Dziń dybry. Zapraszam na siódmą część z serii #uwagaklasyk gdzie nieregularnie opisuję samochody, które w moim odczuciu powinny zdrożeć w najbliższych latach. Proszę moich wpisów nie traktować jako murowaną inwestycję. Jest to raczej porcja wskazówek od dziwaka, który od kilkunastu lat codziennie w ramach hobby przegląda portale ogłoszeniowe.
Gwoli wyjaśnienia: nie będzie tutaj Mercedesów, BMW i wytworów z PRL, które prędzej czy później muszą zdrożeć niezależnie od modelu/wersji silnikowej. Znajdą się za to auta wciąż tanie, które większość ludzi uważa za złom zamiast potencjalnego klasyka.
UWAGA! W następnym odcinku będzie odstępstwo od tej reguły.
Poprzednio przedstawiałem:
-Fiat Multiplę https://www.hejto.pl/wpis/czesc-startuje-z-tagiem-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedstawial-samoch
-Volkswagena Golfa 2 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-chcialbym-was-powitac-na-tagu-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedst
-Forda Focusa 1 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-oto-trzecia-odslona-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-przedsta
-Nissana 350Z https://www.hejto.pl/wpis/czesc-przed-wami-czwarta-czesc-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-prz?commentId=df801296-6176-44a5-abab-a7a5ed90e339
-Fiata Seicento Sporting https://www.hejto.pl/wpis/dzien-dobry-niniejszym-przedstawiam-piata-czesc-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-niereg
-Mazdę MX-5 https://www.hejto.pl/wpis/elo-elo-3-2-0-przed-wami-szosta-czesc-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-op
Dziś na tapecie Citroen Xsara VTS
Usportowiona wersja popularnego niegdyś hatchbacka jest wystawiana na portal Olx w zaledwie czterech egemplarzach, wszystkie w niedużych pieniądzach.
Dlaczego Xsara VTS? Bo to auto szybkie, komfortowe, dobrze się prowadzące i z perspektywą być youngtimerem w niedlugim czasie. Bazująca na tym modelu Xsara WRC jest jednym z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych w historii. Z tego względu skupiłbym się raczej na wersji poliftowej, czyli tej znanej z rajdów.
Jaki silnik wybrać? Jest jeden czyli 2.0 16V 163km. Nie mylić z wersją VTR, która była oferowana ze słabszymi silnikami!
Na co uważać? Standard czyli wypadkowość i korozja (zwlaszcza progów/podwozia).
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze

