Czemu lubiem ten kraj nad Wisłą.


Mam spór ze sprzedawcą drzwi (takich wewnętrznych) o wadę produkcyjną (odklejająca się folia na przyldze). Sprzedawca to inna firma niż producent, klasyka na rynku.


Wada została zauważona już po montażu drzwi. Producent sobie wpisał sprytnie do gwarancji, że towar zamontowany gwarancji nie podlega - czyli jak się za tydzień rozleci, to problem klienta. Klauzula abuzywna jak c⁎⁎j, ale to standard u Januszeksów.


Oczywiście zarówno sprzedawca jak i producent ma wywalone, bo patrz pkt. w gwarancji.


No to lecimy z rękojmią za wady i co mamy? Ano też mamy wywalone. Nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi?


Co pozostaje?


UOKiK ma wywalone. Trudna sprawa, nie wiadomo kto ma rację, rzeczoznawcę pan weźmie.


Koszt rzeczoznawcy większy niż wartość towaru (~1500 pln).


Można dochodzić rękojmi w postępowaniu uproszczonym (koszt 30 pln), ale znowu będzie zapewne potrzebny rzeczoznawca i wracamy do punktu wyjścia. A nawet jak nie będzie potrzebny, to Januszex się od wyroku odwoła i zacznie się zabawa na wokandzie, a to są koszty


Jakie pozostają inne legalne ścieżki, poza obiciem mordy? Żadne. Dlatego Polska siłą Januszeksów stoi.


Mam teraz do wyboru zaakceptować wadę albo pi⁎⁎⁎⁎lić się xxx czasu w imię honoru i nie mieć żadnej gwarancji pozytywnego zakończenia sprawy w rozsądnym terminie.


Wspaniały wybór, prawda? Gdyby jeszcze można było się domagać kary dla Januszeksu, tak z pół bańki w imię zasad. No ale tu nie Ameryka, tu nieuczciwość się premiuje.


Jaki z tego morał? Są cztery.


Po pierwsze, nie korzystać z usług i nie kupować bezpośrednio od Januszeksów, bo jak traficie na psiego c⁎⁎ja, to nic nie zrobicie, szczególnie jak niewielka wartość towaru.


Po drugie, tam gdzie tylko się da korzystać z Allegro oraz dużych marketów, które takie sprawy załatwiają od ręki na korzyść klienta.


Po trzecie, przyzwyczajcie się do życia w kraju, gdzie cały system jest tak zaprojektowany aby cwaniactwo było opłacalne.


I po czwarte, żeby nie dać się na czymś wyroochać w branży budowlanej trzeba mieć pod ręką sztab ekspertów, prawników i paru Gruzinów od zadań specjalnych.


Ps. Drzwi są jednego z większych (z pozoru) polskich producentów z podkarpacia. Od dłuższego czasu staram się unikać tego co "dobre, bo polskie" bo zazwyczaj jest to straszny syf, ale chyba już czas najwyższy się całkiem zradykalizować.


#budujzhejto #budowadomu #rekojmia #gwarancja #januszex #januszebiznesu

Komentarze (45)

ErwinoRommelo

Ja glupi troche nie rozumiem poco taka gwarancja, w razie jakby sie w transporcie zjebaly i to tak jawnie ze bylo by widac przed zamontowaniem? Do takich ludzie trzeba podejscia w ich stylu zaraz ci to nakresle; albo cegla w okno, nasrac ba maske samochou, zaplacic diwie z roksy zeby go uwiodla i zniszczyc zwiazek ewentualnie zaplodnic mu corke ( jesli pelnoletnia).

kitty95

@ErwinoRommelo bo prawdopodobnie wiedzą, że mają dużo braków na produkcji, a jak montujesz kilka skrzydeł hurtem, to mało kto milimetr po milimetrze ogląda. Dziurę centralnie byś zauważył, drobnych wad niekoniecznie. A więc cwaniactwo na pełnej.

ErwinoRommelo

@kitty95 za dobrze sie wam zyje w tej PL jak takie firmy maja tacje bytu, przyjdzie weryfikacja ekonomiaczna.

kitty95

@ErwinoRommelo 30 lat już przychodzi i doczekać się nie można.

starszy_mechanik

@ErwinoRommelo bo dla takich firm klient indywidualny który zamawia jedną parę drzwi to jest paproch, śmieć i problem. Oni tylko czekają aż jakiś patodeweloper się odezwie „ej mordo potrzebuje 200 par drzwi” i wtedy jest impreza. A że jakieś skazy i wady są? A kto by się przejmował. Nowy właściciel zgłosi przed odbiorem, deweloper obniży cenę prestiżowego apartamentu 30m2 z 750 tysięcy do 749 tysięcy i biznes się kręci

ErwinoRommelo

@starszy_mechanik ale jak takie absurdy w umowie maja prawo bytu? Jak sie takie akcje wobec klienta nie odbiaja na opiniach, dalej nie rozumiem jakim cudem to sie trzyma.

kitty95

@starszy_mechanik ośm par, ale naruszyłeś sedno problemu.

