Komentarze (22)

jajkosadzone

Wielkie korporacje wspolpracujace z rzadem maja w d⁎⁎ie zdanie klientow.

Wroc, wystarczajaco duze korpo ma w d⁎⁎ie klientów,bo nawet bez nich bedzie istniec i zarabiac

100mph

@jajkosadzone Yyyyy no nie, reprezentowanie przez firme wartosci sprzecznych z wartosciami jej docelowej grupy klientow nie pomaga w biznesie xD Szeroko opisywany jest Bud Light, ktory jako napoj orzezwiajacy dla redneckow postanowil byc reklamowany przez transseksualistow, co kosztowalo firme spadkiem obrotow o prawie 20% ale rozumiem, ze musisz zaklamywac rzeczywistosc zeby pasowalo Ci do swiatopogladu.

jajkosadzone

@100mph

Bud light wspolpracuje z rzadem? Realizuja wspolnie,wielomiliardowe kontrakty?

Taka tesla ma gdzies sprzedaz samochodow,bo na tym nie zarabia najwiecej,wazniejszy jest wzrost wartosci akcji,a ten zapewnia współpraca z bialym domem.

PanNiepoprawny

@jajkosadzone jak pokazuje historia niejedno korpob już się wywaliło i sobie głupie ryj rozwaliło. A życzę tego absolutnie każdej.

100mph

@jajkosadzone Cooooooo? XDDDDDDDDDDDDD

artu3131

@100mph Zobacz ile tesla zarobiła kompletnie za nic.¯\_(ツ)_/¯


„W samym 2023 roku Tesla z tytułu sprzedaży uprawnień do emisji CO2 zarobiła, bagatela, niemal 1,8 mld dolarów – donosi Bloomberg. Łącznie, od rozpoczęcia sprzedaży samochodów w 2009 roku, Amerykanie na tym procederze zgarnęli już niemal 9 mld dolarów!”

100mph

@artu3131 Zarobila na sprzedazy uprawnien, a nie wzroscie wyceny akcji na gieldzie xD Jesli nie sprzedaje aut to nie ma certyfikatow podlegajacych sprzedazy. Z powietrza sie one nie biora.

artu3131

@100mph Zarobiła 9 mld $ dodatkowo praktycznie za nic czy nie?

Poza tym wiadomo, że przy korycie(władzy)najwięcej się nachapiesz(dodatkowe cła na towary z Chin).Dlaczego korporacje, które takie były wokie nagle po zmianie władzy zmieniają kierunek?

100mph

@artu3131 nie za nic bo za wolumen produkcji :) zeby moc sprzedac tyle uprawnien musiala najpierw wyprodukowac okreslona liczbe aut :) jesli nie wyprodukuje ani jednego auta elektrycznego to za uprawnienia zarobi rowne 0

damw

@jerome-dermier Elon kompletnie nie jest moim idolem, i nie jestem też fanem elektryków, ale to co tutaj zapodajesz to clickbait. Bo ten spadek sprzedaży wygląda tak (19 tysięcy mniej sprzedanych aut, przy sprzedanych 1.8 mln samochodów w zeszłym roku):


https://www.statista.com/statistics/502208/tesla-quarterly-vehicle-deliveries/


Spadek sprzedaży raczej spowodowany jest rozpychaniem się tanich (bo do każdej sztuki podobno dopłaca chiński rząd) chińskich samochodów na zachodnich rynkach, a nie pchaniem się Muska w politykę

9ca85b92-2251-4fc6-bb11-b735ff4f1921
100mph

@damw juz to rozkminialismy, przyczyn jest kilka - oczekiwanie na nowego Y, wstrzymanie dofinansowan na wielu rynkach, niepewna sytuacja polityczna w wielu krajach a wiec tez mozliwe zmiany legislacyjne ale osoba samego Elona tez cegielke na pewno dolozyla

L4RU55O

@damw @100mph Było już o sprzedaży w Norwegii gdzie liderem została Toyota BZ4X, która elektrykiem jest takim sobie więc te spadki sprzedaży mają kilka powodów i elmo jest jednym z nich.


Dopłaty do elektryków maleją to zainteresowanie też ale to nie znaczy że nikt ich już nie kupi. Tesla nie jest już jedyna ani najlepsza. Konkurencja podgoniła i oferuje to samo albo i więcej niż tesla. Nie ma autopilota, jakość taka sobie, zasięg niby dobry ale design się opatrzył. Reszta producentów ma to samo ale jednocześnie ciągle wprowadza nowe modele o lepszej jakości oraz ma hybrydy ładowane z gniazdka.


Po co ci tesla kiedy możesz kupić Kię/Audi/BMW/Mercedesa/Volvo/Peugota/VW/Toyotę/Mazdę z baterią na 100 albo więcej kilometrów i silnikiem spalinowym. Pojeździsz po mieście a jak trzeba to zrobisz trasę 1200 kilometrów z przerwą na tankowanie a bateria będzie łapać procenty przy hamowaniu.


