Hejo,
motoswiry, pytanko mam- przegladajac ogloszenia znalazlem ciekawe dwie propozycje w ludzkich cenach w stosunku do rocznika i przebiegu: peugeot 301 oraz citroen c ellysse.
Co sadzicie o takich autach?


Hejo,
motoswiry, pytanko mam- przegladajac ogloszenia znalazlem ciekawe dwie propozycje w ludzkich cenach w stosunku do rocznika i przebiegu: peugeot 301 oraz citroen c ellysse.
Co sadzicie o takich autach?


@jajkosadzone jeździłem takim z wypożyczalni - wyposażenie jak sprzed 10-15 lat i jakość wykonania jak w Dacii. Czuć jakby był taki "papierowy" i słaby.
@jajkosadzone Kolega z pracy miał C ellysse w dieslu od nowości i szybko się go pozbył. Ciągle coś się psuło
czemu francuz skoro maja średnie opinie?
Sądzę, że trzeba mieć odłożone pieniażki na serwisy.
@jajkosadzone a ile km rocznie robisz i jakie trasy głównie?
@jajkosadzone jako ex właściciel warsztatu odradzam. Mają żenujaca jakość. Normalnie To wypadanie zapłonu, przegrzewający się motor, wycieki oleju spod plastikowej pokrywy zaworów (odkształca się z czasem), padały silniki nawiewów i dużo dupsow.
To była bardzo nieudana inicjatywa nowego auta dla ludu. Myślę że chcieli mieć sprzedaż jak Dacia.
Jak tanio i w miarę dobrze to Fiat,łatwe w naprawie i od kilku dekad robia dobra robotę projektując tanie wozidla.
@Zly_Tonari pamiętam że było z nimi sporo problemów od startu, Tipo kosztowało podobnie a jakościowo dużo lepsze
@Zly_Tonari no zrobiłeś błąd jako właściciel warsztatu powinieneś polecać takie samochody
@SuperSzturmowiec już nie prowadzę od kilku lat a 301 i bliźniacza cytryna były hitem na uberach i boltach, nic już z nich nie jeździ bo je zabilia niska jakość. Cała pula dla Tipo i Fabii
@jajkosadzone fajne autka w dobrych pieniądzach z bogatym wyposażeniem, nie przepłacasz jak za przehajpowane " toyoty
unikałbym tych najmniejszych silniczków, nie maja fajnej kultury pracy
Nie słuchaj malkontentów posiadających wiedze o francuzach rodem z lat 90, gdzie to mechanicy jako tako składali szroty z z zagranicy a później był kwik ze to elektronika nie działa, ze coś się psuje
@lactozzi w wypożyczalniach to wiesz jakie bieda wersje maja
@jajkosadzone też mi się one podobają. Tylko kurde miałem kiedyś sedana i nigdy więcej :(
@SaucissonBorderline
Sam mam aktualnie Citroena C5 i jestem zadowolony, wiec wyrabane na gadanie milosnikow vagow.
Toyote tez mialem i to byla ciagla awaria- a auto polski salon, bezposrednio od 1 wlasciciela.
@cebulaZrosolu
A co jest zlego w sedanie? Mam i jakos nie czuje, ze to wada.
@SuperSzturmowiec
A jaka to roznica? Mialem toyote i to byla ch⁎⁎⁎ia totalna- szaro, buro, ponuro, ani szybkie i oszczednosc, w zamian ciagle sie psulo.
@jajkosadzone ty nie czujesz ja czuję.
Pakowność, często muszę przewieść rzeczy które po prostu do sedana się nie zmieszczą, zwykły hatchback typu Clio jest bardziej pojemny :)
Miałem kiedyś astrę F w sedanie i dodatkowo robiłem na budowach, cokolwiek większego niż wiaderko i 2 worki cementu to już przyczepka była potrzebna.
Ja nie woze towarow, a jak robie zakupy gabarytow to wole doplacic te 200-300 zl za transport i wniesienie.
Do wozenia towarow polecam minivana typu xsara picasso- genialne auto.
@jajkosadzone C5 i C-Elysse to tak jakby porównać E klasę do A klasy, znaczek ten sam ale nic poza tym
@radidadi źle nie a klasę do s klasy tylko zrobione po taniości vito do s klasy.