kitty95

@ErwinoRommelo bo to nie są towary luksusowe, więc klient zawsze się znajdzie. I tak jak @starszy_mechanik napisał, w .pl indywidualny inwestor to śmieć, gnój i zawracanie doopy. Jedno z wielu pokłosi hołubienia latami patodeweloperki. Co ciekawe, nawet jak na chałupę wydajesz ładnych parę baniek, to jesteś tak samo traktowany, a nawet gorzej, bo wtedy "czuć piniondz" i można roochać frajera bez ograniczeń.

cebulaZrosolu

@kitty95 po 5: kupić drzwi lakierowane i nie ma problemu :)


Ale przyznam rozjebało mnie to xD

Producent sobie wpisał sprytnie do gwarancji,


Wiadomo, że drzwi są tylko po to by stały przy ścianie nie zamontowane xD

kitty95

@cebulaZrosolu nie ma takich lakierowanych. De gustibus...

dez_

art. 556² KC

Jeżeli kupującym jest konsument, a wada została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.


W procesie sądowym nie musisz brać biegłego żeby udowodnić wadę. Kwestia kiedy te drzwi montowano.

Niestety ale takie sprawy to często kwestia próby sił, zaczynasz wymiękać więc życzę Ci wytrwałości bo bez tego janusz znowu wygra. W sądzie wygrasz, a jeśli kwota faktycznie wynosi 1500zł to drugiej stronie się to bardzo nie będzie opłacało (zakładając że weźmiesz prawnika).

kitty95

@dez_ @dez_ to nie chodzi o wymiękanie, tylko kalkulację zysków do strat. Straty potencjalnie duże (czasowe i ew. kosztowe) a zysk niewielki. O honor to w przedszkolu się biłem. Januszeksy doskonale sobie zdają sprawę jak to prawnie wygląda, więc mają wywalone. Nawet jak Januszeks przegra, to jaki będzie miał koszt poza kosztami sądowymi? Żaden.


Ps. Nie piszę, że się poddałem. Na razie dostali przedsądowe wezwanie do naprawienia wady. Zobaczmy czy i jaka będzie odpowiedź i wtedy zobaczę co dalej.

dez_

@kitty95 też czas i pieniądze straci. Też przechodziłem batalię z sprzedawcą okien - byłem tak bojowo nastawiony na sąd że druga strona spietrała i wymieniła mi co chciałem, zabawa toczyła się o podobną kwotę.

kitty95

@dez_ o oknach proszę mi nie wspominać nawet, bo liczby serwisów i wkurwu nie zliczę, włącznie z wymianą słupków. Też duży i znany producent, profil w produkcji od ponad 10 lat i nie Oknoplast.

dez_

@kitty95 współczuję. Właśnie dlatego wychodzę z założenia że jak ktoś się z umowy nie wywiązuje to go trzeba do skutku jechać.

Bystrygrzes

@kitty95 co ty tracisz? Ja się z reguły nie szarpie z firmami jeśli kwota jest poniżej 10 pln. Powyżej szarpie się zawsze. Jeśli umawiamy się na A to ma być A bo umówiliśmy się po męsku. Nie chcesz A to idziemy do sądu. Nawet jeśli ma mnie to kosztować więcej to jebał to pies. Bierzesz prawnika niech on chodzi na rozprawy wygram to wygram. Przegram to muszę to zaakceptować.

bartek555

A bylo kupic porzadne kraftowe drzwi z sosny argentynskiej za 19732 zl

kitty95

@bartek555 a załatwisz mi posadę wiceprezesa Maersku? To nawet tszczy sztuki wezmę.

bartek555

@kitty95 nie ma problema

kitty95

@bartek555 śle cv zatem! Milion dolków rocznie, premia i dwie asystentki chcem.

pan_muj

Myślę, że łatwiej i szybciej będzie kupić klej i dokleić tę folię. Jak się go używa znajdziesz na youtube np.

kitty95

@pan_muj no żesz qurwa. Ale to nie o to chodzi przecież. Jak nie kupujesz pakietu "zrób se sam", to niech sprzedawca się buja.

pan_muj

@kitty95 Zależy o co komu chodzi - ja bym wolał dać odpowiedniego komenta w sieci i zająć się taką pierdołą sam, niż tracić czas i nerwy. Co innego gdyby sprawa była grubsza.

kitty95

@pan_muj ale zdajesz dobie sprawę, co też @dez_ podkreślał, że jak wszyscy kładą lachę na takie drobiazgi, to cwaniactwo się rozzuchwala i w efekcie wszystkim się gorzej żyje?


Dla mnie poprawienie tego to 5 minut, tylko znowu nie płaciłem za poprawki we wlasnym zakresie.

To_Stan_Umyslu

@kitty95 a jakbyś chciał żeby to było rozwiązane?

kitty95

@To_Stan_Umyslu wymiana na wolne od wad albo całkowity zwrot ceny, gdyż produkt był zakupiony jako "nowy", a nie przeceniony ze względu na wady.


