Korzystacie z tych specyfików dolewanych do baku, które mają czyścić wtryski i ogólnie układ paliwowy? Działa to? Warto?

Sam wlałem ze 3x do baku, zgodnie z zaleceniem co 5kkm ale nawet efektu placebo nie czuję.

#pytaniedoeksperta #mechanikasamochodowa
jarezz

@SuperSzturmowiec nie używasz, nie działa, nie warto?

SuperSzturmowiec

@jarezz nie uzywam bo auto świeże. kaś ten syf musi iśc jak wyczyści to pójdzie do filtra pompy paliwa albo dalej na wtryski. Tak se myśle.

Nemrod

@jarezz nie, nigdy

choć znajomy zalał diesla czymś do czyszczenia wtrysków i sobie chwalił

macgajster

@jarezz jak masz coś już wymęczonego to _polecam_ (nope, /s) izopropanol. Sam zalałem 5 L na 45 L benzyny i tak się wszystko oczyściło, że łatwiej samochód było zmienić niż remontować silnik

SuperSzturmowiec

@macgajster uszczelki po dupie pewnie dostały plus cos sie przycierało?

macgajster

@SuperSzturmowiec uszczelki to nie wiem, ale pierścienie mogły się do końca odpiec (kiedyś zalałem naftą, bo wciągał 0,5 / 700 km, po zalaniu 0,5 / 500). Dorzucony jest gaz, więc wyższa temperatura spalania, może na rozruchu izopropanol też ma wyższą i np. zimne uszczelniacze dostały mocniej po dupie.

jarezz

@macgajster 2.5Pb here I niecałe 150kkm w 10 letnim aucie.

macgajster

@jarezz to weź to zostaw w spokoju. Ewentualnie możesz użyć benzyny "premium", ona ma tam niby jakieś środki czyszczące, pogoń to na wyższych obrotach trochę i tyle. w Złomplu mam wtryski, które pewnie mają 350 - 500 tys. km, nie narzekam.

jarezz

@macgajster co do premium, 98,itd. to user's manual odradza, bo silnik z USofA i tam 95 to już premium...

macgajster

@jarezz większa oktanowość sprawia, że jest mniejsza tendencja do spalania stukowego, a to dobrze. Do tych "premium" dodają niby środki czyszczące, a paliwa "dla plebsu" takich mają nie mieć. Tak można wyczytać w necie itd., ile w tym prawdy to wie rafineria.

jxp

Leję od święta całą butelkę tego do czyszczenia wtrysków do starego 1.8tdci na połowę lub cały bak i wydaje mi się że ma minimalnie więcej mocy na niższych obrotach zanim się turbina załączy. Tydzień temu stuknęło mu pół miliona i nawet oleju nie bierze. Myślę że i tak najlepszą inwestycją jest wymiana oleju i filtrów trochę wcześniej niż zaleca producent Ewentualnie tankowanie na shellu w czwartki gdzie diesel premium jest w cenie zwykłego (kiedyś widziałem post że niby do tych premium leją te dodatki - nie wiem ile w tym prawdy).

wonsz

@jxp 1.8tdci + zanim turbina się załączy brzmi jak focus albo mondeło z tą zajebistą turbodziurą

jxp

@wonsz no mój akurat zawsze brzmi jak focus xD

jarezz

@jxp te dodatki premium dolewanie są do cysterny, a nie w czasie rfinacji. W rafinerii dodatek zimowy jest w trakcie produkcji robiony.


Źródło potwierdzone - szwagier na bazach paliwowych PERN pracuje.

jxp

@jarezz no i elegancko.

jarezz

@jxp generalnie te dodatki zawsze są na dokumencie W/Z (CMR czy jak tam się nazywa te transportowe kwity - CMR to celny w sumie nie wewnątrz kraju). Same uszlachetniacze dolewają do cysterny i zdarzyć się może, że jest na dokumencie ale dolany nie został.

Topia

Pewnie działanie jak tych musujacych kspsułek witaminowych do rozpuszczania w wodzie: zabić nie zabije, ale nic specjalnego też nie zdziała.

Podstawa to lać paliwo dobrej jakości z dobrych stacji.

Anteczek

Te dodatki naprawdę działają, można testy na YouTube obejrzeć. Ale może po prostu silnik masz w mirę czysty, nie zalepiony nagarem, to nie zauważysz różnicy. Ale nie zaszkodzi raz na jakiś czas dać, lepiej nie dopuścić, żeby się złogi wytworzyły.

Zaloguj się aby komentować