

Shagwest

@kitty95 Ciężko się dyskutuje, jak dopisujesz co kilka minut kolejne zdania i w efekcie odpisałem na całkiem inny komentarz, niż teraz na to wygląda


Halo, mówimy o największej platformie handlu detalicznego w pl.

Tu jest inny problem. Większość tych stacjonarek, ale ERP-ów też, to zabytki pisane w czasach MS-DOS. Tam często implementacja czegoś nowego, to rzeźba w gównie.

No właśnie w tym rzecz. Comarch czy inne giganty to jeszcze mają zasoby, by nawet do gówna dolepić obsługę Allegro i jako tako to utrzymywać (choć szczerze mówiąc, nie wiem jak to u nich działa). Reszcie znacznie bardziej opłaca się nawiązanie współpracy z zewnętrzną firmą, która specjalizuje się właśnie w integracjach z Allegro i innymi serwisami.

kitty95

@Shagwest luz, ja robię wielowątkowo, akurat mam telekonferencję i coś trzeba robić żeby głupot nie słuchać

Taxidriver

Zatrudnić Hindusów za $2/h

Astro

@kitty95 jeśli nie chcesz pośredników (typu BL) to współczuję. BL ma dużo wad ale też dużo zalet, dość rozbudowane automatyczne akcje, integracje z kurierami. Jest dedykowanym rozwiązaniem i dość stabilnym.

Mam klienta który za pomocą BL obsługuje do 7000 zamówień dziennie, więc nie jest to „Janusz biznesu”.

Jesli jednak się nie zdecydujesz to jak wspomniałeś. Wysoka faktura od erp i rok czekania aż coś wyrzeźbią.

kitty95

@Astro myślę, ze raczej na BL lub podobnym się skończy. Znam ogólnie te platformy, więc znam wady i zalety. No ale najpierw trzeba spróbować wymagania klienta zaspokoić. W końcu płacą.


To jest też taki trochę problem, że zaproponujesz jakieś rozwiązanie, a potem przyjedzie jakiś Józek i powie, ale słuchajcie ja mam taki zajebisty skrypt i tym skryptem, to spoko można ogarnąć. Ergo odrzucenie jakiegoś rozwiązania też musi mieć uzasadnienie biznesowe.

Astro

@kitty95 no to nie klient tylko kłopot. Klient chce rozwiązać problem a nie analizować w nieskończoność z Józkiem.

Ja swoim klientom podaje rozwiązanie. Nie pasuje? Inne. Nie pasuje? To niech wróci jak dorośnie.

kitty95

@Astro są przypadki w których możesz powiedzieć "nara" i takie w których nie warto się honorem unosić. Zdecydowana większość biznesu nie jest techniczna. Ludziom trzeba często oczywiste oczywistości tłumaczyć jak dzieciom.


Jak mi to kiedyś jeden dyrektor ładnie tłumaczył, fochy to możesz w domu żonie robić.

Astro

@kitty95 oczywiście że nie mówię temu klientowi „spadowa”. Tłumaczę że preferujemy proponowane przez nas rozwiązanie. Innych nie wspieramy w normalnej stawce itp nawijanie. Jednak lata doświadczeń nauczyły mnie że stabilne, sprawdzone rozwiązania są lepsze.

Niemniej jeśli ktoś chce zaakceptować nienormalną stawkę za moją naukę to się ugnę.

Bo wiadomo. Penis w stanie erekcji i biznes sumienia nie mają.

Zaloguj się aby komentować