Mam peugeota 508 od nowosci, zona ma forda Ka+
koszt serwisu - porownywalny, no bo to i to roboczogodziny
Kosz czesci - do forda z racji klasy auta sa duzo tansze
Ford ma to co ma miec(Klima automatyczna, tempomat, grzanie d⁎⁎y, sterowanie z kierownicy) tak aby zona mogla sie wygodnie przemieszczac na nieduze odleglosci.
Jak mam jechac dluzsza trase to wole peugeota, na dojazdy do pracy wystarczy nam ford. Jezdzimy codziennie 110km w obie strony do pracy. Raz w miesiacu 1200 km na weekend do PL.
Jesli nie masz duzo $$ na samochod i ma byc przedewszystkim tani w uzytkowaniu to bralbym jak najmlodsze auto z jak najmniejszym przebiegiem - bo tutaj koszty uzytkowania beda niskie. Jesli potrzebujesz samochodu z punktu A do B to zupelnie wystarczy.
Jesli jezdzisz rocznie 50k i to glownie po austrostradach - to szukalbym czegosc z grupy D ale jak najmlodsze i z jak najmniejszym przebiegiem. --> Przy czym trzeba byc gotowym ponosic koszta.
Jesli rocznie robisz 1000 KM to nawet sie nie zastanawiaj co kupic, tylko kup co ci sie podoba. Przy 1000 km rocznie to nawet kupujac VW pytona W12 nie pojdziesz z torbami.
Ogolnie wiekszosc aut na drogach - to przerost formy nad trescia i niektorzy maja je tylko po to aby sie pokazac.
Generalnie to zobacze czy moj aktualny wariat przejdzie w pazdzierniku badanie techniczne-jezeli tak to nie kupuje nic, ale jak nie przejdzie i naprawy beda drogie- wtedy tak:)
Przebiegi roczne typu 12-15 kola rocznie, ale bywaja glownie trasy typu 150 km w jedna strone.
@jajkosadzone c-elysse dostałem kiedyś jako zastępcze i w mojej ocenie to takie zwykłe wozidło o co najwyżej przeciętnej jakości wykonania. Wnętrze fatalne, kultura pracy/jazdy kiepska. Bardzo mi nie przypasował i nawet gdybym potrzebował czegokolwiek na dojazdy z A do B to bym się 3 razy zastanowił.
@jajkosadzone Kiedy wchodziły na rynek było ich dużo na drogach chociażby Wrocławia bo tanie i kupowano je na taxi i ubery itp. Jednak stosunkowo szybko duża ich część gdzieś... przepadła? Może ukraińcy wywieźli?
WNIOSEK: Było ich dużo na taryfach ale przez krótki czas co potwierdza ich awaryjność. Toyot widać najwięcej i tłuką niepojęte przebiegi.
O ile są solidne modele z Citroena czy Peżo, tak ten eksperyment im się nie udał więc nie polecam mimo ceny.
Jak już panowie wyżej pisali - ani to solidne ani komfortowe, już Tipo lepsze.
@dolchus
Zaden argument, bo toyoty na taksowka sa od jakichs 3-4 lat, tak. samo w roznych innych flotach- a wynika to po prostu z bardzo dobrych warunkow leasingowych.
A jak auto wyjechalo na ukraine i tam sa chetni- znaczy, ze auto nie jest takie tragiczne¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
@jajkosadzone Oczywiście że od warunków finansowania i oferty dealera zależy czy i ile aut będzie w danej flocie. Z kolei od trwałości modelu zależy na jak długo auto we flocie pozostaje, już chyba nie muszę tłumaczyć że wpływa to na rentowność czy to taxi czy wypożyczalni. Dlatego mówię na przykładzie DW jakie są moje obserwacje.
'A jak auto wyjechalo na ukraine i tam sa chetni- znaczy, ze auto nie jest takie tragiczne¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ '
To dopiero jest żaden argument.... ukraińcy w 2022 ciągneli (ze względu na brak akcyzy, Vatu i cła) i nadal ciągną wszystko co się da czyli, przede wszystkim to co jest na sprzedaż po wykupie z leasingów, dlatego tak znaczna ich część Elysse i 301 znikła z taksówek. Już pominę twoją tezę że gdzieśtam Toyoty w taxi są od 3-4 lat xDD
ELO
Jezeli mowimy o modelach z salonu w polskich korpo- tak
Nie mowie o starych priusach na uberze...
Zaloguj się aby komentować