Sprzedawca w ogóle nic nie zaproponował, tylko "produkt zamontowany nie podlega gwarancji" i elo.


Z doświadczenia wiem, że takie podejście już sygnalizuje cwaniaka. Większość firm jednak proponuje jakieś rozwiązania.

Enzo

Co to za folia w drzwiach

Felonious_Gru

@Enzo ta z kolorkiem drzwi.

kitty95

@Enzo po gumie do żucia. Źle Seba na produkcji przeżuł i się odkleja.

Felonious_Gru

@Enzo tak jak pisał@kitty95 folia na drzwiach wewnętrznych:


To w kolorze wiórów to drzwi wewnętrzne, a na tym jest naklejona folia z kolorkiem i wzorkiem

56b62be0-f117-4b5d-aeee-2c23a9a43c50
Chrabonszcz

@Enzo oni chyba nie wiedzą, co to jest okleina 🤣

kitty95

@Chrabonszcz technicznie to jest folia pcv, zwana potocznie okleiną. Ale taka typowa okleina, to drzewniana vel fornir.

Chrabonszcz

@kitty95 nazwałbym to inaczej. To jest okleina zrobiona z folii PVC.

Xianth

Po piąte zmienić kraj na jakiś gdzie dla odmiany sądy i prawo działają więc janusze już nie tak bardzo.

JanPapiez2

Tych aplikacji Pola używam tylko i wyłącznie do tego żeby właśnie unikać polskich produktów i producentów

motokate

@kitty95 Jeśli płaciłeś kartą kredytową, to chargeback - nic nie kosztuje i to bank się pałuje ze sprzedawcą, nie Ty. Jedyna wada - czas trwania procedury, ale nadal to znacznie szybciej niż sądowo.


Ze swojej strony polecam Erkado - dwa skrzydła miały tycie wady okleiny i wymienili bez gadania. Wady wykryte po zamontowaniu.

kitty95

@motokate thx, za sugestię charge backu na debetówce, bank mi potwierdził, że jest to możliwe do 120 dni od transakcji. A wujki na przedprocesówkę nie odpowiedziały, także ten.

motokate

@kitty95 Rozkład jazdy znany, powodzenia!

VonTrupka

W imię honoru to sobie można wyłącznie dla własnej satysfakcji.

Ale jak masz możliwość podpytania papugi co i na czym można ugrać dodatkowo, to już o takie przykładowo 10k gra zacznie być warta zachodu.

Przy takim obrocie spraw januszex sp złoo bardzo często idzie na ugodę i załatwia sprawę dając nowy towar z usługą, bo mu 2x taniej wyjdzie niż wybecalować kwotę jaką sąd z dużym prawdopodobieństwem zasądzi.

kitty95

@VonTrupka z prawnikami to jak z rabinami, ieden powie tak drugi nie. Mam współpracującą kancelarię firmowo, to twierdzą, że to szkoda zachodu. Znajomy z kolei twierdzi że parę k odszkodowania można by ugrać, ale jako zwrot kosztów zastępstwa procesowego do ewentualnego podziału, więc palestra też jest dobra.


W normalnym kraju, to bym rościł doyebanie ekstra grzywny Januszeksowi za nieuczciwe praktyki i z dużym prawdopodobienstwem sąd by zasądził.


@motokate niestety zwykła debetówka, więc chargeback nie ma zastosowania. Poza tym ładnych parę tygodni od zakupu już minęło.


Ps. Tak patrzę na to Erkado, to niemalże ta sama półka cenowa. Zresztą ile może kosztować kawał MDFu? I tak według mnie to są chore pieniądze dawać 1,5-2k za gównodrzwi. Też pytanie czy zakup bezpośrednio od producenta, czy od Janusza pośrednika. Janusze potrafią mieć takie ceny, jakich Kowlaski nigdy nie zobaczy, ale właśnie potem może być problem z reklamacjami.

motokate

@kitty95 Szkoda. Parę tygodni to nie byłby problem, to działa do 120 dni bodajże.

VonTrupka

@motokate @kitty95 zgłoszenie jest krótsze, ale np. termin od realizacji zgłoszenia jest dłuższy i wynosi bodajże do pół roku

debetówka też ma obsługę chargeback, nie tylko kredytówka

zadzwoń ty lepiej na infolinię banku i dowiedz się bezpośrednio ze źródła

albo od razu dzwoń do infolinii wystawcy karty debetowej to będziesz wiedział co i jak


ja to w zasadzie nigdy nie pamiętam o tej opcji bo płatności blikiem stały się tak powszechne i są tak wygodne, że zrezygnowałem z płatnościami plastikową kartą

w0jmar

@kitty95


I nie pitol tylko gadaj kto to.


W Kruku i na Morele nie kupuje.

Dawaj następnego.

kitty95

@w0jmar januszeks jest z Bartyckiej /waw/, a producent z Rymanowa (a przynajmniej tam produkcja). Zobaczę co mi na przedprocesówkę odpowiedzą. Poszło przed świętami, więc chwilę im dam.

Zaloguj się aby komentować