#gamesmeter 102 + 1 = 103

Half-Life 2 + episody 1 i 2

Developer: Valve

Wydawca: Valve

Rok wydania: 2004

Gatunek: FPS

Użyta platforma: PC

Ocena: 10/10


Kolejny klasyk z mojej listy. Gra, którą przeszedłem nieskończoną liczbę razy i minimum raz rocznie powtarzam wszystko od A-Z. Grałem chyba we wszystkie popularniejsze mody jakie do niego wyszły, łącznie z cinematic modem (tfu), entropy zero czy remakami takimi jak Black Mesa czy Blue Shift. Dla mnie gra jest kompletna i doskonała w każdym calu. Zarówno sposób wprowadzania w świat, milczący bohater, mroczny klimat, prowadzenie akcji jak i sam wykreowany postapokaliptyczny i zniewolony przez Kombinat świat. Niby kolejna część gry a zupełnie inne realia. Fajne są zagadki, choć po takim przebiegu zna się to na pamięć. Gra w momencie premiery była unikalna pod kątem fizyki otoczenia, dzięki silnikowi Havok. Dodano do niej Gravity Gun, pozwalającego na miotanie tym, co się akurat nawinie, w przeciwników. Choć największą frajdę sprawiała rozwalanie zombiaków. Ahh, Zombie z Half-Life. Los gorszy niż śmierć. Zresztą, co ja Wam będę pi⁎⁎⁎⁎lił - na pewno każdy grał.


Na dodatkowe słowo zasługują dwa kolejne epizody, czyli dodatki. Pierwszy przedstawia ucieczkę z City 17, w tym bardzo klimatyczne poziomy jak Podziemia czy Szpital a w nich nowy typ zombie - Zombine. A Combine zombie. That's, that's like a...a.. Zombine! Right? Heh... Zombine, get it? Heh heh. Okay.

Drugi z kolei przedstawia walkę o życie naszej partnerki oraz przedzieranie się do bazy White Forrest, gdzie dowiadujemy się, że.. uniwersa Portalu i Half-Life to jedno i to samo uniwersum. Dodatek wprowadza sporo nowości i znacznie podciąga grafikę. Zresztą po tym co teamy tworzące Black Mesę i Black Mesę: Blue Shift wyciskają z silnika Source wnoszę, że twórcy oryginału mogli zrobić lepiej.


#gry

#niepoprawnegry

59419702-6167-4975-9606-7599050dd82e
265b2b7d-de98-4fdd-8cfc-ff18848c472d
f61aac2c-4f76-4734-b7c0-cb52ba78ea6b
PanNiepoprawny userbar

Komentarze (21)

binarna_mlockarnia

@PanNiepoprawny mimika postaci lepsza niz w wielu nowych grach


Pamietam jak sie zdziwilem i prawie zesralem jak w inteo Valve z tym ludkiem z zaworem w glowie w ktoryms dodatku on sie odwrocil XD

PanNiepoprawny

@binarna_mlockarnia noo. Creepy

dahomej

@binarna_mlockarnia dla mnie wygląd twarzy w HL2 wciąż jest najbardziej realistyczny. W nowszych grach (nadal nie wszystkich) modele może i są bardziej szczegółowe, ale IMO nie wyglądają tak żywo jak w HL2, to co najwyżej bardziej dopieszczone... modele (?), rzeźby

koszotorobur

@PanNiepoprawny - kilka miesięcy temu HL2 z epizodami był na Steamie za darmo - oczywiście znów przeszedłem

koszotorobur

@Hjuman - weź to napraw - i wołaj mnie jak już przejdziesz.

ZohanTSW

Wszystkie mody? A grałeś w PRL mod pack?

PanNiepoprawny

@ZohanTSW wszystkie poza tym ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Aż musiałem sprawdzić czy mnie nie wkręcasz

ZohanTSW

@PanNiepoprawny ten mod to czyste złoto xD bardzo pasuje do HL2 (w końcu City 17 było inspirowane komunistycznymi miastami), zmiany są nie tylko w modelach i teksturach, ale i w mowie NPC - subtelne, jak Warszawa zamiast City 17 i Poznań zamiast City 14 itp, ale jednak.

hellgihad

@PanNiepoprawny Niedawno też ograłem w końcu po raz pierwszy (grałem jak wyszedł na premierę ale miałem tak słabego kompa że sobie odpuściłem w miasteczku zombie) i jak na 20 letnią grę było naprawdę spoko, ale jednak fabuła mnie nie wciągnęła aż tak jak temat w jedynce. Może kiedyś jeszcze nadrobię te episody w sumie bo mam całego bundla.

PanNiepoprawny

@hellgihad jest remake jedynki jak coś

hellgihad

@PanNiepoprawny Wiem wiem, już ograłem i w sumie dlatego łyknąłem też dwójkę w końcu.

Hospodar

@PanNiepoprawny siema! czym jest blue shift? I dlaczego uniwersa hl i portal się łączą?

koszotorobur

@Hospodar - AI służy pomocą

Uniwersa gier **Half-Life** i **Portal** łączą się w ramach fikcyjnego świata stworzonego przez firmę Valve. Obie serie gier osadzone są w tym samym uniwersum, które jest znane jako **"Half-Life Universe"**.


### Kluczowe punkty łączące te uniwersa:


1. **Aperture Science**: W serii **Portal** głównym miejscem akcji jest laboratorium Aperture Science, które jest konkurencją dla Black Mesa, instytucji z serii **Half-Life**. Obie organizacje prowadzą eksperymenty związane z technologią i nauką, co prowadzi do wielu nieprzewidzianych konsekwencji.


2. **Technologia portali**: W **Portal** gracze używają urządzenia do tworzenia portali, co jest jednym z kluczowych elementów rozgrywki. Technologia ta jest w pewnym sensie powiązana z eksperymentami prowadzonymi przez Black Mesa, które również badały zaawansowane technologie.


3. **Postacie i odniesienia**: W grze **Portal 2** pojawiają się odniesienia do wydarzeń i postaci z serii **Half-Life**, co sugeruje, że obie gry istnieją w tym samym świecie. Na przykład, w grze można znaleźć odniesienia do G-Man, tajemniczej postaci z **Half-Life**.


4. **Kontekst fabularny**: W obu seriach występują motywy związane z eksperymentami naukowymi, które prowadzą do katastrofalnych skutków, co łączy narracje obu gier.


Te elementy tworzą spójną sieć powiązań między uniwersami **Half-Life** i **Portal**, co sprawia, że fani obu serii mogą dostrzegać wspólne wątki i tematy.

A po odpowiedź na Twoje pierwsze pytanie zapraszam na https://duck.ai.

TRPEnjoyer

Nie dość, że trochę przereklamowana, to jeszcze niedokończona historia. No ale w 2004 fizyka czy grafika robiły spore wrażenie.

PanNiepoprawny

@TRPEnjoyer chuja prawda.

deafone

Przegoniła swoje czasy. Już jedynka masakrowała, bo miała jakąś fabułę, a dwójka to już kultowa jest. Piszę to z perspektywy człowieka, który ogrywał te gry gdy wychodziły.

PanNiepoprawny

@deafone no ja też wtedy grałem. Pamiętam, że od kumpla pożyczałem kompa, żeby mi dwójka poszła.

Zaloguj się aby komentować