Dodatkowo elon wkurzył demokratów i lewicę, która kupuje elektryki. Republikanie, rednecki i konserwatyści nie chcą samochodu na prąd. Europa widzi w nim zagrożenie i ludzie o wysokich zarobkach nie są głupi, wiedzą że jak nie kupią tesli tylko konkurencję to będzie to wyraźny sygnał. Trump obłoży cłami motoryzację z UE to Unia odpowie i wtedy dopiero sprzedaż klęknie.


Sytuacja jest podobna do reklam na twitterze. Najpierw powiedział że mogą iść uprawiaać seks a potem się przepraszał bo kasa się nie spinała. W motoryzacji klient kupi auto na 5 lat a potem dopiero następne. Skoro nie ma nowych bo nie ma dopłat to trzeba walczyć o tych co są a tu może być różnie. Trochę nacjonalizmu w reklamach no. "samochód wykonany w X% w UE przez europejską markę" i Tesla będzoe musiała polegać na Chinach ale tam jest jeszcze mocniejsza konkurencja a i pingpong może więcej i szybciej. Zrobi embargo i nara.


Wystarczy że za 2025 spadek przedaży tesli procentowo będzoe większy niż całości elektryków i inwestorzy mogą odpuścić na giełdzie a wtedy korekta na tak przewartościowanej spółce będzie potężna.

jerome-dermier

@damw

To jeszcze raz, prościej:


  • Tesla miała rosnąć aż do 20 mln aut rocznej produkcji w 2030 r. Tymczasem w zeszłym roku spadła po raz pierwszy. Gdyby nie Chiny, spadłaby o ponad 10%. W tym samym roku BYD urósł o 40%. A więc to jest spory i zaskakujący zonk.

To raz. A dwa:


  • Chińskie auta to nie jest jeszcze konkurencja Tesli. Jeszcze nie ta klasa, jeszcze nie ten klient. To się zmieni, ale na razie jest jak jest. W Stanach tesle wciąż uważane są za premium. Tam - poza tym - nie ma "chińczyków".
damw

Gdyby nie Chiny

@jerome-dermier zależy jak na to patrzeć. Z jednej strony Chiny utrzymują sprzedaż tych śmiesznych samochodzików na wysokim poziomie (co sam podkreśliłeś), ale z drugiej strony też przez Chiny sprzedaż Tesli spadła - bo sami produkują ogromne ilości elektryków i jeśli dobrze pamiętam, w zeszłym roku BYD albo już przegoniło w ilości sprzedanych samochodów Teslę, albo są bardzo blisko. A mają jeszcze przecież kilka innych producentów typu Geely, Wuling, Li Auto


Chińskie auta to nie jest jeszcze konkurencja Tesli. Jeszcze nie ta klasa, jeszcze nie ten klient.

ale to się bardzo szybko zmienia. U siebie w robocie widzę, że chińczyków kiedyś się w ogóle nie spotykało, a obecnie jest ich coraz wiecej i to już nie jest rynek zdominowany tylko przez Teslę

jerome-dermier

Chiny ratują Teslę (tam się sprzedaje co trzecia), bo rozwalanie urzędów federalnych w Stanach i demokracji w Europie jest im b. na rękę.

W Kalifornii dwucyfrowy spadek, w UE - to samo. A to dwa kolejne najlepsze rynki.

Efekt Junipera? Nawet jak miała wejść nowa "trójka" nie było takiego zjazdu.

619754da-9779-4c84-b3ca-6ae94be0d348
KierownikW10

@jerome-dermier hmm nie to wcale nie wynika głównie z końca systemu dopłat do elektryków w wielu krajach. Wcale.


I jasne, mieszanie się Muska w politykę, czy jakkolwiek jego zachowanie można nazwać nie jest korzystne dla biznesu. Ale podawanie tego jako główny powód spadku sprzedaży Tesli na wielu rynkach po prostu nie jest prawdą.

Taxidriver

@jerome-dermier w Niemczech wyborcy AFD nie kupują Tesli ?

jerome-dermier

@Taxidriver

Alt prawica bije w elektryki, szczepionki, zielony ład i wszystko, co kojarzy się z Brukselą. Gra na rozbicie UE ku uciesze kremla.

Taxidriver

@jerome-dermier Kremla (który ich sponsoruje) i USA, dla których to UE jest konkurencją.

jerome-dermier

@KierownikW10

W Kalifornii nie wstrzymali dopłat. A tam sprzedaje się 30% BEV-ów w USA. W wielu krajach wciąż są dopłaty. W niemal wszystkich krajach demokratycznych Tesla zliczyła spadek w zeszłym roku. Po wzrostach 30-50% globalnie spadła 1,1%, co musiało zaskoczyć Muska, który jeszcze 2 lata temu powtarzał, że Tesla będzie sprzedawać 20 mln aut rocznie (czyli co 4-5 na świecie) przed 2030.

KierownikW10

@jerome-dermier Musk mówi różne rzeczy, które najczęściej z prawdą nie mają wiele wspólnego. I dotyczy to jego biznesów, polityki, kwestii technicznych itp.

FoxtrotLima

@Taxidriver nie, bo ich nie stać.

Zaloguj się aby komentować