
Disney nie będzie się odwoływał od kary nałożonej na koncern przez Federalną Komisję Handlu (FTC). W myśl ugody zapłaci więc 10 milionów dolarów za naruszenie prywatności dzieci poniżej 13. roku życia poprzez zbieranie ich danych osobowych pod nagraniami umieszczonymi na serwisie YouTube.
Federalna Komisja Handlu (FTC) zarzuciła koncernowi Disneya, że nie oznaczył materiałów wideo umieszczanych na serwisie YouTube jako „przeznaczonych dla dzieci”. To zaniedbanie pozwoliło Disneyowi na zbieranie danych od dzieci poniżej 13. roku życia, a następnie wykorzystywanie ich do wyświetlania spersonalizowanych reklam. FTC oświadczyła, że koncern zmieni stosowane dotychczas praktyki i dostosuje się do Children’s Online Privacy Protection Act (Ustawa o ochronie prywatności dzieci w Internecie), wymagającej zgody rodziców na zbieranie danych dzieci poniżej 13. roku życia. [...]
#wiadomosciswiat #usa #disney #prywatnosc #dzieci #kara #polskaagencjaprasowa