Kurka i co? Pesa cieszy sie z roznosystemowej rodziny Gama 3.0 z możliwym vmax 200km/h. Bantustan! Z cegielskim na tym trako sie ośmieszaja, ale chociaż Panie se potańczyły xd

Europa wschodnia z tych zntk nie wyjdzie już nigdy

Źrodla https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pesa-gama-30-nadchodzi-wizualizacje-123679.html

Prezentacja https://strefabiznesu.pl/producent-pojazdow-szynowych-pokazal-swoje-najnowsze-dziecko/ar/c3p2-28016687 Oraz jak donosi bydgoski ( @AdelbertVonBimberstein xd) express https://expressbydgoski.pl/bydgoska-pesa-zaprezentowala-na-trako-nowa-generacje-lokomotyw-to-gama-3-0-firma-wyprodukuje-szybkie-koleje/gh/c1p2-28009037

#kolej

Kurczaczki. Te trako mowia nam o tym z wracamy do 1989, walimy sie kolanami ale chociaz bedziemy uezdzic dalej 50 na godzine ¾ trasy a w maxie osiagniemy polowe tego co francuzi xd

Cybulion userbar

Komentarze (14)

bori

@Cybulion Ale co złego w tej lokomotywie? Typowy koń roboczy.

Cybulion

@bori nie wiem moze jakis rozwoj? Zakusy pod cpk?

aerthevist

@Cybulion a mamy infrastrukturę, która będzie wykorzystywać maszyny mogące się bujnąć > 200 km/h

bori

@Cybulion W mojej ocenie na ten moment największe potrzeby dotyczą lokomotyw które mogą zastąpić wysłużone siódemki, dziewiątki czy byki. Spokojnie wystarczy 120 dla towarowych i 200 dla pasażerskich.

Co do CPK to niestety dalej jest perspektywa wielu lat

Deykun

@aerthevist o as w rękawie mikola, nie kupujmy ciapongów, bo nie mamy torów i nie róbmy torów, bo nie mamy ciapongów.

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@Deykun no ale z drugiej strony to inna sprawa by była, jakby oddanie cpk jako takiego był w przeciągu następnych powiedzmy 3-5 lat i modernizacja taboru akurat idealnie by się zgrywała z tym, żeby dostosować się do oferowanych przez cpk wyższych prędkości i zrobić ten "future proofing". To by był spoko ruch. No ale kurde- jest sens to robić i płacić z pewnością spore "ekstra" skoro wiadomo, że cały ten projekt to będzie bardzo dobrze jak za 15-20 lat wystartuje? Zakładając, że się w końcu dogadają, czy to ma być lotnisko, hub, szprychy kolejowe, drogi czy wszystko naraz. Szczególnie że teraz i tak vmax 250 km/h jest dopuszczalne i osiągalne tylko na magistralach, a ile tego jest? Więc czy warto przehandlować te ekstra 5 dych więcej za pewnie raz tyle więcej na fakturze? Jedyny sens to ma przy sprzedaży takiej lokomotywy za granicę, bo u nas jej faktyczne możliwości jeszcze dłuuugo nie zostaną wykorzystane- już nawet nie mówię o IC, bo możnaby oczywiście podnieść argument regionalnych połączeń, ale no- tutaj to gg jeszcze bardziej, jak infrastruktura kolejowa na poziomie lokalnym u nas jest taka, że waha się między "panie ciesz się pan, że to jedzie 120 i się nie wypierdala" a "panie tu nawet tory zwinęli 20 lat temu". Cargo to samo- tam trzeba konia pociągowego, a nie wyścigowego, więc ta ścieżka też jest zamknięta.


Żeby nie było- to jest fajny projekt, ale trzeba mierzyć siły na zamiary, bo inaczej wyjdzie z tego takie drugie IPv6- projekt wielkiego liczydła, na którym będzie można zapisać 128-cyfrową liczbę bez uwzględnienia faktu, że zanim taka liczba będzie realnie potrzebna, to to liczydło będzie już zabytkiem i zapewne się rozsypie ze starości.

Cybulion

@aerthevist a po co nam dziobaki ktora maja vmax 250? Aaaa no tak wzielismy oskubana wersje XD. @bori nie no ja rozumiem ze trzeba sie powoli pozbyc prlowskiego gowna, ale niestety gama 3.0 to zaden rozwoj a jedynie malutki karli krok.

aerthevist

@Cybulion najpierw modernizacja infrastruktury, a potem taboru. Co po taborze, którego potencjału nie da się w pełni wykorzystać z powodu nieodpowiedniej infrastruktury?

AdelbertVonBimberstein

@Cybulion się śmiejesz a robiłem w express bydgoski dwa miesiące xd

aerthevist

@AdelbertVonBimberstein co robiłeś?

AdelbertVonBimberstein

@aerthevist Sprzedaż reklamy. Nic nie sprzedałem xd

aerthevist

@AdelbertVonBimberstein pracownik miesiąca, a nawet dwóch xD

AdelbertVonBimberstein

@aerthevist Chuj tam zapłacone.

Zaloguj się aby komentować